مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

257
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

507
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بسته آموزش قالی بافی با رویکرد مشارکتی بر عز ت نفس نوجوانان آهسته گام

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 120

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, شناسایی اثربخشی بسته آموزش قالی بافی با رویکرد مشارکتی بر عز ت نفس نوجوانان آهسته گام بود. روش این مطالعه, نیمه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون و دو گروه آزمایش و کنترل بود. جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان آهسته گام مقطع اول و دوم متوسطه مدارس استثنائی شهر تهران در سال تحصیلی 97-1396 که تعداد دانش­ آموزان 118 نفر بود. تعداد 24 نفر از آن ها به صورت هدفمند و با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. ابزار سنجش مقیاس عزت نفس روزنبرگ (RSES) (1965) بود. گروه آزمایش در 12 جلسه 60 دقیقه ای به مدت هفت هفته شرکت کردند؛ در حالی که گروه کنترل در کلاس های سنتی قالی بافی تحت آموزش قرار گرفتند. داده های به دست آمده با استفاده از آزمون آماری تحلیل کوواریانس به وسیله نرم افزار 25-SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش حاضر بیان کننده این بود که استفاده از بسته آموزش قالی بافی با رویکرد مشارکتی به طور معناداری بر عزت نفس با اندازه اثر 344/0 (05/0p≤ ) در نوجوانان آهسته گام تأثیرگذار بود. در نتیجه, می توان عنوان کرد که آموزش قالی بافی با رویکرد مشارکتی, قابلیت تقویت متغیرهای مهم دیگری از جمله عزت نفس را در نوجوانان آهسته گام دارا است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حامدی، زهرا، کاشانی وحید، لیلا، و وکیلی، سمیرا. (1400). اثربخشی بسته آموزش قالی بافی با رویکرد مشارکتی بر عز ت نفس نوجوانان آهسته گام. توانمند سازی کودکان استثنایی، 12(4 (پیاپی 37) )، 111-120. SID. https://sid.ir/paper/952365/fa

    Vancouver: کپی

    حامدی زهرا، کاشانی وحید لیلا، وکیلی سمیرا. اثربخشی بسته آموزش قالی بافی با رویکرد مشارکتی بر عز ت نفس نوجوانان آهسته گام. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1400؛12(4 (پیاپی 37) ):111-120. Available from: https://sid.ir/paper/952365/fa

    IEEE: کپی

    زهرا حامدی، لیلا کاشانی وحید، و سمیرا وکیلی، “اثربخشی بسته آموزش قالی بافی با رویکرد مشارکتی بر عز ت نفس نوجوانان آهسته گام،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 12، no. 4 (پیاپی 37) ، pp. 111–120، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/952365/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button