مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

241
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

605
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش اخلاق حرفه ای بازاریابان در وفاداری مشتریان

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 163

چکیده

 زمینه: نوظهور بودن موضوع اخلاق حرفه ای بازاریابی باعث شده تا درک از نقش این عامل در پیامدهای اصلی بازاریابی مبهم و غیر روشن باقی بماند. مطالعه حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش اخلاق حرفه ای بازاریابان در وفاداری مشتریان شرکت مواد غذائی برتر انجام شد. روش: این مطالعه از نظر هدف کاربردی و از نظر روش تحقیق از نوع نیمه آزمایشی و به صورت پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود که جامعه آماری آن را بخشی از بازاریابان و مشتریان شرکت مواد غذائی برتر تشکیل دادند که با نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 384 مشتری و 130 بازاریاب (تعداد 65 نفر از بازاریابان در گروه کنترل و 65 بازاریاب دیگر در گروه شاهد) به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد بهره گرفته شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های تحلیل کوواریانس و آزمون تی مستقل استفاده شد. یافته­ ها: نتایج آزمون تحلیل کوواریانس موید آن بود که آموزش صورت گرفته بر بهبود سطح اخلاق حرفه ای بازاریابان تاثیر مثبتی دارد. همچنین یافته ها در بخش آزمون تی مستقل نیز نشان داد که وفاداری رفتاری و نگرشی مشتریان در بین بازاریابان آموزش دیده با بازاریابان عادی از نظر آماری اختلاف معناداری دارد. نتیجه­ گیری: با نیازسنجی دقیق و توسعه کمی و کیفی آموزش­ های اخلاقی برای بازاریابان, می توان نسبت به افزایش رضایتمندی و وفاداری مشتریان اقدام نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لاهوتی اشکوری، جواد، و ذاکری، محمد. (1399). تاثیر آموزش اخلاق حرفه ای بازاریابان در وفاداری مشتریان. اخلاق در علوم و فناوری، 15(ویژه نامه 3 )، 159-163. SID. https://sid.ir/paper/956062/fa

    Vancouver: کپی

    لاهوتی اشکوری جواد، ذاکری محمد. تاثیر آموزش اخلاق حرفه ای بازاریابان در وفاداری مشتریان. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1399؛15(ویژه نامه 3 ):159-163. Available from: https://sid.ir/paper/956062/fa

    IEEE: کپی

    جواد لاهوتی اشکوری، و محمد ذاکری، “تاثیر آموزش اخلاق حرفه ای بازاریابان در وفاداری مشتریان،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 15، no. ویژه نامه 3 ، pp. 159–163، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/956062/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button