مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

232
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

564
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر راهبردهای نهادی برندسازی مکانی بر عملکرد برندسازی مکانی با نقش میانجی اعتماد بین بنگاهی و نقش تعدیل گر عوامل فرهنگی-شناختی

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 168

چکیده

 زمینه و هدف: برند مکانی, یک شهر, منطقه یا کشور را از رقبای خود متمایز می سازد. از زمان های دور مکان تولید یک محصول با مفهوم کیفیت عجین شده بود چنانچه گوش همه ی ما با ادویه ی هند, زیره ی کرمان و خرمای خوزستان آشناست اما در حال حاضر به عنوان یک راهبرد بازاریابی موفق و حرفه ای برای معرفی محصولات مصرفی خصوصاً کشاورزی و باغی تبدیل به بخش مهمی از توسعه های منطقه ای شده است. یک برند مکانی مجموعه ای از تداعی های منحصربه فرد همراه با آن مکان است که این تصاویر می تواند بر تصمیم گیری و ارزیابی مصرف کنندگان بسیار تأثیرگذار باشد. این پژوهش به بررسی تأثیر راهبردهای نهادی برندسازی مکانی (برگرفته از نظریه ی نهادی اسکات) بر عملکرد برندسازی مکانی با نقش میانجی اعتماد بین بنگاهی و نقش تعدیل گر عوامل فرهنگی-شناختی در شرکت های صادراتی محصولات کشاورزی و باغی استان خوزستان پرداخته است. روش: این پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی و ازنظر نحوه ی گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی است. جامعه ی آماری شامل شرکت های فعال درزمینه ی صادرات محصولات کشاورزی و باغی استان خوزستان بوده که با استفاده از روش کوکران 88 شرکت به عنوان نمونه انتخاب گردیده است. در این تحقیق به شیوه ی نمونه گیری تصادفی ساده پرسشنامه توزیع گردید. نرم افزارهای مورد استفاده در این پژوهش اس پی اس اس و اسمارت پی ال اس است. یافته ها و نتیجه گیری: یافته ها نشان داد که مطابق با نظریه ی نهادی اسکات, راهبردهای نهادی برندسازی مکانی شامل سه بعد: تنظیمی یا قانون گذار, هنجاری و فرهنگی-شناختی هر کدام تأثیرات مثبت و معناداری بر اعتماد بین بنگاهی و از طریق اعتماد بین بنگاهی بر عملکرد برند مکانی در شرکت های منطقه ی موردمطالعه داشتند. نقش میانجی اعتماد بین بنگاهی در این پژوهش تائید و فرضیه ی شماره شش مربوط به نقش تعدیل گر عوامل فرهنگی-شناختی در رابطه ی بین نهادهای قانون گذار و اعتماد بین بنگاهی رد شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باورساد، فربود، و درویشی، مریم. (1400). بررسی تأثیر راهبردهای نهادی برندسازی مکانی بر عملکرد برندسازی مکانی با نقش میانجی اعتماد بین بنگاهی و نقش تعدیل گر عوامل فرهنگی-شناختی. اندیشه آماد، 20(79 )، 137-168. SID. https://sid.ir/paper/953596/fa

    Vancouver: کپی

    باورساد فربود، درویشی مریم. بررسی تأثیر راهبردهای نهادی برندسازی مکانی بر عملکرد برندسازی مکانی با نقش میانجی اعتماد بین بنگاهی و نقش تعدیل گر عوامل فرهنگی-شناختی. اندیشه آماد[Internet]. 1400؛20(79 ):137-168. Available from: https://sid.ir/paper/953596/fa

    IEEE: کپی

    فربود باورساد، و مریم درویشی، “بررسی تأثیر راهبردهای نهادی برندسازی مکانی بر عملکرد برندسازی مکانی با نقش میانجی اعتماد بین بنگاهی و نقش تعدیل گر عوامل فرهنگی-شناختی،” اندیشه آماد، vol. 20، no. 79 ، pp. 137–168، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/953596/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button