مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

227
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

599
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین سازه های حکمرانی خوب در نظام آموزش عمومی ایران

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 124

چکیده

 مقاله حاضرگزارش پژوهشی است که با هدف تبیین سازه های حکمرانی خوب در نظام آموزش عمومی ایران صورتبندی شد. رویکرد ترجیحی این پژوهش, کمی از نوع استراتژی اکتشافی متوالی بود. جامعه آماری را همه پژوهشگرانی تشکیل می دادند که در حوزه آموزش عمومی کشور حداقل یک مقاله در یک مجله علمی معتبر منتشر کرده بودند. براساس جدول مورگان 205محقق به صورت تصادفی به عنوان مشارکت کنندگان نهایی انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها یک مقیاس محقق ساخته بود. داده های استخراج شده با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد که به ترتیب سازه های تعهد به تضمین کیفیت, مشارکت, تمرکز زدایی, توسعه مهارت های زندگی, توانمند سازی سرمایه های انسانی, اخلاق مداری, توسعه رضایتمندی, تعهد به وفاق عمومی, توسعه انعطاف پذیری تعاملی, توسعه امکانات رفاهی, توسعه عدالت آموزشی, توسعه آگاهی های عمومی, مسیولیت پذیری, شفافیت و قانون مداری تبیین کننده حکمرانی خوب در سیستم آموزش عمومی ایران هستند. همچنین معنی داری این سازه ها در تبیین پدیده حکمرانی خوب در دو حالت برآورد استاندارد مورد تایید قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصیرناتری، جعفر، خلخالی، علی، شکیبایی، زهره، سلیمان پور، جواد، و کاظم پور، اسماعیل. (1399). تبیین سازه های حکمرانی خوب در نظام آموزش عمومی ایران. آموزش علوم دریایی، 7(21 )، 109-124. SID. https://sid.ir/paper/954290/fa

    Vancouver: کپی

    نصیرناتری جعفر، خلخالی علی، شکیبایی زهره، سلیمان پور جواد، کاظم پور اسماعیل. تبیین سازه های حکمرانی خوب در نظام آموزش عمومی ایران. آموزش علوم دریایی[Internet]. 1399؛7(21 ):109-124. Available from: https://sid.ir/paper/954290/fa

    IEEE: کپی

    جعفر نصیرناتری، علی خلخالی، زهره شکیبایی، جواد سلیمان پور، و اسماعیل کاظم پور، “تبیین سازه های حکمرانی خوب در نظام آموزش عمومی ایران،” آموزش علوم دریایی، vol. 7، no. 21 ، pp. 109–124، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/954290/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button