مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

202
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

503
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزش از دیدگاه بیمار: مطالعه کیفی در بیمارستان های تامین اجتماعی استان قزوین

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 20

چکیده

 مقدمه: خلق ارزش مشتری پیش نیاز بقا و موفقیت سازمان ها است. هدف پژوهش تعیین عوامل و ساختار ارزش از دیدگاه بیمار در بیمارستان های تامین اجتماعی استان قزوین است. روش پژوهش: از نظر هدف بنیادی با دلالت های کاربردی و از نظر گردآوری و تحلیل داده ها, کیفی اکتشافی از نوع متوالی و توسعه ابزار است و در سنت پراگماتیسم اجرا شده است. باتوجه به نوبودن موضوع, بمنظور استفاده از تئوری داده بنیاد, با 13نفر از خبرگان و 19نفر از بیماران بیمارستان های مورد مطالعه مصاحبه شد. از 533 گزاره شناسایی شده توسط نرم افزار مکس کیودا, 963 مضمون اولیه استخراج, کدگذاری و سپس 35 مفهوم با روایی قابل قبول در 6 مقوله اصلی طبقه بندی شد. یافته ها: نتایج نشان می دهد که ارزش از دیدگاه بیمار, بر منافع و منابع وی تمرکز دارد. منافع, اثربخشی درمان و مراقبت و منابع شامل پول, زمان و تلاش صرف شده بیمار برای هزینه خدمات, دسترسی به خدمات و مدیریت خطا و خطر می گردد. روابط میان کیفیت درمان و مراقبت, ارزش از دیدگاه بیمار, اعتماد بیمار, خدمات تجملی, رضایت بیمار و مقاصد رفتاری بیمار درقالب مدل پارادایمی ارائه شده است. نتیجه گیری: پژوهشگران نتیجه می گیرند که کیفیت درمان و مراقبت سلامت با میانجی گری اعتماد بیمار و تعدیل گری امکانات تجملی, بر خلق ارزش از دیدگاه بیمار تاثیر دارد. موازنه میان منافع به دست آمده و منابع صرف شده بصورت ارزش ادراک شده بر رضایت مندی بیمار, و رضایت بیمار نیز بر مقاصد رفتاری بیمار موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خامدا، زهرا، جعفری، پژمان، طبیبی، سیدجمال الدین، و رستمی، مجید. (1398). ارزش از دیدگاه بیمار: مطالعه کیفی در بیمارستان های تامین اجتماعی استان قزوین. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، 10(4 (پیاپی 34) )، 7-20. SID. https://sid.ir/paper/954138/fa

    Vancouver: کپی

    خامدا زهرا، جعفری پژمان، طبیبی سیدجمال الدین، رستمی مجید. ارزش از دیدگاه بیمار: مطالعه کیفی در بیمارستان های تامین اجتماعی استان قزوین. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)[Internet]. 1398؛10(4 (پیاپی 34) ):7-20. Available from: https://sid.ir/paper/954138/fa

    IEEE: کپی

    زهرا خامدا، پژمان جعفری، سیدجمال الدین طبیبی، و مجید رستمی، “ارزش از دیدگاه بیمار: مطالعه کیفی در بیمارستان های تامین اجتماعی استان قزوین،” مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، vol. 10، no. 4 (پیاپی 34) ، pp. 7–20، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/954138/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button