مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

243
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

590
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل استراتژی های اخلاقی کسب و کار در توسعه صنعتی

صفحات

 صفحه شروع 114 | صفحه پایان 122

چکیده

 زمینه: : اهمیت اخلاق و کسب وکار از مقوله های مهمی هستند که شناخت نقش آن بر توسعه صنعتی نظر بسیاری از اندیشمندان ادیان مختلف به ویژه اسلام را به خود جلب کرده است. ازاین رو این تحقیق باهدف طراحی مدل استراتژی های اخلاقی کسب وکار در جهت توسعه صنعتی بهتر انجام شده است تا از این طریق گام مهمی در جهت اخلاقی تر کردن توسعه صنعتی بردارد. روش: پژوهش حاضر آمیخته بود. در بخش کیفی ازنظر هدف توسعه ای و ازنظر ماهیت اکتشافی بود. جامعه­ آماری شامل خبرگان دانشگاهی و سازمان های دولتی بود و نمونه آماری با استفاده از نمونه گیری گلوله برفی به تعداد 23 نفر انتخاب شد. ابزار گردآوری اطلاعات از نوع مصاحبه بود و برای تجزیه وتحلیل آن از تکنیک کدگذاری استراوس و کوربین استفاده شد. در بخش کمی ازنظر هدف کاربردی و ازنظر ماهیت توصیفی – پیمایشی بود. جامعه آماری شامل سازمان های دولتی استان آذربایجان غربی بود. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان تعداد 250 نفر انتخاب و با استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده پرسشنامه ها در بین آن ها توزیع شد. ابزار گردآوری داده ها از نوع پرسشنامه بود. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار LISREL و MATLAB انجام یافت. یافته: یافته ها نشان داد که استراتژی اخلاق در کسب وکار دارای سه بعد سازمانی, فردی و دینی – فرهنگی با 9 زیر مؤلفه است و ترکیب مطلوب برای اثربخشی بیشتر مدل برای بعد سازمانی 761/0, بعد فردی 658/0 و بعد دینی – فرهنگی 578/0 است. نتیجه گیری: توجه به عوامل اخلاقی بر اساس مدل ارائه شده در بهترین حالت تنش ها و تعارض های موجود در سر راه توسعه صنعتی را تا 63/0 بهبود می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عاقلی مغانجوقی، ولی، و رحمانی یوشانلویی، کمال الدین. (1399). طراحی مدل استراتژی های اخلاقی کسب و کار در توسعه صنعتی. اخلاق در علوم و فناوری، 15(ویژه نامه 3 )، 114-122. SID. https://sid.ir/paper/954655/fa

    Vancouver: کپی

    عاقلی مغانجوقی ولی، رحمانی یوشانلویی کمال الدین. طراحی مدل استراتژی های اخلاقی کسب و کار در توسعه صنعتی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1399؛15(ویژه نامه 3 ):114-122. Available from: https://sid.ir/paper/954655/fa

    IEEE: کپی

    ولی عاقلی مغانجوقی، و کمال الدین رحمانی یوشانلویی، “طراحی مدل استراتژی های اخلاقی کسب و کار در توسعه صنعتی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 15، no. ویژه نامه 3 ، pp. 114–122، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/954655/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button