مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

395
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

609
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مروری بر تاثیر استفاده از خودروهای خودران بر قیمت گذاری عوارض تراکم

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 94

چکیده

 زمینه و هدف: خودروهای خودران به عنوان یک فناوری پیشرو که امکان تردد منظم با سرفاصله های کمتر را فراهم میسازند, این پتانسیل را دارند تا آینده مطالعات حوزه حملونقل را به کلی متحول سازند. باتوجه به ناشناخته بودن ابعاد عملکرد میدانی خودروهای خودران بر جریان ترافیک, مقررات مدونی در خصوص نحوه حرکت تعاملی این وسایل نقلیه تاکنون تعریف نشده است. ازاین رو, این مقاله به مرور مطالعات انجام شده در خصوص تاثیر استفاده از خودروهای خودران بر قیمتگذاری عوارض تراکم به عنوان یکی از سیاستهای مدیریت تقاضای سفر پرداخته است تا امکان شناخت ابعاد اثرگذاری در قالب مزایا و معایب مشخص بیان شود. روش به دلیل بدیع بودن مطالعات خودروهای خودران و از طرفی تاثیر وجود این خودرو ها بر قیمت گذاری عوارض, باعث شده است مطالعات انگشت شماری در محور این موضوع انجام شده باشد. اما به دلیل اهمیت موضوع به سرعت بر تعداد این مطالعات افزوده می شود. در این مطالعه سعی شده است تمام مطالعاتی که تاثیر استفاده از خودروهای خودران بر قیمت‍ ‍ گذاری عوارض تاکید داشتند مورد بررسی قرار گیردد. یافته ها یافته هانشان میدهد که با ورود خودروهای خودران و در نظر گرفتن سهم آن از ترافیک به نسبت خودروهای غیر خودران, مسیله قیمت گزاری تراکم بسیار متفاوت و پیچیده تر از قبل خواهد شد. این پیچیدگی ناشی از تعریف رفاه اجتماعی و مقبولیت برقراری تعادل میان عرضه تسهیلات حملونقل و تقاضای سفر است. نتیجه گیری خودروی خودران میتواند در صورت فراگیری با نسبت بالا, امکان اخذ عوارض در معابر منتخب را به صورت قیمتگذاری اولین-بهترین فراهم آورد که در این شرایط امکان اخذ عوارض در هر معبر فراهم خواهد شد و نیازی به تعریف قیمتگذاری ناحیهای و یا دومین-بهترین نیست. همچنین, بر اساس یافته های مروری میتوان استنباط کرد که هنگام استفاده از خودروهای خودران با سهم بالا, اگرچه از ظرفیت به شکل بهینه تری استفاده میشود اما باتوجه به وابستگی به خودروی شخصی, میزان مسافت طی شده وسایل نقلیه که برحسب میزان کیلومتر طی شده هر وسایل نقلیه نشان داده میشود به شکل چشمگیری افزایش خواهد یافت و همین امر سبب می شود که در نقطه مقابل مزایای یادشده, لزوم کنترل میزان تردد وسایل نقلیه خودران اهمیت یابد. بنابراین, در شرایط استفاده از خودروی خودران, قیمتگذاری عوارض تراکم باید برحسب میزان مسافت پیموده شده تعریف شود تا مدیریت کننده تقاضای سفر افراد باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرزاحسین، حمید، جدی ثانی، کوروش، و نجفی، پویان. (1400). مروری بر تاثیر استفاده از خودروهای خودران بر قیمت گذاری عوارض تراکم. مطالعات مدیریت ترافیک، -(61 )، 65-94. SID. https://sid.ir/paper/954307/fa

    Vancouver: کپی

    میرزاحسین حمید، جدی ثانی کوروش، نجفی پویان. مروری بر تاثیر استفاده از خودروهای خودران بر قیمت گذاری عوارض تراکم. مطالعات مدیریت ترافیک[Internet]. 1400؛-(61 ):65-94. Available from: https://sid.ir/paper/954307/fa

    IEEE: کپی

    حمید میرزاحسین، کوروش جدی ثانی، و پویان نجفی، “مروری بر تاثیر استفاده از خودروهای خودران بر قیمت گذاری عوارض تراکم،” مطالعات مدیریت ترافیک، vol. -، no. 61 ، pp. 65–94، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/954307/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button