زمینه و هدف: اجرای بخشی از مأموریت های آماد و پشتیبانی ناجا، درگرو نحوه رانندگی رانندگان سازمانی است. ارتقاء مهارت های رانندگی و نیز بهره گیری از مهارت های رانندگی پیشرفته می تواند باعث ارتقای سطح موفقیت اجرای مأموریت ها گردد. رانندگی تهاجمی، یکی از مهارت های پیشرفته رانندگی بوده و به معنی بهره گیری از توانایی های وسیله نقلیه در حدی فراتر از معمول است. این تحقیق به منظور بررسی تأثیر رانندگی تهاجمی بر اجرای مأموریت های آماد و پشتیبانی ناجا در زمان مناسب طراحی و اجرا گردید. روش: این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازلحاظ اجرا توصیفی پیمایشی است. برای جمع آوری اطلاعات از دو روش مطالعه اسنادی و پیمایش میدانی استفاده شده است. جامعه آماری به تعداد 369 نفر از کارکنان معاونت آماد و پشتیبانی ناجا بوده و شیوه جمع آوری اطلاعات، از طریق پرسشنامه محقق ساخته است. نمونه آماری 188 نفر و روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای است. روایی با مراجعه به خبرگان و پایایی با آلفای کرونباخ 846/0 برای کل پرسشنامه، احصاء شده است. یافته ها و نتیجه گیری: مؤلفه دانش رانندگی تهاجمی در رتبه اول، مؤلفه قوانین و مقررات رانندگی تهاجمی در رتبه دوم و مؤلفه مهارت رانندگی تهاجمی در رتبه سوم قرار دارند. همچنین یافته ها بیانگر این است که رانندگی تهاجمی رانندگان سازمانی بر اجرای مأموریت های آماد و پشتیبانی ناجا در زمان مناسب تأثیر معنی داری دارد. نتیجه اینکه رانندگی تهاجمی خاص رانندگان خاطی نبوده و بایستی با تغییر نگرش، به آموزش و بهره گیری آن همت گماشت.