Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

100
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

408
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازنمایی گونه های تعامل آموزشی در برنامه درسی دانشگاهی و تعیین گونه غالب آن از دیدگاه دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 281 | صفحه پایان 299

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بازنمایی گونه های تعامل آموزشی در برنامه درسی دانشگاهی و تعیین گونه غالب آن از دیدگاه دانشجویان است. روش این تحقیق آمیخته (کیفی و کمی) است, که در بخش کیفی از روش پدیدارنگاری و در بخش کمی از روش توصیفی-پیمایشی استفاده شده است. مشارکت کنندگان در بخش کیفی پانزده نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران بودند که به صورت نمونه گیری هدفمند تا رسیدن به مرحله اشباع نظری مصاحبه نیمه سازمان یافته با آنان صورت گرفت. در بخش کمی نیز جامعه آماری شامل همه دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی سال 1398 بود, که حجم نمونه با استفاده از روش در دسترس183 نفر تعیین شد. ابزار در بخش کمی پرسش نامه محقق ساخته بر مبنای مقوله های استخراج شده در بخش کیفی پژوهش بود. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها در بخش کیفی از روش پژوهش پدیدارشناسی توصیفی کلایزی برای جمع آوری داده ها و نیز در بخش کمی نیز از آزمون کلموگروف اسمیرنف و تی تک نمونه ای استفاده شد. نتایج بخش کیفی بیانگر استخراج شش گونه تعامل در برنامه درسی شامل: تعامل از گونه استاد-استاد, استاد-دانشجو, استاد-محتوا, دانشجو-دانشجو, دانشجو-محتوا و محتوا-محتوا بود. همچنین یافته ها در بخش کمی نشان داد که از دیدگاه دانشجویان وضعیت گونه تعامل استاد-استاد, استاد-دانشجو, و دانشجو-دانشجو پایین است, ولی گونه تعامل استاد-محتوا, دانشجو-محتوا و محتوا-محتوا در وضعیتی بالاتر از حد متوسط قرار دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملکی پور، احمد. (1399). بازنمایی گونه های تعامل آموزشی در برنامه درسی دانشگاهی و تعیین گونه غالب آن از دیدگاه دانشجویان. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 24(47 )، 281-299. SID. https://sid.ir/paper/952621/fa

    Vancouver: کپی

    ملکی پور احمد. بازنمایی گونه های تعامل آموزشی در برنامه درسی دانشگاهی و تعیین گونه غالب آن از دیدگاه دانشجویان. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی[Internet]. 1399؛24(47 ):281-299. Available from: https://sid.ir/paper/952621/fa

    IEEE: کپی

    احمد ملکی پور، “بازنمایی گونه های تعامل آموزشی در برنامه درسی دانشگاهی و تعیین گونه غالب آن از دیدگاه دانشجویان،” پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، vol. 24، no. 47 ، pp. 281–299، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/952621/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا