مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

227
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

499
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر کیفیت رابطه بر رفتارهای اقتصادی مشتریان باشگاه های ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 158

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر کیفیت رابطه روی رفتارهای اقتصاد مشتریان در باشگاه های ورزشی است. پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل مشتریان باشگاه های تندرستی و آمادگی جسمانی شهر اراک بود. نمونه به روش طبقه ای-جغرافیایی(شمال, جنوب, شرق, غرب و مرکز شهر) 300 نفر انتخاب و 266 پرسشنامه تجزیه و تحلیل شد. اطلاعات به وسیله پرسشنامه 19 سوالی با 4 متغیر کیفیت رابطه, تمایل به پرداخت بیشتر, تمایل به حضور مجدد و سهم مشتری گردآوری شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه به وسیله 12 نفر از متخصصان و پایایی به وسیله آلفای کرونباخ و پایایی مرکب تایید شد. جهت تجزیه وتحلیل داده ها نیز از نرم افزار SPSS نسخه 16 و اسمارت PLS نسخه 3 استفاده گردید. نتایج نشان داد کیفیت رابطه روی تمایل به پرداخت بیشتر (با ضریب مسیر 653/0), تمایل به حضور مجدد (با ضریب مسیر 519/0) و سهم مشتری (با ضریب مسیر 495/0) تاثیر معناداری دارد. بنابراین باشگاه های ورزشی باید با ایجاد یک ارتباط باکیفیت, اعتماد, تعهد و رضایت مشتریان را کسب کنند تا مشتریان علاوه بر تداوم حضور در باشگاه ها برای پرداخت هزینه بیشتر جهت خدمات بیشتر مشکلی نداشته باشند و مشتریان سهم بیشتری از خدمات ورزشی موردنیاز خود را توسط باشگاه فعلی خود تامین کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زهره وندیان، کریم، غفاری، ایمان، و زهره وندیان، محمد. (1400). تاثیر کیفیت رابطه بر رفتارهای اقتصادی مشتریان باشگاه های ورزشی. کاوش های مدیریت بازرگانی، 13(25 )، 133-158. SID. https://sid.ir/paper/956913/fa

    Vancouver: کپی

    زهره وندیان کریم، غفاری ایمان، زهره وندیان محمد. تاثیر کیفیت رابطه بر رفتارهای اقتصادی مشتریان باشگاه های ورزشی. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1400؛13(25 ):133-158. Available from: https://sid.ir/paper/956913/fa

    IEEE: کپی

    کریم زهره وندیان، ایمان غفاری، و محمد زهره وندیان، “تاثیر کیفیت رابطه بر رفتارهای اقتصادی مشتریان باشگاه های ورزشی،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 13، no. 25 ، pp. 133–158، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/956913/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button