مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

393
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

313
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بسته آموزشی مبتنی بر مولفه های شناختی تفکر انتقادی، حل مسئله و فراشناخت بر خودکارآمدی و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 48 | صفحه پایان 60

چکیده

 مقدمه: خودکارآمدی و سرزندگی تحصیلی نقش مهمی در مقابله با موقعیت های چالش برانگیز تحصیلی در محیط مدرسه دارند. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی بسته آموزشی مبتنی بر مولفه های شناختی تفکر انتقادی, حل مسیله و فراشناخت بر خودکارآمدی و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان بود. روش کار: پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون, با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه اول دوره متوسطه دوم شهر زنجان در سال تحصیلی 99-1398 بوده اند که از میان آنان 40 دانش آموز به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل مقیاس خودکارآمدی تحصیلی Morgan-Jinks و پرسشنامه سرزندگی تحصیلی دهقانی زاده و حسین چاری و بسته روان شناختی تفکر انتقادی, حل مسیله و فراشناخت بود. فرم نهایی بسته آموزشی تدوین شده طی 17 جلسه 90 دقیقه ای به صورت دو جلسه در هفته برای دانش آموزان گروه آزمایش برگزار شد, اما برای گروه کنترل, آموزشی در نظر گرفته نشد. داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس در نرم افزار SPSS-24 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که بسته آموزشی مولفه های شناختی تفکر انتقادی, حل مسیله و فراشناخت بر خودکارآمدی (001/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسین خانی، خلیل، قاسمی، مسعود، و حجازی، مسعود. (1400). اثربخشی بسته آموزشی مبتنی بر مولفه های شناختی تفکر انتقادی, حل مسئله و فراشناخت بر خودکارآمدی و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان. تازه های علوم شناختی، 23(4 )، 48-60. SID. https://sid.ir/paper/955343/fa

    Vancouver: کپی

    حسین خانی خلیل، قاسمی مسعود، حجازی مسعود. اثربخشی بسته آموزشی مبتنی بر مولفه های شناختی تفکر انتقادی, حل مسئله و فراشناخت بر خودکارآمدی و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1400؛23(4 ):48-60. Available from: https://sid.ir/paper/955343/fa

    IEEE: کپی

    خلیل حسین خانی، مسعود قاسمی، و مسعود حجازی، “اثربخشی بسته آموزشی مبتنی بر مولفه های شناختی تفکر انتقادی, حل مسئله و فراشناخت بر خودکارآمدی و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان،” تازه های علوم شناختی، vol. 23، no. 4 ، pp. 48–60، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/955343/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button