مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

223
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

511
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجارب استادان و دانشجویان پزشکی از مولفه های ضروری نظارت بر کلاس داری: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 166 | صفحه پایان 177

چکیده

 زمینه و هدف نظارت یک فعالیت ضروری در مدیریت منابع انسانی است. نظارت می تواند بر توسعه یا عملکرد یا هر دو متمرکز باشد. مسیولین و اساتید دانشجویان پزشکی نباید انتظار داشته باشند که دانشجویان فقط از تعدادی قانون و مقررات اطاعت کنند و سایر جنبه های آن ها را نادیده بگیرند. به نظر در کلاس های دانشگاهی, نقش نظارت اداری اساتید از نقش یادگیری, آموزش و حمایت گسترده تر است. هدف از مطالعه تبیین مولفه های ضروری نظارت بر کلاس داری با استفاده از تجارب اساتید و دانشجویان بود. روش بررسی نوع مطالعه کیفی, به روش تحلیل محتوی انجام شد. شرکت کنندگان از بین اساتید و دانشجویان علوم پایه و فیزیوپات پزشکی, با نمونه گیری هدفمند با حداکثر تنوع انتخاب گردید. رویکرد جمع آوری داده ها یک مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. همه مصاحبه ها توسط دو محقق به طور مستقل تحلیل و ساب تم ها استخراج گردید. یافته ها: در مطالعه حاضر 10 ساب تم از مصاحبه ها استخراج شد. تم نظارت مدیریتی شامل, حضوروغیاب دانشجویان و ایجاد جذابیت در کلاس درس بود. تم نظارت آموزشی, تنوع استفاده از سبک های یاددهی و یادگیری, عدالت در ارزیابی دانشجو, ادغام افقی و عمودی, ارزشیابی کیفیت تدریس اساتید و پایش پیشرفت تحصیلی دانشجویان بود. تم نظارت حمایتی شامل, نوع خدمات حمایتی, شناسایی نگرانی های دانشجویان و حفظ محرمانگی در ارایه خدمات بود. نتیجه گیری: این مطالعه مولفه های مهم کلاس داری در دروس دانشگاهی را نشان داد. توانمندسازی اساتید در مولفه های ضروری نظارت و تلاش برای به کارگیری هم زمان این مولفه ها در کلاس درس لازم است. تا به این ترتیب دانشجویانی با کمترین میزان استرس, کارآمد و با توسعه فردی و حرفه ای فارغ التحصیل گردند

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، سلیمان، و صیدی، معصومه. (1400). تجارب استادان و دانشجویان پزشکی از مولفه های ضروری نظارت بر کلاس داری: یک مطالعه کیفی. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 15(3 )، 166-177. SID. https://sid.ir/paper/956472/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی سلیمان، صیدی معصومه. تجارب استادان و دانشجویان پزشکی از مولفه های ضروری نظارت بر کلاس داری: یک مطالعه کیفی. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم[Internet]. 1400؛15(3 ):166-177. Available from: https://sid.ir/paper/956472/fa

    IEEE: کپی

    سلیمان احمدی، و معصومه صیدی، “تجارب استادان و دانشجویان پزشکی از مولفه های ضروری نظارت بر کلاس داری: یک مطالعه کیفی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، vol. 15، no. 3 ، pp. 166–177، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/956472/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button