مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

143
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

486
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی آمادگی الکترونیکی استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در یادگیری مهارت های زبان (مطالعه موردی زبان عربی دانشجویان دانشگاه شیراز)

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 113

چکیده

 پذیرش یادگیری از طریق شبکه های اجتماعی تا حد زیادی به نگرش شخصی فراگیران وابسته است؛ به همین دلیل, این مطالعه بر زمینه های فردی که نقش آمادگی فراگیران را در استفاده از شبکه های اجتماعی برای یادگیری مهارت های زبانی بررسی می کند, متمرکز خواهد بود. نمونه انتخاب شده, 64 دانشجوی در حال تحصیل کارشناسی رشته زبان عرب دانشگاه شیراز است که با توجه به تعداد محدود, به نمونه گیری نیاز نبود و با روش سرشماری اطلاعات از آنان جمع آوری شد. ابزار مطالعه, پرسش نامه محقق ساخته است که با توجه به مبانی و ادبیات آمادگی الکترونیکی جهت استقرار یادگیری الکترونیکی تهیه شده است. این پرسش نامه را تعدادی از استادان علوم تربیتی و عربی بازبینی و اصلاح و روایی آن را تایید نموده اند. برای ارزیابی پایایی, ابتدا پرسش نامه 15 دانشجو به طور آزمایشی اجرا شد که آلفای کرونباخ آن 90/0 به دست آمد. طبق نتایج دانشجویان از نگرش و مهارت لازم برای استفاده از شبکه های مجازی در یادگیری مهارت های زبانی بی بهره اند و به نظر آنان, فرهنگ سازمانی دانشگاه فاقد شیوه های حمایتی و مطلوب در به کارگیری استادان و دانشجویان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحمانی، عبدالرزاق، عبدالوهابی، مرضیه، جلالی فرد، سعیده، و محمدی، رویا. (1399). بررسی آمادگی الکترونیکی استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در یادگیری مهارت های زبان (مطالعه موردی زبان عربی دانشجویان دانشگاه شیراز). پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 24(46 )، 95-113. SID. https://sid.ir/paper/956167/fa

    Vancouver: کپی

    رحمانی عبدالرزاق، عبدالوهابی مرضیه، جلالی فرد سعیده، محمدی رویا. بررسی آمادگی الکترونیکی استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در یادگیری مهارت های زبان (مطالعه موردی زبان عربی دانشجویان دانشگاه شیراز). پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی[Internet]. 1399؛24(46 ):95-113. Available from: https://sid.ir/paper/956167/fa

    IEEE: کپی

    عبدالرزاق رحمانی، مرضیه عبدالوهابی، سعیده جلالی فرد، و رویا محمدی، “بررسی آمادگی الکترونیکی استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در یادگیری مهارت های زبان (مطالعه موردی زبان عربی دانشجویان دانشگاه شیراز)،” پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، vol. 24، no. 46 ، pp. 95–113، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/956167/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button