مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

334
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

500
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل تصویرسازی ذهنی پسران بینا و نابینا با و بدون تجربه بلوغ جنسی از ویژگی های شخصیتی صوت معلم

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 77

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, تبیین و تحلیل تصویرسازی ذهنی پسران بینا و نابینا با و بدون تجربه بلوغ جنسی از ویژگی­ های شخصیتی صوت معلم می­ باشد. پژوهش حاضر با روش علّی-مقایسه­ ای بوده و جامعه ی آماری, شامل کلیه ی دانش آموزان بینا و نابینا با و بدون تجربه بلوغ جنسی 10 تا 12 و 16 تا 18 سال شهر تهران, که در سال تحصیلی 1396-1395, مشغول به تحصیل بودند. نمونه این پژوهش را 120 نفر از دانش ­ آموزان کلاس­ های چهارم, پنجم, ششم (دوره دوم ابتدایی) و کلاس­ های دهم, یازدهم, دوازدهم (دوره دوم متوسطه)؛ که به روش نمونه­ گیری هدفمند در دو مرحله انتخاب شده بودند, تشکیل می­ دهند. برای جمع ­ آوری داده ­ ها از پرسشنامه شانزده عاملی کتل (16PF) و پرسشنامه پژوهشگر­ ساخته تصویرسازی ذهنی استفاده شد. روایی ابزار پژوهشگر­ ساخته بر اساس نظرات اساتید و همچنین, پایایی آن با استفاده از آلفای کرانباخ محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل آماری از آزمون­ خی­ دو و نرم ­ افزار SPSS-15 استفاده شد. یافته ­ ها نشان داد که رابطه ­ ی مثبت و معناداری بین ویژگی­ های شخصیتی تلاش و پشتکار, تندخویی, جسور بودن, جذابیت, بین دو گروه وجود دارد. آزمودنی­ ها صاحب صوت را از ویژگی­ های منفی چون سخت­ گیر بودن, مضطرب بودن, پرحرف بودن مبرا دانسته ­ اند, در صورتی که خانم داوطلب معلمی دارای این ویژگی­ ها بود. در نهایت, می­ توان مطرح نمود دانش ­ آموزان نابینا بالغ تصویرسازی ذهنی درست­ تری از صاحب صوت داشته ­ اند و نیز صوت معلم در آموزش و یادگیری دانش ­ آموزان نابینا بسیار مهم می­ باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشمی بخشی، مریم، افروز، غلامعلی، شریفی درآمدی، پرویز، و غلامعلی لواسانی، مسعود. (1400). تحلیل تصویرسازی ذهنی پسران بینا و نابینا با و بدون تجربه بلوغ جنسی از ویژگی های شخصیتی صوت معلم. توانمند سازی کودکان استثنایی، 12(4 (پیاپی 37) )، 68-77. SID. https://sid.ir/paper/955625/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمی بخشی مریم، افروز غلامعلی، شریفی درآمدی پرویز، غلامعلی لواسانی مسعود. تحلیل تصویرسازی ذهنی پسران بینا و نابینا با و بدون تجربه بلوغ جنسی از ویژگی های شخصیتی صوت معلم. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1400؛12(4 (پیاپی 37) ):68-77. Available from: https://sid.ir/paper/955625/fa

    IEEE: کپی

    مریم هاشمی بخشی، غلامعلی افروز، پرویز شریفی درآمدی، و مسعود غلامعلی لواسانی، “تحلیل تصویرسازی ذهنی پسران بینا و نابینا با و بدون تجربه بلوغ جنسی از ویژگی های شخصیتی صوت معلم،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 12، no. 4 (پیاپی 37) ، pp. 68–77، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/955625/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا