مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

155
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

510
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توارث رفتارمصرف کننده: ارائه مدل برای بهبود خدمات بانکی بر اساس نظریه مم ها با تاکید بر مولفه های اخلاقی

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 31

چکیده

 زمینه: مِم یک تئوری توارثی و ایده, رفتار یا روشی است که از طریق فرهنگ از فردی به فرد دیگر منتشر می شود. تئوری توارث ها از نظر میزان سازگاری و قابلیت, یعنی تطبیق با محیط فرهنگی-اجتماعی که در آن پخش شده اند, متفاوت هستند. مم های سازگارتر و با قابلیت بیشتر, در منتقل شدن, سرایت­ کردن به افراد بیشتر و در نتیجه گسترده شدن و پخش­ شدن در جمعیت بزرگتر موفق تر خواهند بود. می­ توان مفاهیم موجود در این تئوری را برای الگوی تکامل فرهنگی به کار برد, بنابراین, این تحقیق با هدف ارائه مدل مناسب برای بهبود خدمات بانکی بر اساس نظریه مم­ ها شکل ­ گرفت. روش: تحقیق حاضر با استفاده از روش آمیخته (کمی و کیفی) انجام شده است. در فاز کیفی: ­ جامعه آماری خبرگان امور بانکی (روسا و معاونین بانک) استان سمنان بودندکه با استفاده از تکنیک گلوله برفی 15 خبره به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مصاحبه نیمه ساختاریافته بود و داده­ ها با تکنیک دلفی مورد تحلیل قرار گرفتند. در فاز کمی, روش علی-مقایسه­ ای بود و جامعه آماری مشتریان بانک های سمنان بودند که 209 نفر به روش در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پرسشنامه محقق­ ساخته بود و داده­ ها با تحلیل ­ عاملی و آزمون­ فریمن مورد تحلیل قرار­ گرفتند. یافته­ ها: نتایج بخش­ کیفی 38 شاخص را در قالب 4 مفهوم اصلی ارایه کرد و بخش کمی نشان داد مدل تحقیق از برازندگی لازم برخوردار بود. نتیجه­ گیری: 4 بعد اخلاقی, خدمات رفاهی, مسئولیت پذیری و عوامل سازمانی نقش مهمی در بهبود خدمات بانکی دارند که بعد اخلاقی در صدر و عوامل سازمانی در پایینترین الویت در خدمات بانکی قرار می­ گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احسانی فرد، مهدی، فائزی راضی، فرشاد، و امین بیدختی، علی اکبر. (1399). توارث رفتارمصرف کننده: ارائه مدل برای بهبود خدمات بانکی بر اساس نظریه مم ها با تاکید بر مولفه های اخلاقی. اخلاق در علوم و فناوری، 15(ویژه نامه 3 )، 25-31. SID. https://sid.ir/paper/955030/fa

    Vancouver: کپی

    احسانی فرد مهدی، فائزی راضی فرشاد، امین بیدختی علی اکبر. توارث رفتارمصرف کننده: ارائه مدل برای بهبود خدمات بانکی بر اساس نظریه مم ها با تاکید بر مولفه های اخلاقی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1399؛15(ویژه نامه 3 ):25-31. Available from: https://sid.ir/paper/955030/fa

    IEEE: کپی

    مهدی احسانی فرد، فرشاد فائزی راضی، و علی اکبر امین بیدختی، “توارث رفتارمصرف کننده: ارائه مدل برای بهبود خدمات بانکی بر اساس نظریه مم ها با تاکید بر مولفه های اخلاقی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 15، no. ویژه نامه 3 ، pp. 25–31، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/955030/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button