مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

368
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

199
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش هوش معنوی و اخلاق حرفه ای بر تعلل ورزی شغلی معلمان

صفحات

 صفحه شروع 86 | صفحه پایان 92

چکیده

 زمینه توجه به کاهش تعلل ورزی معلمان و بهبود اخلاق حرفه ای آن ها از اهمیت ویژه ای در سازمان ها آموزشی برخوردار است. بنابراین هدف پژوهش حاضر تعیین نقش هوش معنوی و اخلاق حرفه ای بر تعلل ورزی شغلی معلمان می باشد. روش روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود که بر روی 183 نفر از معلمان مقطع ابتدایی شهر قاین انجام گرفت. نمونه ها به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از سه پرسشنامه استاندارد؛ هوش معنوی, اخلاق حرفه ای و تعلل ورزی شغلی استفاده و داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS_18 و آزمون های آماری ضریب رگرسیون چندگانه و ضریب همبستگی پیرسون مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نتایج نشان داد که هوش معنوی با میانگین 77/0± 06/4, اخلاق حرفه ای با میانگین 61/0± 65/3 بالاتر از حد متوسط قرار دارند, همچنین تعلل ورزی با میانگین 34/0± 63/2 پایین تر از حد متوسط قرار دارد. هوش معنوی 22درصد از واریانس تعلل ورزی و 16 درصد از واریانس اخلاق حرفه ای معلمان را تبیین می کند؛ همچنین اخلاق حرفه ای 33 درصد از تغییرات واریانس تعلل ورزی معلمان را تبیین می کند. نتیجه گیری هوش معنوی و اخلاق حرفه ای سبب کاهش تعلل ورزی شغلی در معلمان می شود. از طرفی هوش معنوی زمینه بهبود اخلاق حرفه ای معلمان را فراهم می آورد. بنابراین می توان با فراهم آوردن زمینه های بهبود هوش معنوی و اخلاق حرفه ای در معلمان موجب کاهش تعلل ورزی آن ها و درنتیجه بهبود کارایی نظام آموزشی را فراهم آورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غلام پور، میثم، و پورشافعی، هادی. (1399). نقش هوش معنوی و اخلاق حرفه ای بر تعلل ورزی شغلی معلمان. اخلاق در علوم و فناوری، 15(1 )، 86-92. SID. https://sid.ir/paper/955852/fa

    Vancouver: کپی

    غلام پور میثم، پورشافعی هادی. نقش هوش معنوی و اخلاق حرفه ای بر تعلل ورزی شغلی معلمان. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1399؛15(1 ):86-92. Available from: https://sid.ir/paper/955852/fa

    IEEE: کپی

    میثم غلام پور، و هادی پورشافعی، “نقش هوش معنوی و اخلاق حرفه ای بر تعلل ورزی شغلی معلمان،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 15، no. 1 ، pp. 86–92، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/955852/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button