مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

230
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

520
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر رانندگی تهاجمی بر اجرای مأموریت های آماد و پشتیبانی ف. انتظامی ج. ا. ا. در زمان مناسب

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 32

چکیده

 زمینه و هدف: اجرای بخشی از مأموریت های آماد و پشتیبانی ناجا, درگرو نحوه رانندگی رانندگان سازمانی است. ارتقاء مهارت های رانندگی و نیز بهره گیری از مهارت های رانندگی پیشرفته می تواند باعث ارتقای سطح موفقیت اجرای مأموریت ها گردد. رانندگی تهاجمی, یکی از مهارت های پیشرفته رانندگی بوده و به معنی بهره گیری از توانایی های وسیله نقلیه در حدی فراتر از معمول است. این تحقیق به منظور بررسی تأثیر رانندگی تهاجمی بر اجرای مأموریت های آماد و پشتیبانی ناجا در زمان مناسب طراحی و اجرا گردید. روش: این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازلحاظ اجرا توصیفی پیمایشی است. برای جمع آوری اطلاعات از دو روش مطالعه اسنادی و پیمایش میدانی استفاده شده است. جامعه آماری به تعداد 369 نفر از کارکنان معاونت آماد و پشتیبانی ناجا بوده و شیوه جمع آوری اطلاعات, از طریق پرسشنامه محقق ساخته است. نمونه آماری 188 نفر و روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای است. روایی با مراجعه به خبرگان و پایایی با آلفای کرونباخ 846/0 برای کل پرسشنامه, احصاء شده است. یافته ها و نتیجه گیری: مؤلفه دانش رانندگی تهاجمی در رتبه اول, مؤلفه قوانین و مقررات رانندگی تهاجمی در رتبه دوم و مؤلفه مهارت رانندگی تهاجمی در رتبه سوم قرار دارند. همچنین یافته ها بیانگر این است که رانندگی تهاجمی رانندگان سازمانی بر اجرای مأموریت های آماد و پشتیبانی ناجا در زمان مناسب تأثیر معنی داری دارد. نتیجه اینکه رانندگی تهاجمی خاص رانندگان خاطی نبوده و بایستی با تغییر نگرش, به آموزش و بهره گیری آن همت گماشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری، محمدعلی، شوقی، محمود، زراعت پیما، فرامرز، سعادتی، بهناز، و شالباف، محمدرضا. (1400). تأثیر رانندگی تهاجمی بر اجرای مأموریت های آماد و پشتیبانی ف. انتظامی ج. ا. ا. در زمان مناسب. اندیشه آماد، 20(79 )، 1-32. SID. https://sid.ir/paper/952588/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری محمدعلی، شوقی محمود، زراعت پیما فرامرز، سعادتی بهناز، شالباف محمدرضا. تأثیر رانندگی تهاجمی بر اجرای مأموریت های آماد و پشتیبانی ف. انتظامی ج. ا. ا. در زمان مناسب. اندیشه آماد[Internet]. 1400؛20(79 ):1-32. Available from: https://sid.ir/paper/952588/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی اکبری، محمود شوقی، فرامرز زراعت پیما، بهناز سعادتی، و محمدرضا شالباف، “تأثیر رانندگی تهاجمی بر اجرای مأموریت های آماد و پشتیبانی ف. انتظامی ج. ا. ا. در زمان مناسب،” اندیشه آماد، vol. 20، no. 79 ، pp. 1–32، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/952588/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button