مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

263
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

490
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسائی و اولویت بندی نشانگرهای کلیدی عملکرد در مدارس ابتدایی با روش های دلفی فازی و سوآرا

صفحات

 صفحه شروع 455 | صفحه پایان 489

چکیده

 این به روش اکتشافی و با بهره گیری از روش های دلفی فازی و سوآرا انجام شده است. خبرگان(جامعه آماری پژوهش), شامل اساتید مدیریت آموزشی و متخصصان تعلیم و تربیت در وزارت آموزش و پرورش هستند که از طریق روش نمونه گیری هدفمند تعداد 15 نفر تا رسیدن به اشباع نظری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها, مصاحبه ساختاریافته است. از مولفه ها و نشانگرهای استخراج شده از ادبیات پژوهش به عنوان پایه و اساس طراحی مصاحبه ساختاریافته استفاده شد. در ابتدا با بررسی پژوهش های انجام شده و ادبیات موجود, مولفه ها و نشانگرهای موثر انتخاب و فهرستی از مولفه ها و نشانگرهای شناسایی شده در اختیار خبرگان قرار گرفت, سپس مولفه ها و نشانگرهای موردنظر بر اساس نظر خبرگان انتخاب شدند. برای شناسایی و غربالگری نشانگرها, از روش دلفی فازی استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که مدارس دوره ابتدایی دارای 102 نشانگر در 6 مولفه توسعه روابط انسانی, برنامه ریزی استراتژیک, رشد و یادگیری, آموزش و ارزشیابی, مدیریت و رهبری و محیط و جامعه هستند. در پایان با روش سوآرا وزن نهایی مولفه ها و نشانگرهای کلیدی موردنظر به دست آمد که مولفه های مدیریت و رهبری, رشد و یادگیری و محیط و جامعه با اهمیت ترین مولفه ها معرفی شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباس پور، عباس، تیموری، سیدروح اله، رحیمیان، حمید، و عبدالهی، حسین. (1400). شناسائی و اولویت بندی نشانگرهای کلیدی عملکرد در مدارس ابتدایی با روش های دلفی فازی و سوآرا. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 9(2 )، 455-489. SID. https://sid.ir/paper/955178/fa

    Vancouver: کپی

    عباس پور عباس، تیموری سیدروح اله، رحیمیان حمید، عبدالهی حسین. شناسائی و اولویت بندی نشانگرهای کلیدی عملکرد در مدارس ابتدایی با روش های دلفی فازی و سوآرا. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1400؛9(2 ):455-489. Available from: https://sid.ir/paper/955178/fa

    IEEE: کپی

    عباس عباس پور، سیدروح اله تیموری، حمید رحیمیان، و حسین عبدالهی، “شناسائی و اولویت بندی نشانگرهای کلیدی عملکرد در مدارس ابتدایی با روش های دلفی فازی و سوآرا،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 9، no. 2 ، pp. 455–489، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/955178/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button