مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

141
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

80
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر خودگویی آموزشی و انگیزشی در سطوح آشکار و پنهان بر قدرت عضلانی، خودپنداره جسمانی و خودکارآمدی تکلیف نوجوانان

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 68

چکیده

 هدف پژوهش بررسی تاثیر خودگویی بر قدرت عضلانی, خودپنداره جسمانی و خودکارآمدی درورزشکار مبتدی بود. 50 دختر با میانگین سنی5/2 ± 15 سال, شرکت کنندگان پژوهش حاضر را تشکیل دادند. آزمودنی ها به صورت تصادفی به 5 گروه خودگویی آموزشی آشکار و پنهان, خودگویی انگیزشی آشکار و پنهان و کنترل تقسیم شدند. نتایج در آزمون پیگیری, برای متغیرهای قدرت عضلانی جلو ران, دو قلو و لانچ پا راست نشان داد گروه خودگویی آموزشی پنهان دارای قدرت عضلانی بالاتری نسبت به سایر گروه ها بودند (05/0P<). برای متغیر قدرت لانچ پا چپ و قدرت عضلانی پشت ران گروه های خودگویی آموزشی و انگیزشی پنهان قدرت عضلانی بالاتری داشتند (05/0P<). گروه خودگویی انگیزشی آشکار دارای بالاترین میانگین خودکارآمدی تکلیف و خودپنداره جسمانی بود. در نتیجه مربیان جهت ارتقا قدرت عضلانی پایین تنه, خودکار آمدی تکلیف و خودپنداره از تکنیک هایی خودگویی آموزشی و انگیزشی پنهان استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شمسی پوردهکردی، پروانه، حیدری، مهتاب، و کریمی، سهیلا. (1399). تاثیر خودگویی آموزشی و انگیزشی در سطوح آشکار و پنهان بر قدرت عضلانی, خودپنداره جسمانی و خودکارآمدی تکلیف نوجوانان. مطالعات روان شناسی ورزشی، 9(31 )، 51-68. SID. https://sid.ir/paper/956239/fa

    Vancouver: کپی

    شمسی پوردهکردی پروانه، حیدری مهتاب، کریمی سهیلا. تاثیر خودگویی آموزشی و انگیزشی در سطوح آشکار و پنهان بر قدرت عضلانی, خودپنداره جسمانی و خودکارآمدی تکلیف نوجوانان. مطالعات روان شناسی ورزشی[Internet]. 1399؛9(31 ):51-68. Available from: https://sid.ir/paper/956239/fa

    IEEE: کپی

    پروانه شمسی پوردهکردی، مهتاب حیدری، و سهیلا کریمی، “تاثیر خودگویی آموزشی و انگیزشی در سطوح آشکار و پنهان بر قدرت عضلانی, خودپنداره جسمانی و خودکارآمدی تکلیف نوجوانان،” مطالعات روان شناسی ورزشی، vol. 9، no. 31 ، pp. 51–68، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/956239/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button