پژوهش حاضر با هدف بررسی پژوهش های مرتبط با مدیریت دانش در علوم دریایی جمهوری اسلامی ایران انجام شده است. روش پژوهش، کیفی و از نوع فرا تحلیل بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل 1740 کار منبع بوده است که ابتدا تعداد 140 منبع بر اساس چکیده انتخاب، سپس 23 منبع بر اساس محتوا گزینش و در نهایت 20 منبع به عنوان منابع مرتبط به عنوان نمونه آماری انتخاب شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که 95 درصد مقاله ها که با مفهوم مدیریت دانش در علوم دریایی مورد بررسی قرار گرفته است، توسط اعضای هییت علمی دانشگاه ها و 5 درصد باقی مانده توسط دانشجویان به رشته تحریر درآمده است. همچنین پژوهش های مذکور در شهرهای مختلف ایران انجام شده اند که بیشترین فراوانی در سطح ملی و استان مازندران بوده است و 75 درصد پژوهش های انجام شده از روش های تحقیق کمی استفاده نموده اند. در نهایت نتایج حاکی از آن است که در پژوهش های انجام شده مولفه ها و متغیرهایی نظیر؛ هوش سازمانی، هوش هیجانی، کیفیت زندگی کاری، عملکرد سازمانی، کارایی و اثربخشی سازمانی، اثربخشی ارتباطات سازمانی، تفکر استراتژیک، قدرت تصمیم گیری مدیران و فرماندهان، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فرهنگ سازمانی، یادگیری سازمانی، نوآوری سازمانی و رهبری خدمتگزار، توسط پژوهشگران بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.