مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

521
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

811
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ی اثربخشی آموزش ذهن آگاهی نوجوان محور با مداخلات روان شناسی مثبت نگر بر علائم داغدیدگی و پرخاشگری در نوجوانان داغدیده

صفحات

 صفحه شروع 76 | صفحه پایان 89

چکیده

 هدف پژوهش مقایسه ی اثربخشی آموزش ذهن آگاهی نوجوان محور با روان شناسی مثبت نگر بر علائم داغدیدگی و پرخاشگری در نوجوانان داغدیده بود. این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل و دوره ی پیگیری بود. جامعه ی آماری شامل نوجوانان داغدیده ی مراجعه کننده به مراکز مشاوره ی آموزش و پرورش شهر شیراز در سال 97-1396 بودند. 24 نفر به شیوه ی نمونه گیری در دسترس انتخاب و با روش تصادفی در دو گروه آزمایش و یک گروه کنترل قرار گرفتند. ابزار پژوهش پرسشنامه های سوگ (Dyregrov, 2001) و پرخاشگری (Buss & Perry, 1992) بود. داده ها با استفاده از تحلیل واریانس با اندازه گیری های مکرر تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد ذهن آگاهی نوجوان محور و مداخلات روانشناسی مثبت نگر بر علائم داغدیدگی و پرخاشگری نوجوانان داغدیده مؤثر است(P<0/05) و گروه ذهن آگاهی نوجوان محور تأثیر بیشتری از روانشناسی مثبت نگر داشته و تغییرات در طول زمان پایدار بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طاهری، علی، منشئی، غلامرضا، و عابدی، احمد. (1400). مقایسه ی اثربخشی آموزش ذهن آگاهی نوجوان محور با مداخلات روان شناسی مثبت نگر بر علائم داغدیدگی و پرخاشگری در نوجوانان داغدیده. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 22(4 (پیاپی 86) )، 76-89. SID. https://sid.ir/paper/953185/fa

    Vancouver: کپی

    طاهری علی، منشئی غلامرضا، عابدی احمد. مقایسه ی اثربخشی آموزش ذهن آگاهی نوجوان محور با مداخلات روان شناسی مثبت نگر بر علائم داغدیدگی و پرخاشگری در نوجوانان داغدیده. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1400؛22(4 (پیاپی 86) ):76-89. Available from: https://sid.ir/paper/953185/fa

    IEEE: کپی

    علی طاهری، غلامرضا منشئی، و احمد عابدی، “مقایسه ی اثربخشی آموزش ذهن آگاهی نوجوان محور با مداخلات روان شناسی مثبت نگر بر علائم داغدیدگی و پرخاشگری در نوجوانان داغدیده،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 22، no. 4 (پیاپی 86) ، pp. 76–89، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/953185/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button