مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

888
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

979
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی بازاریابی اجتماعی خدمات سلامت اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 77

چکیده

 مقدمه: در دنیای امروز کسب وکارها نیازمند کسب اعتماد در بین مخاطبین خود هستند. بازاریابی اجتماعی به عنوان آخرین فلسفه ی بازاریابی از چنین ظرفیتی برخوردار است و می تواند همراه با در نظر گرفتن منافع جامعه به منافع کسب وکار و مشتریان بی اندیشد. هدف اصلی پژوهش حاضر, ارائه مدل بازاریابی اجتماعی مبتنی بر است. روش پژوهش: به منظور رسیدن به این هدف, در مرحله کیفی ضمن بررسی ادبیات موضوع و مصاحبه با خبرگان بازاریابی و شهرداری, با روش نظریه داده بنیاد, معیارهای موثر با استفاده از نرم افزار مکس کیودا شناسایی شد. در مرحله بعدی, معیارهای شناسایی شده با استفاده از رویکرد مدل سازی ساختاری تفسیری در ابعاد جدیدی دسته بندی و سطوح مولفه ها و روابط بین آن ها مشخص شدند یافته ها: نتایج سوال اول منجر به شناسایی نه عامل اصلی مسئولیت گرایی, راهبرد گرایی, زیرساخت بازاریابی, گرایش به قابلیت های بازاریابی اجتماعی, درک پویایی محیطی, درک شهروندان, درک ویژگی های ملی, آمیخته بازاریابی اجتماعی و توسعه باور و نگرش شهروندان شد. نتایج مدل سازی ساختاری تفسیری نشان از تاثیرگذاری مسئولیت گرایی, زیرساخت بازاریابی و راهبرد گرایی به عنوان متغیر مستقل بر گرایش به قابلیت های بازاریابی اجتماعی داشت. نتیجه گیری: درنهایت با استناد بر نتایج پژوهش می توان اذعان نمود با بهره مندی از استراتژی های بازاریابی اجتماعی و تاثیرگذاری بر نگرش و ذهنیت شهروندان, می توان توسعه باور و نگرش شهروندان را موجب شد. ازاین رو لزوم توجه روزافزون مدیران ارشد سازمان ها به نقش حیاتی و بی بدیل بازاریابی اجتماعی ضرورت دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیرحیاتی، علیرضا، وظیفه دوست، حسین، جعفری، پژمان، و سیف، اصغر. (1398). ارائه الگوی بازاریابی اجتماعی خدمات سلامت اجتماعی. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، 10(4 (پیاپی 34) )، 67-77. SID. https://sid.ir/paper/955440/fa

    Vancouver: کپی

    پیرحیاتی علیرضا، وظیفه دوست حسین، جعفری پژمان، سیف اصغر. ارائه الگوی بازاریابی اجتماعی خدمات سلامت اجتماعی. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)[Internet]. 1398؛10(4 (پیاپی 34) ):67-77. Available from: https://sid.ir/paper/955440/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا پیرحیاتی، حسین وظیفه دوست، پژمان جعفری، و اصغر سیف، “ارائه الگوی بازاریابی اجتماعی خدمات سلامت اجتماعی،” مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، vol. 10، no. 4 (پیاپی 34) ، pp. 67–77، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/955440/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button