مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

513
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

256
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر برنامه راهنمای جمله فلپس بر عملکرد بیان نوشتاری دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 63

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر برنامه راهنمای جمله فلپس بر عملکرد بیان نوشتاری دانش آموزان دختر با اختلال یادگیری ویژه در پایه پنجم ابتدایی در شهر یزد انجام گرفت. روش پژوهش آزمایشی و از طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده است. بدین منظور با استفاده از روش نمونه گیری چندمرحله ای از بین دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه در پایه پنجم ابتدایی شهر یزد, تعداد 30 نفر انتخاب شدند و به تصادف در دو گروه گواه و آزمایش قرار گرفتند. مداخله های آموزشی برنامه فلپس در سیزده جلسه 60 دقیقه ای روی گروه آزمایش انجام شد. ابزارهای مورداستفاده آزمون های غیررسمی بیان نوشتاری فرامرزی و همکاران و مقیاس هوشی وکسلر کودکان ویرایش پنجم بودند. داده های به دست آمده با روش آماری تحلیل کوواریانس, تجزیه وتحلیل شد. تجزیه وتحلیل داده های حاصل از پژوهش نشان داد بین عملکرد گروه آزمایش و کنترل, در عملکرد بیان نوشتاری تفاوت معنا داری وجود دارد (001/0>P). براساس نتایج پژوهش, برنامه راهنمای جمله فلپس, بر عملکرد دانش آموزان با اختلال یادگیری در بیان نوشتاری در حیطه های توصیف کردن, داستان نویسی, نامه نویسی, خاطره نویسی و خلاصه نویسی موثر است. می توان نتیجه گرفت برنامه راهنمای جمله فلپس بر مهارت بیان نوشتاری دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص موثر است و از این شیوه می توان به عنوان یک شیوه درمانی و آموزشی استفاده و آن را به درمانگران پیشنهاد کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کشمیرشکن، مهدیه، فرامرزی، سالار، و عابدی، احمد. (1400). تاثیر برنامه راهنمای جمله فلپس بر عملکرد بیان نوشتاری دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه. توانمند سازی کودکان استثنایی، 12(3 (پیاپی 36) )، 53-63. SID. https://sid.ir/paper/952455/fa

    Vancouver: کپی

    کشمیرشکن مهدیه، فرامرزی سالار، عابدی احمد. تاثیر برنامه راهنمای جمله فلپس بر عملکرد بیان نوشتاری دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1400؛12(3 (پیاپی 36) ):53-63. Available from: https://sid.ir/paper/952455/fa

    IEEE: کپی

    مهدیه کشمیرشکن، سالار فرامرزی، و احمد عابدی، “تاثیر برنامه راهنمای جمله فلپس بر عملکرد بیان نوشتاری دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 12، no. 3 (پیاپی 36) ، pp. 53–63، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/952455/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button