Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    41 (پیاپی 74)
  • صفحات: 

    13-37
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    164
  • دانلود: 

    569
چکیده: 

در شرایط کسب وکار امروز، موفقیت هر سازمانی به سرعت واکنش آن به تغییرات محیط وابسته است و مدل های کسب وکار ایستا و بدون تغییر در محیط های رقابتی فعلی محکوم به شکست هستند. سازمان ها در این شرایط باید دایما مدل کسب وکار خود را مورد بازنگری قرارداده و در صورت نیاز آن را با شرایط جدید سازگار و منطبق کنند. در همین راستا هدف این پژوهش مفهوم پردازی سازگاری مدل کسب و کار و شناسایی پیشران های محیطی سازگاری مدل کسب وکار در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات است. برای این منظور با استفاده از نظریه داده بنیاد چندگانه به تحلیل داده های حاصل از مرور نظام مند ادبیات (15 سال اخیر) و نیز مصاحبه با خبرگان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران (18 نفر)، که به صورت غیراحتمالی و هدفمند (گلوله برفی) انتخاب شده اند، پرداخته شده است. نهایتا مدلی توسعه یافته است که در آن مهمترین مولفه های سازگاری مدل کسب کار در سه گروه سازگاری در ارزش پیشنهادی، سازگاری در خلق ارزش و سازگاری در کسب ارزش مفهوم پردازی شده اند. همچنین پیشران های محیطی که در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، محرک سازگاری مدل کسب و کار هستند در شش گروه عوامل سیاسی و قانونی، عوامل اقتصادی، عوامل مرتبط با بازار، عوامل مرتبط با فناوری، عوامل اجتماعی و عوامل مرتبط با رقبا قرار گرفته اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 164

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 569 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    41 (پیاپی 74)
  • صفحات: 

    39-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    166
  • دانلود: 

    539
چکیده: 

از مهم ترین عواملی که به طور فزاینده ای افکار و رفتار خریداران را شکل می دهد، رعایت اخلاق و پایبندی به اصول اخلاقی در کسب وکارهای امروزی می باشد. باظهور اینترنت و گسترش تجارت الکترونیک مسایل اخلاقی در حیطه الکترونیک بیش ازپیش اهمیت یافته است. در این پژوهش باتوجه به افزایش گرایش مصرف کنندگان به خرید الکترونیکی و لزوم رعایت اخلاقیات توسط خرده فروشان به توسعه اخلاقیات خرده فروشان الکترونیک و تاثیر آن بر تصویر خرده فروش و مزیت رقابتی می پردازد این پژوهش از نظر هدف در بخش کیفی از نوع بنیادی و در بخش کمی توسعه ای می باشد. روش مورد استفاده در بخش کیفی تحلیل تم و در بخش کمی، پرسشنامه است. جامعه آماری بخش کیفی را متخصصان حوزه بازاریابی اینترنتی و اخلاق کسب وکار و جامعه آماری بخش کمی این پژوهش را 342 نفر از مشتریانی که به صورت الکترونیک از وب سایت دیجی کالا خرید می کنند تشکیل می دهد. ابزار گردآوری داده های کمی پرسش نامه محقق ساخته بوده است. تحلیل داده ها به روش تحلیل عاملی تاییدی بااستفاده از نرم افزارهای اس پی اس اس و پی ال اس انجام شده است. مدل توسعه یافته اخلاقیات خرده فروشان الکترونیک به صورت کیفی شامل شش بعد می باشد: 1. حریم خصوصی، 2. امنیت، 3. قابل اعتماد/تعهد، 4. عدم فریب کاری، 5. خیرخواهی و 6. حرفه ای گرایی. براساس یافته های بخش کمی پژوهش، اخلاقیات خرده فروشان الکترونیک بر تصویر خرده فروش و مزیت رقابتی تاثیر مثبتی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 166

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 539 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    41 (پیاپی 74)
  • صفحات: 

    59-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    204
  • دانلود: 

    127
چکیده: 

با افزایش رقابت در فضای کسب و کار، حفظ مشتریان باارزش برای سازمان ها، اهمیت بیشتری می یابد، از اینرو سازمان ها تلاش می کنند تا با ایجاد تغییر در شیوه های تعاملی، روابط بلند مدت و ارزشمند خود با مشتریان را حفظ نمایند. هدف این پژوهش طراحی مدل مدیریت ارتباط با مشتری با رویکرد کاهش ناهنجاری های پس از خرید می باشد. این پژوهش با استفاده ازروش کیفی نظریه داده بنیاد اجرا گردیده است و داده های آن نیز از طریق مصاحبه های عمیق با خبرگان حوزه مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت خودروسازی جمع آوری شده است. تحلیل داده ها بر اساس مراحل داده بنیاد انجام گرفت، از مصاحبه با خبرگان، مفاهیم و کدهای مربوطه استخراج گردید و نهایتا مدلی برای تبیین عوامل اثرگذار مدیریت ارتباط با مشتری با رویکرد کاهش ناهنجاری پس از خرید ارایه شد. یافته های پژوهش نشان می دهد که مهارتهای ارتباطی کارکنان، تعهد، شفافیت سازمان و ارزش آفرینی برای مشتری، جزء علل کاهش ناهنجاری های پس از خرید مشتریان می باشند. همچنین بهبود ارتباط با مشتریان بعنوان پیامد بکارگیری راهبرد مدیریت ارتباط با مشتری جامع با رویکرد کاهش ناهنجاری پس از خرید مشخص گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 204

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 127 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    41 (پیاپی 74)
  • صفحات: 

    79-101
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    197
  • دانلود: 

    101
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی ارزیابی آمادگی صادرات برای شرکت های کوچک و متوسط ایران انجام شده است. به جهت عدم کفایت مدل های ارایه شده در ادبیات موجود برای تبیین مفهوم آمادگی صادرات، از روش پژوهش کیفی مبتنی بر رویکرد داده بنیاد از نوع نظامند استفاده شد. جامعه آماری این تحقیق را خبرگان، مدیران، مشاوران و صاحبنظران مرتبط با شرکت های کوچک و متوسط تشکیل می دهند که از بین آنها 25 نفر برای گردآوری اطلاعات از طریق مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته برگزیده شدند. تجزیه و تحلیل داده ها منجر به شناسایی مقوله های فرعی و محوری و همچنین روابط بین آنها در قالب مدل پارادایمی ارزیابی آمادگی صادرات شامل مقوله محوری (آمادگی صادرات-5مقوله)، شرایط علی (2مقوله)، شرایط مداخله گر (6مقوله)، راهبردها (5مقوله)، عوامل زمینه ای (2مقوله) و پیامدها (5مقوله) گردید. از تحلیل یافته های این پژوهش اینگونه استنباط می شود که پیاده سازی و ارتقاء آمادگی صادرات شرکت های کوچک و متوسط مستلزم برنامه ریزی صحیح برای تمامی عوامل شناسایی شده پیرامون آن می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 197

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 101 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    41 (پیاپی 74)
  • صفحات: 

    101-119
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    407
  • دانلود: 

    281
چکیده: 

تبلیغات در نقطه خرید محرکی است که بر رفتار خرید مصرف کننده در داخل فر وشگاه تاثیرگذار است. نقطه خرید، فرصتی برای جذب مشتریان است و مناسب ترین مکان برای برقراری ارتباط با مصرف کنندگان است. از آنجا که در نقطه خرید (از دیدگاه مشتری)، فقط یک کالا وجود ندارد و کالاهای رقبا هم حضور دارند، علاوه بر تبلیغات در نقطه خرید، ارزش ویژه برند بر قصد خرید مصرف کننده اهمیت بسزایی دارد. بنابراین محقق سعی نموده در این مطالعه، ضمن بررسی تاثیر گذاری تبلیغات در نقطه خرید بر قصد خرید مصرف کنندگان، نقش میانجی ارزش ویژه برند را مورد بررسی قرار دهد. جامعه آماری مورد نظر مشتریان فروشگاه افق کوروش در شهر اراک می باشد که 206 نفر از مشتریان از طریق نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای تحلیل داده های گردآوری شده نرم افزار SPSS19 و برای آزمون فرضیات از مدل سازی معادلات ساختاری با نرم افزار SmartPLS3. 2 استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که تبلیغات در نقطه خرید تاثیر مثبت و معناداری بر قصد خرید مصرف کنندگان داشته است و ارزش ویژه برند نیز به عنوان متغیر میانجی بر رابطه تبلیغات در نقطه خرید و قصد خرید تاثیر هم افزایی بر قصد خرید داشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 407

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 281 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    41 (پیاپی 74)
  • صفحات: 

    119-136
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    528
  • دانلود: 

    801
چکیده: 

هدف: با توجه به اهمیت صنعت گردشگری و تاثیر بالای آن در تولید ناخالص ملی هر کشور، پژوهش حاضر، درصدد ارائه الگو آمیخته بازاریابی برای توسعه صنعت گردشگری ایران است. روش: جامعه پژوهش، خبرگان حوزه بازاریابی گردشگری هستند. روش پژوهش حاضر با استفاده از روش کیفی دادهبنیاد و ابزار مصاحبه و گردآوری اسناد و متون نمونهگیری بهصورت نمونهگیری نظری صورت گرفت و با چهارده نفر مصاحبه انجام شد؛ البته از نفر یازدهم به بعد اشباع نظری حاصل شد؛ ولی برای اطمینان بیشتر مصاحبه تا نفر چهاردهم ادامه یافت. دادههای حاصل از مصاحبه با استفاده از نرمافزار انویو در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی کدگذاری شد. یافتهها: توسعه صنعت گردشگری ایران بهعنوان مقوله محوری انتخاب و درنهایت الگوی 12P+4S آمیخته بازاریابی صنعت گردشگری ایران ارائه شد که توسعه صنعت گردشگری در گرو مدیریت صحیح این 40 عناصر آمیخته بازاریابی است. نتیجه: نتایج نشان داد که شرایط علّی الگو شامل محصول، قیمت، مکان و ترفیع است. عوامل زمینهایی شامل ویژگیها و ذهنیت، شرایط مداخلهگر شامل عناصر سیاست، امنی، شواهد فیزیکی و افراد میشود؛ همچنین راهبردها نیز شامل عناصر برنامهریزی، پایداری، فرایندها، مشارکت، پژوهش و بودجه است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 528

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 801 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    41 (پیاپی 74)
  • صفحات: 

    137-155
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    289
  • دانلود: 

    663
چکیده: 

هدف: گردشگری پزشکی مبحثی است که در سالهای اخیر به دنبال افزایش حضور افراد در پی درمان بیماری در سایر مناطق و کشورها موردتوجه قرار گرفته است. توجه به گردشگری پزشکی میتواند باعث رشد چشمگیر صنعت گردشگری شود که یکی از صنایع مهم و مؤثر در توسعه اقتصادی است. از طرفی آسیبهای ناشی از بازاریابی سنتی در صنعت پزشکی باعث شد تا در این پژوهش، استفاده از بازاریابی سبز در این حوزه بررسی و نتایج کاربردی ارائه شود. هدف از انجام این پژوهش، سنجش تأثیر بازاریابی سبز بر گردشگری پزشکی با بررسی نقش تعدیلکنندگی فناوری بر این رابطه است. روش: این پژوهش با استفاده از مطالعات میدانی و توزیع پرسشنامه در میان اعضای نمونه صورت گرفت که با روش نمونهگیری گلولهبرفی از میان 444 نفر از فعالان حوزه گردشگری پزشکی استان سیستان و بلوچستان انتخاب شدند. یافتهها: این پژوهش با استفاده از روش الگوریتم کمترین مربعات جزئی در مدلسازی معادلات ساختاری صورت گرفت و برای تأیید پایایی اثر متغیرها و پرسشنامه از آزمونهای P Value و آلفای کرونباخ استفاده شد. نتیجه: نتایج نمایانگر تأیید کلیه متغیرهای پژوهش به این شرح است: اثر تعدیلکنندگی فناوری با 6و درنهایت / 6، اثرات زیستمحیطی با ضریب 50 / 6، مسئولیت اجتماعی با ضریب 96 / ضریب 54. 6/ بهبود قیمت با ضریب

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 289

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 663 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button