مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

195
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

536
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی رفتارهای شهروندی سازمانی از طریق ادراک عدالت اخلاقی جو اخلاقی و عاطفه مثبت

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 163

چکیده

 زمینه امروزه ضرورت توسعه رفتار های اخلاقی به دلیل تاثیری که در رشد, پویایی و بالندگی سازمان ها دارد, تا حدی است که بسیاری از سازمان ها را مجبور به تدوین سیاست های اخلاقی کرده است. بر این اساس, هدف پژوهش حاضر, پیش بینی رفتارشهروندی سازمانی از طریق ادراک عدالت اخلاقی جو اخلاقی و عاطفه مثبت می باشد. روش روش پژوهش همبستگی و جامعه آماری شامل 612 نفر از کارکنان لوله و پروفیل سپاهان اصفهان بودند که با استفاده از روش در دسترس 196 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار های پژوهش شامل چهار پرسشنامه رفتار های شهروندی سازمانی عدالت اخلاقی, جو اخلاقی و عاطفه مثبت بود. تحلیل داده ها با استفاده از روش تحلیل رگرسیون چندگانه به روش گام به گام و نرم افزار آماری spss 23 انجام گرفته است. یافته ها یافته های پژوهش نشان داد که طی دو گام عاطفه مثبت و عدالت اخلاقی به ترتیب توانسته اند 4/8 درصد از واریانس رفتارهای شهروندی سازمای معطوف به افراد و طی سه گام عدالت اخلاقی و عاطفه مثبت و جو اخلاقی به ترتیب توانسته اند تا 51 درصد از واریانس رفتارهای شهروندی معطوف به سازمان را تبیین نمایند. نتیجه گیری بر اساس نتایج پژوهش حاضر می توان چنین نتیجه گیری نمود که عدالت اخلاقی, جو اخلاقی و عاطفه مثبت پیش بین های مهم رفتارهای شهروندی سازمانی هستند و به منظور بهبود این رفتارها, ضروری است که به توسعه عدالت اخلاقی, جو اخلاقی و عاطفه مثبت در سازمان ها توجه شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهداد، علی، بت شکن، مریم، و ملک زاده احمدی، مائده. (1400). پیش بینی رفتارهای شهروندی سازمانی از طریق ادراک عدالت اخلاقی جو اخلاقی و عاطفه مثبت. اخلاق در علوم و فناوری، 16(1 )، 159-163. SID. https://sid.ir/paper/952300/fa

    Vancouver: کپی

    مهداد علی، بت شکن مریم، ملک زاده احمدی مائده. پیش بینی رفتارهای شهروندی سازمانی از طریق ادراک عدالت اخلاقی جو اخلاقی و عاطفه مثبت. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1400؛16(1 ):159-163. Available from: https://sid.ir/paper/952300/fa

    IEEE: کپی

    علی مهداد، مریم بت شکن، و مائده ملک زاده احمدی، “پیش بینی رفتارهای شهروندی سازمانی از طریق ادراک عدالت اخلاقی جو اخلاقی و عاطفه مثبت،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 16، no. 1 ، pp. 159–163، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/952300/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button