Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

193
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

463
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی مولفه های انتظارات اخلاقی دانشجویان از آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 38 | صفحه پایان 47

چکیده

 زمینه: شناسایی انتظارات اخلاقی دانشجویان از آموزش عالی به مدیران کمک می کند تا با تامین انتظارات, انگیزه تحصیلی دانشجویان را فراهم کرده و به پیشرفت تحصیلی و علمی آن ها و در نهایت توسعه جامعه کمک نمایند. هدف پژوهش شناسایی انتظارات اخلاقی دانشجویان ایرانی از آموزش عالی است. روش: مطالعه حاضر پژوهشی کیفی است که با استفاده از نظریه داده بنیان انجام پذیرفته است. جامعه مورد مطالعه دانشجویان تحصیلات تکمیلی می باشد. در انتخاب نمونه از روش نمونه برداری هدفمند و غیرتصادفی استفاده شده که نمونه با 20 مصاحبه اشباع شده است. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته استفاده شده و تحلیل داده ها از طریق نظریه داده بنیان به وسیله ی روش کدگذاری باز, محوری و گزینشی صورت پذیرفته است. یافته ها: پس از تحلیل داده ها با استخراج جملات کلیدی مصاحبه ها, 128 مولفه اولیه شناسایی و در 11 بعد بهبود کیفیت زندگی, رعایت شان و حال دانشجویان, جایگاه خاص دانشجویان, توجه به تفاوت سطح علمی دانشجویان, حمایت های علمی از دانشجویان, ارجحیت خدمات به دانشجویان نخبه, شخصیت مطلوب و عملکرد مناسب اساتید, همدلی و همکاری بین دانشجویان و دانشگاه, تعهد سازمانی, مدیریت کارآمد و 3 درون مایه ی تمرکز بر رشد و خود کارآمدی, تاکید بر اهمیت جایگاه و نقش دانشجو, تمرکز بر خدمات علمی و آموزشی طبقه بندی گردیده است. نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان داد که دانشجویان انتظارات اخلاقی متنوعی از آموزش عالی دارند که برای برآورده سازی آن ها نیاز به برنامه ریزی های دقیقی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قلمکاری، مهان، نوریان، محمد، مسعودی ندوشن، عصمت، و نوروزی، داریوش. (1400). شناسایی مولفه های انتظارات اخلاقی دانشجویان از آموزش عالی. اخلاق در علوم و فناوری، 16(2 )، 38-47. SID. https://sid.ir/paper/952355/fa

    Vancouver: کپی

    قلمکاری مهان، نوریان محمد، مسعودی ندوشن عصمت، نوروزی داریوش. شناسایی مولفه های انتظارات اخلاقی دانشجویان از آموزش عالی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1400؛16(2 ):38-47. Available from: https://sid.ir/paper/952355/fa

    IEEE: کپی

    مهان قلمکاری، محمد نوریان، عصمت مسعودی ندوشن، و داریوش نوروزی، “شناسایی مولفه های انتظارات اخلاقی دانشجویان از آموزش عالی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 16، no. 2 ، pp. 38–47، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/952355/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا