مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

182
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

527
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی تخصیص بهینه اعتبار نگهداشت وسایل نقلیه زمینی (موردمطالعه: خودروهای سبک تولید داخل در ناجا)

صفحات

 صفحه شروع 195 | صفحه پایان 219

چکیده

 زمینه و هدف: بودجه نگهداشت, مؤثرترین عامل در تحرک و تدارک به موقع رده ها و ابزاری است که اگر درست از آن استفاده نشود و یا با دقت تهیه و تنظیم نشود باعث بروز مشکلات عدیده ای در انجام مأموریت های سازمان می گردد. این تحقیق, الگویی جهت تخصیص بهینه اعتبار نگهداشت وسایل نقلیه زمینی ناجا ارائه کرده است. روش: این تحقیق ازلحاظ هدف, کاربردی و از حیث ماهیت, اکتشافی هست. برای شناسایی مؤلفه ها و شاخص های مدل از روش دلفی و برای محاسبه اوزان مؤلفه ها و شاخص ها (ضریب اهمیت) از روش بهترین-بدترین (BWM) توسط نرم افزار Lingo بهره برداری شد. پایایی ابزار, بر اساس نرخ سازگاری محاسبه شده که کوچک تر از 1/0 بود تأیید شد. یافته ها: تجزیه وتحلیل داده ها منجر به شناسایی هفت مؤلفه ی نوع یگان انتظامی با وزن 0. 480, پیمایش خودرو با وزن 0. 118, آب وهوای منطقه با وزن 0. 111, مدل خودرو با وزن 0. 099, کیفیت نگهداری در رده انتظامی با وزن 0. 094, نوع منطقه انتظامی با وزن 0. 083 و اقتصاد منطقه با وزن 0. 015 بعلاوه 30 شاخص گردید. نتیجه گیری: با توجه به قرار گرفتن مؤلفه های نوع یگان, پیمایش وسیله نقلیه و آب وهوای مناطق, در رتبه های اول تا سوم اهمیت و اقتصاد نواحی در پایین ترین اولویت, شایسته است ادارات کل طرح و برنامه و نت, در تخصیص اعتبارات نت, برای رده های عملیاتی, برای خودروهای با پیمایش بالاتر و برای مناطقی با آب وهوای گرم و مرطوب, اعتبارات بالاتری نسبت به سایر یگان ها لحاظ نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رمضان زاده، سعید، آقایی، میلاد، و رمضانی، مجتبی. (1400). الگوی تخصیص بهینه اعتبار نگهداشت وسایل نقلیه زمینی (موردمطالعه: خودروهای سبک تولید داخل در ناجا). اندیشه آماد، 20(79 )، 195-219. SID. https://sid.ir/paper/952863/fa

    Vancouver: کپی

    رمضان زاده سعید، آقایی میلاد، رمضانی مجتبی. الگوی تخصیص بهینه اعتبار نگهداشت وسایل نقلیه زمینی (موردمطالعه: خودروهای سبک تولید داخل در ناجا). اندیشه آماد[Internet]. 1400؛20(79 ):195-219. Available from: https://sid.ir/paper/952863/fa

    IEEE: کپی

    سعید رمضان زاده، میلاد آقایی، و مجتبی رمضانی، “الگوی تخصیص بهینه اعتبار نگهداشت وسایل نقلیه زمینی (موردمطالعه: خودروهای سبک تولید داخل در ناجا)،” اندیشه آماد، vol. 20، no. 79 ، pp. 195–219، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/952863/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button