Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    1-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    238
  • دانلود: 

    125
چکیده: 

این پژوهش عوامل تاثیرگذار بر عملکرد کسب و کارهای کوچک را در دو سطح سازمان و نیروی کار مورد بررسی قرار می دهد. جامعه آماری شامل کارگاه های صنعتی کوچک فعال نقاط شهری و روستایی کشور از میان بیش از 17000 کارگاه سرشماری شده مرکز آمار ایران است. در نهایت تعداد 1527 کسب و کار کوچک حجم نمونه نهایی این پژوهش است. آزمون فرضیات پژوهش با استفاده از روش های آماری همبستگی و رگرسیون خطی سلسله مراتبی در نرم افزار SPSS انجام شده است. مطابق نتایج تاثیر عواملی همچون تجربه شرکت، فعالیت های تحقیق و توسعه، مهارت و تحصیلات نیروی کار بر عملکرد کسب و کارهای کوچک در ایران بارز است. همچنین نوع مالکیت اعم از خصوصی، دولتی یا تعاونی و داشتن فعالیت صادراتی در عملکرد کسب و کارهای کوچک از بعد رشد دارایی ها و رشد فروش تاثیر ندارد. کسب و کارهای کوچک جوان تر و کم تجربه که فعالیت های طراحی و توسعه محدودتری دارند و بیشتر بر تولید متمرکز هستند، همچنین شرکت هایی که از نیروی کار تولیدی و با تحصیلات مناسب برخوردارند، عملکرد بهتری را در ایران دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 238

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 125 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    51-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    241
  • دانلود: 

    177
چکیده: 

امروزه بانک ها برای جلب رضایت مشتریان و سهولت در انجام امور هر روز شیوه های نوینی از جمله انواع مختلف خدمات سلف سرویس را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آمادگی فناورانه مشتریان و کیفیت خدمات سلف سرویس بر رضایت الکترونیکی مشتریان با در نظر گرفتن نقش واسطه ای دو متغیر اعتماد و ارزش درک شده می باشد. جامعه آماری پژوهش مشتریان شعب بانک های اقتصاد نوین در شهر مشهد است. حجم نمونه تحقیق 410 مشتری. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه بوده و برای آزمون فرضیات از روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که آمادگی فناورانه مشتریان بر کیفیت خدمات سلف سرویس اثر مثبت و معناداری دارد. کیفیت خدمات سلف سرویس بر رضایت الکترونیکی اثر مثبت و معناداری دارد. نتایج آزمون میانجی گری کیفیت خدمات سلف سرویس در رابطه بین آمادگی فناورانه و رضایت الکترونیکی مشتریان نشان داد که اثر غیر مستقیم آمادگی فناورانه بر رضایت الکترونیکی از طریق کیفیت خدمات سلف سرویس معنادار می باشد. علاوه بر این نقش میانجی گری ارزش درک شده و اعتماد نیز در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است که نتایج بیانگر تایید نقش میانجی گری ارزش درک شده می باشد. اما نقش واسطه ای اعتماد در این رابطه تایید نگردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 241

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 177 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    83-110
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    302
  • دانلود: 

    326
چکیده: 

از آن جا که رفتار خرید مصرف کنندگان با توجه به نوع کالا متفاوت است، لذا بررسی این امر می تواند هم به تولیدکنندگان و هم به بازاریابان در ارایه محصولات منطبق با نیاز و خواسته مشتری کمک نماید. برجستگی برند یکی از عوامل مهم تاثیرگذار بر تصمیم گیری خرید است. اینکه چه عواملی بر برجستگی برند تاثیر دارد، از اهمیت خاصی در علم بازاریابی برخوردار است. هدف این پژوهش تدوین الگوی مفهومی تصمیم گیری به خرید با تبیین نقش برجستگی برند و شناسایی ابعاد آن با رویکرد ترکیبی (کیفی-کمی) در برند لوکس ورزشی نایک است. داده های کمی با استفاده از معادلات ساختاری با نرم افزار SMART PLS 3. 0 تحلیل شد. پرسشنامه میان مشتریان برند لوکس ورزشی نایک توزیع و تحلیل گردید. نتایج نشان داد که کیفیت (5 21/2=t)، آگاهی از برند (527/4=t) و تصویر برند (296/9=t) بر برجستگی برند محصولات ورزشی لوکس تاثیر معنا داری دارد. ولی قیمت (349/0=t) و تداعی برند (705/0=t) بر برجستگی برند تاثیر معناداری ندارند. همچنین برجستگی برند هم به طور مستقیم (797/6=t) و هم به واسطه نگرش به برند (694/28=t) و وفاداری به برند (755/10=t) بر تصمیم گیری به خرید کالاهای لوکس ورزشی تاثیر دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 302

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 326 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    111-131
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    169
  • دانلود: 

    73
چکیده: 

دنیای امروز شاهد تغییرات سریع منابع محیطی و نیازهای مشتریان است. یکی از منابع به شدت رو به کاهش، منابع آب است. از راهکارهای کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی، می توان به پیاده سازی بازارهای محلی آب اشاره نمود. در راستای تشکیل چنین بازارهایی نیاز به بررسی و اصلاحات ساختاری، حقوقی، اقتصادی و رفع مشکلات اجتماعی است. در این پژوهش سعی در واکاوی سازه های موثر بر رفتار مصرف کننده و طراحی مدل مدیریت سرمایه اجتماعی در راستای تسهیل پیاده سازی و توسعه بازار آب می باشد. بدین منظور با به کارگیری رویکرد کیفی نظریه داده بنیاد، سازه های موثر بر رفتار مصرف کننده با هدف طراحی مدل مدیریت سرمایه اجتماعی شناسایی و الگوی مناسب طراحی و سپس با رویکرد کمی تاپسیس گروهی مقوله های موثر بر مدل رتبه بندی می گردد. نمونه آماری از بین سه گروه خبرگان صنعت آب، دانشگاهیان و کشاورزان حوضه آبریز زاینده رود انتخاب شده و ابزار جمع آوری اطلاعات مصاحبه می باشد. نتایج تحقیق نشان می دهد که از مجموعه متغیرهای شناسایی شده، عوامل مربوط به نهاد نظارتی، عوامل فرهنگی-موقعیتی و سبک زندگی و عوامل مربوط به تبلیغ و آگاهی رسانی عمومی بیشترین اهمیت را در طراحی برنامه های تسهیل پیاده سازی و توسعه بازار آب به خود اختصاص داده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 169

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 73 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    133-158
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    218
  • دانلود: 

    445
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر کیفیت رابطه روی رفتارهای اقتصاد مشتریان در باشگاه های ورزشی است. پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل مشتریان باشگاه های تندرستی و آمادگی جسمانی شهر اراک بود. نمونه به روش طبقه ای-جغرافیایی(شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز شهر) 300 نفر انتخاب و 266 پرسشنامه تجزیه و تحلیل شد. اطلاعات به وسیله پرسشنامه 19 سوالی با 4 متغیر کیفیت رابطه، تمایل به پرداخت بیشتر، تمایل به حضور مجدد و سهم مشتری گردآوری شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه به وسیله 12 نفر از متخصصان و پایایی به وسیله آلفای کرونباخ و پایایی مرکب تایید شد. جهت تجزیه وتحلیل داده ها نیز از نرم افزار SPSS نسخه 16 و اسمارت PLS نسخه 3 استفاده گردید. نتایج نشان داد کیفیت رابطه روی تمایل به پرداخت بیشتر (با ضریب مسیر 653/0)، تمایل به حضور مجدد (با ضریب مسیر 519/0) و سهم مشتری (با ضریب مسیر 495/0) تاثیر معناداری دارد. بنابراین باشگاه های ورزشی باید با ایجاد یک ارتباط باکیفیت، اعتماد، تعهد و رضایت مشتریان را کسب کنند تا مشتریان علاوه بر تداوم حضور در باشگاه ها برای پرداخت هزینه بیشتر جهت خدمات بیشتر مشکلی نداشته باشند و مشتریان سهم بیشتری از خدمات ورزشی موردنیاز خود را توسط باشگاه فعلی خود تامین کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 218

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 445 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    159-184
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    377
  • دانلود: 

    512
چکیده: 

امروزه نمی توان در مورد موفقیت کسب و کارها ساده انگاری کرد. در همین راستا، پیش بینی رفتار مصرف کننده کلید موفقیت برنامه ریزی و مدیریت محیط در حال دگرگونی است. تمرکز این پژوهش بر شناخت رفتار خرید آتی مصرف کننده در کالاهای با درگیری ذهنی بالا می باشد. در واقع، این پژوهش به شناسایی عوامل، ابعاد، مولفه ها و شاخص های اثرگذار بر رفتار خرید آتی مصرف کننده در کالاهای با درگیری ذهنی بالا پرداخته و به ارایه مدلی ساختاری می پردازد. در مطالعه اول، از روش دلفی در چهار مرحله جهت بررسی ادبیات نظری و مصاحبه با 17 نفر از خبرگان دانشگاهی و صنعت و اخذ نظرات آنها و از منطق دلفی فازی برای تحلیل این نظرات استفاده شد و در مطالعه دوم با استفاده از نمونه 417 نفره و نرم افزارهای AMOS و SPSS، مولفه ها و شاخص ها در قالب دو مدل اندازه گیری و ساختاری تحلیل شدند. در مطالعه اول، دو عامل، چهار بعد، هجده مولفه و شصت و پنج شاخص مرتبط با مفهوم اصلی شناسایی شدند و در مطالعه دوم مولفه های پژوهش با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی تحلیل و در نهایت مولفه های تایید شده در مدل نهایی برازش گردیدند. نتایج این پژوهش نشان داد که شاخص های بازخورد از سوی فروشندگان و توجه به تغییرات محصولات از مولفه اثرات اجتماعی با بالاترین مقدار دی فازی شده پر اهمیت ترین و شاخص گروه های محیطی از مولفه هنجارهای ذهنی با کمترین مقدار دی فازی شده کم اهمیت ترین شاخص پژوهش به حساب می آیند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 377

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 512 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    187-208
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    181
  • دانلود: 

    71
چکیده: 

جاری سازی استراتژی و برخورداری از فرایندهای رسمی مدیریت اجرای استراتژی، در تسهیل اجرای استراتژی و دستیابی به عملکردهای برجسته، بسیار حیاتی است. این درحالی است که آمادگی جاری سازی استراتژی از جمله نواقص و کاستی های جدی علمی و عملی در پیاده سازی اثربخش جاری سازی راهبردها می باشد. این پژوهش می کوشد با رویکرد پژوهشی استقرایی-قیاسی و در قالب راهبرد پژوهشی ترکیبی اکتشافی، ابعاد و مولفه های سنجش آمادگی جاری سازی راهبردها را پایه ریزی نماید. در این بررسی، ضمن مرور مبانی نظری موضوع و بهره مندی از نظرات 21 نفر از خبرگان گروه صنایع غذایی مورد مطالعه، مبتنی بر روش تحلیل محتوای کیفی و کدگذاری نظری، به طراحی و تبیین مدلی جامع و عملیاتی پرداخته شده است. براین اساس، نتایج تجزیه و تحلیل داده های کیفی که روایی آن را اساتید و خبرگان دانشگاهی تایید کردند؛ درقالب 4 بعد آمادگی رهبری، انسانی، سازمانی و استراتژیک، به همراه 12 مولفه کلیدی و 62 گویه، نشان داده شده است. همچنین، از روش مدلسازی معادلات ساختاری به منظور ارزیابی برازش مدل پیشنهادی آمادگی جاری سازی راهبردها استفاده شده است. نتایج کاربرد روش شناسی پیشنهادی پژوهش حاضر، گواه برازش و اعتبار قابل قبول مدل آمادگی سازمان برای جاری سازی راهبردها است. تحلیل داده های این تحقیق، نشان داد که مولفه آمادگی استراتژیک، مهمترین مولفه آمادگی جاری سازی و مولفه آمادگی رهبری، ضعیف ترین وضعیت آمادگی در گروه صنایع غذایی مورد نظر شناخته شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 181

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 71 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    209-234
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    320
  • دانلود: 

    156
چکیده: 

امروزه صنایع خدماتی نقش اساسی و مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها دارند و در این میان نقش و جایگاه صنعت بیمه به عنوان یک صنعت حمایت کننده بر هیچ کس پوشیده نیست. هدف از این پژوهش بررسی نقش میانجی شهرت شرکت بیمه در رابطه بین رضایتمندی و اعتماد بیمه گذار با وفاداری و تبلیغات توصیه ای بیمه گذار است. این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی است و برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. روایی محتوایی آن با نظر متخصصان، استادان دانشگاهی و کارشناسان خبره تایید شد. پایایی ابزار با محاسبه آلفای کرونباخ (85/. ) در سطح مناسبی قرار داشت. تعداد 400 نفر از مراجعه کنندگان به نمایندگی های حقوقی بیمه ایران شهر تهران نمونه آماری این پژوهش را تشکیل دادند و روش نمونه گیری در این پژوهش به صورت خوشه ای بوده است. یافته های پژوهش، پس از تحلیل مسیر به کمک نرم افزار اسمارت پی ال اس نشان داد که رضایت بیمه گذار از طریق شهرت شرکت بیمه با وفاداری و تبلیغات توصیه ای بیمه گذار و همچنین اعتماد بیمه گذار از طریق شهرت شرکت بیمه با وفاداری بیمه گذار و تبلیغات توصیه ای بیمه گذار رابطه مثبت و معناداری دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 320

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 156 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    235-260
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    755
  • دانلود: 

    765
چکیده: 

موفقیت سازمان ها در گرو جلب رضایت مشتریان می باشد. مدیران سازمان ها اقدامات گوناگونی به منظور دستیابی به این هدف انجام می دهند. یکی از مهم ترین اقدامات پیش روی مدیران سازمان ها در این زمینه، استفاده از مسیولیت اجتماعی شرکتی می باشد. هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر ایفای نقش مسیولیت اجتماعی شرکت بر رضایت مشتری با میانجی گری متغیرهای آگاهی از برند، شهرت برند و اعتماد به برند می باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف در زمره پژوهش های کاربردی، از دیدگاه جمع آوری داده ها، توصیفی و از نوع پیمایشی و از نظر ماهیت، از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش دریافت کنندگان خدمات بیمه ای از شرکت بیمه ایران در شهر بوشهر می باشد. روش نمونه گیری، نمونه گیری در دسترس و ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه می باشد. تعداد 389 پرسشنامه بین مشتریان شرکت بیمه ایران به صورت حضوری توزیع و گردآوری گردید و روش تجزیه و تحلیل داده ها، استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری به کمک نرم افزارهای پی ال اس و اس پی اس اس بود. یافته های پژوهش نشان دادند که ایفای نقش مسیولیت اجتماعی شرکت بر آگاهی از برند، شهرت برند و اعتماد به برند تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین، آگاهی از برند، شهرت برند و اعتماد به برند بر رضایت مشتری تاثیر مثبت و معناداری دارد. در نهایت، مسیولیت اجتماعی شرکت با میانجی گری متغیرهای آگاهی از برند، شهرت برند و اعتماد به برند بر رضایت مشتریان تاثیر مثبت و معناداری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 755

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 765 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    261-296
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    401
  • دانلود: 

    317
چکیده: 

مدیریت دانش و پیاده سازی آن در زنجیره تامین، می تواند عاملی اثربخش در جهت افزایش کارایی زنجیره تامین لحاظ شود. با توجه به چرخه مدیریت دانش یکپارچه دالکر، مدیریت دانش در زنجیره تامین گندم شامل خلق، بکارگیری و انتقال دانش در مراحل خرید، حمل، ذخیره سازی و بازرگانی گندم است. در عصر حاضر، اقتصاد به سمت اقتصاد دانش محور و دانش بر حرکت دارد. مقوله ذخیره سازی و موجودی دارای برجستگی ویژه و بحث مدیریت آن یکی از ارکان مدیریت زنجیره تامین است. هدف از این پژوهش بررسی رابطه و کارکردهای ابعاد مدیریت دانش در کارایی زنجیره تامین گندم در شرکت بازرگانی دولتی ایران می باشد. نوع این پژوهش، توسعه ای و کاربردی و از نظر روش پیمایشی توصیفی است. جامعه آماری و حجم نمونه 105 نفر از مدیران، معاونین و روسای بازرگانی شرکت در سطح استانها می باشد که همگی برای تحقیق انتخاب شد ه اند. آزمون فرضیه ها با مدلسازی معادلات ساختاری (SEM)و از طریق نرم افزار LISREL انجام شد و یافته های تحقیق نشان داد که رابطه مثبت و معناداری بین خلق، بکارگیری و انتقال دانش بر کارایی زنجیره تامین گندم وجود دارد. بر این اساس، کاربرد دانش، با میانگین 62/4، بیشترین و انتقال دانش، با میانگین 44/4، کمترین تاثیر را در کارایی زنجیره تامین گندم دارند. نتیجه گیری کلی اینکه با توجه به اهمیت بالای شاخص کاربرد دانش، می توان با بکارگیری فناوری اطلاعات، اصلاح ساختارها و فرآیندهای کاری و رضایتمندی ذی نفعان در جهت عملکرد هرچه بهتر زنجیره تامین گندم، اقدام کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 401

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 317 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    297-329
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    359
  • دانلود: 

    557
چکیده: 

گسترش و توسعه روزافزون موسسات و سازمان های مختلف و افزایش شدید رقابت میان آنان سبب شده است که آنها برای بقای خود تنها به منافع سازمانی خود بیندیشند و بعضا به مسیولیت اجتماعی خود توجهی ندارند. هدف مقاله حاضر شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر مسیولیت پذیری اجتماعی شرکت های معدنی سنگ آهن می باشد. به منظور تحقق این هدف، ابتدا از طریق مصاحبه با گروه های خبره از 9 شرکت معدنی سنگ آهن استان یزد، شاخص ها و ابعاد با روش تحلیل محتوا استخراج گردید. ابعاد شامل ایمنی و سلامت، قانونی، اخلاقی، زیست محیطی، نوع دوستی و اقتصادی می باشد. با استفاده از مدلسازی ساختاری تفسیری (ISM) به بررسی ابعاد پرداخته شد و سپس با استفاده از تکنیک نگاشت شناختی فازی ارتباط شاخص ها مشخص شده که شاخص های « تلاش برای کاهش آسیب رساندن به محیط زیست»، «تلاش برای کاهش گازهای سمی و گلخانه ای»، «افزایش رضایت و انگیزش در کارکنان»، «توسعه و ارتقای دانش و فرهنگ جامعه» و «ارایه اطلاعات واقعی در مورد کار و ضررهای ناشی از آن» دارای بالاترین وزن در مدل رتبه بندی قرار گرفتند. سپس با نرم افزار FCMAPPER رتبه بندی شاخص ها صورت پذیرفت. در پایان با روش میک مک شدت تاثیر شاخص ها بر یکدیگر از طریق نرم افزار مربوطه محاسبه گردید که شاخص های «حمایت از اقدامات داوطلبانه کارکنان در فعالیت های اجتماعی»، «تلاش برای کاهش گازهای سمی و گلخانه ای» و «شفافیت در قراردادها با پیمانکاران» در گروه شاخص های تاثیر گذار قرار گرفتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 359

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 557 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    331-369
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    756
  • دانلود: 

    315
چکیده: 

این پژوهش با هدف طراحی و تبیین الگوی استراتژی های بازاریابی و فروش در صنعت پخش مواد غذایی انجام شده است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی، اکتشافی است و از روش تحقیق آمیخته استفاده شده است. در بخش کیفی از تحلیل محتوا و اجماع 11خبره اجرایی و دانشگاهی و در بخش کمی با روش پیمایشی 81 پرسشنامه میان مدیران عامل، بازاریابی و فروش 54 شرکت پخش، توزیع شد. داده ها به روش معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد که اهداف بازاریابی، استراتژی های قیمت گذاری و استراتژی توزیع مواد غذایی به ترتیب بالاترین عوامل سازنده استراتژی بازاریابی در صنعت پخش مواد غذایی و شایستگی رابطه مدار تیم فروش، عملکرد تیم فروش و رهبری تحول آفرین مهم ترین عوامل سازنده استراتژی فروش هستند. شواهد حاکی از این است که حضور هر یک از تعدیل گرهای سه گانه (تهدیدها و فرصت های ورود رقبا، نقاط قوت و ضعف شرکت و عوامل کلان تاثیرگذار در دوران پسارکود) بر رابطه میان استراتژی های بازاریابی و فروش اثرگذار است. اتخاذ رویکردی جامع نسبت به عناصر تشکیل دهنده استراتژی های بازاریابی و فروش و هماهنگی بین آن ها، در نظر گرفتن رکود اقتصادی، شرایط تحریم و اوضاع احتمالی پسارکود از موارد مهمی است که تاکنون در تدوین استراتژی های فروش و بازاریابی شرکت های پخش ایرانی مورد توجه قرار نگرفته است. از این رو، صنعت پخش مواد غذایی می بایست ضمن توجه به تمامی عناصر شکل دهنده این استراتژی ها و در نظر گرفتن ابزارهای بازاریابی و فروش و مدیریت گروه های محصولی برای ایجاد هماهنگی بین استراتژی های بازاریابی و فروش، به این مسایل تاثیرگذار اقتصادی نیز توجه ویژه داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 756

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 315 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    371-394
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    233
  • دانلود: 

    451
چکیده: 

یکی از مهمترین کاربردهای فناوری و اینترنت در حوزه اقتصادی، تجارت اجتماعی است، که زیر مجموعه ای از تجارت الکترونیک می باشد. با این وجود این سوال وجود دارد که ساختار تجارت اجتماعی چگونه بر قصد خرید مصرف کننده تاثیر می گذارد؟ در این راستا پژوهش حاضر تاثیر ساختار تجارت اجتماعی بر قصد خرید مصرف کنندگان را بررسی می کند. این پژوهش از نوع پژوهش های کاربردی بوده و از نظر شیوه انجام پژوهش جزء پژوهش های توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش دانشجویان دانشگاه تبریز بوده و حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 376 نفر به دست آمد. داده های جمع آوری شده توسط پرسشنامه با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزارهای SPSS و PLS تجزیه و تحلیل شده است. نتایج این پژوهش نشان می دهند که ساختارهای تجارت اجتماعی که شامل پیشنهادات و ارجاع ها، رتبه بندی و بررسی ها، فرم ها و انجمن ها می باشد به ترتیب با ضریب مسیر 391/0، 325/0 و 201/0 بر اعتماد تاثیر مثبت و معناداری دارند و همچنین اعتماد بر قصد خرید با ضریب مسیر 402/0، اعتماد بر جستجوی اطلاعات با ضریب مسیر 602/0 و جستجوی اطلاعات بر قصد خرید با ضریب مسیر 219/0 تاثیر مثبت و معناداری دارد. به طوریکه اعتماد در رابطه بین ساختار تجارت اجتماعی و قصد خرید به عنوان متغیر میانجی و جستجوی اطلاعات در رابطه بین اعتماد و قصد خرید به عنوان متغیر میانجی تاثیرگذار هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 233

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 451 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    395-418
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    735
  • دانلود: 

    780
چکیده: 

بازی ها همه جا هستند. ما در حال سفر، در حال استراحت یا سر کار برای خلق تجربه لذت بخش برای خودمان و دیگران بازی می کنیم. سازمان ها نیز از گذشته به کارکنان و مشتریان خود با مشوق های بازی گونه-مانند مسابقه میان معامله گران مالی، جدول امتیازی برای فروشندگان و مدال مشارکت-انگیزه می دادند. با اینکه سازمان های بسیاری به دنبال به کارگیری مفهوم بازی وارسازی در ابعاد مختلف کسب و کار خود هستند ولی افزایش درگیرسازی و ایجاد رفتار دلخواه در ابعاد بزرگ با به کارگیری این مفهوم بسختی قابل اجراست و به همین دلیل است که حدود 80 درصد برنامه های بازی وارسازی در دستیابی به اهداف سازمان با شکست مواجه می شوند. این از یک طرف به دلیل فرآیندهایی است که به شکل نامناسبی بازی گونه شده اند و دلیل دیگر نبود فهم این نکته است که بازی وارسازی چیست، چگونه عمل می کند و مهمتر از آن بازی وارسازی چگونه رفتار بازیکنان را تغییر داده و نتیجه دلخواه را ایجاد می کند. اخیرا و به واسطه فناوری های دیجیتال و رسانه های اجتماعی، سازمان ها رفتارها را با تغییر فرآیندهای سنتی به تجربه درگیرسازی بازی گونه برای کارکنان و مشتریانشان تبدیل کرده اند. به همین دلیل در این پژوهش در صدد برآمدیم تا ارتباط بین بازی وارسازی و تجربه مشتری را با رویکرد فراترکیب بررسی کنیم. در نتیجه با بررسی کامل 26 مقاله مرتبط، علاوه بر مفهوم سازی بازی وارسازی بر ارتباط بین اجزای بازی وارسازی با تجربه و درگیرسازی مشتری پرداخته شد. نتایج این پژوهش بر ارتباط میان این سه مفهوم دلالت دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 735

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 780 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    419-445
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    811
  • دانلود: 

    268
چکیده: 

از آنجا که افزایش و تقویت ظرفیت های مهمان نوازی در جامعه میزبان یکی از مولفه های مهم و تاثیرگذار در توسعه صنعت گردشگری است، این مقاله تجارب مشتریان در خصوص مهمان نوازی، را ضمن شناسایی ابعاد این مفهوم، مقیاسی برای اندازه گیری آن ارایه نموده و تاثیر عامل تجربه مهمان نوازی را بر رضایت مشتری در صنعت هتل داری (که یکی از حلقه های مهم زنجیره ارزش گردشگری است)، مورد بررسی قرار دهد. در این پژوهش کاربردی، توصیفی و پیمایشی، پس از مطالعه و واکاوی پیشینه موضوع، از نظر خبرگان (مصاحبه های عمیق و نیمه ساختار یافته و تکنیک دلفی)، جهت اکتشاف و تلخیص ابعاد مقیاس، بهره گیری شد و 7 بعد از ابعاد تجربی مهمان نوازی استخراج گردید. مطالعه میدانی با استفاده از پرسشنامه مشتمل بر 32 گویه مرتبط با ابعاد مزبور، در اختیار 480 نفر از مشتریان هتل ها در ایران، در مقطع زمانی اسفند ماه 1397 قرار گرفت. بدلیل نامعلوم بودن حجم جامعه آماری در نمونه گیری از روش خوشه ای و در دسترس استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل عاملی نشان داد که ابعاد آسایش، کارایی، ارتباط خاص، خوشامدگویی، شخصی سازی، شرایط خاص هتل و از صمیم قلب، به ترتیب دارای بیشترین بار عاملی و بیشترین تاثیر بر متغیر تجربه مهمان نوازی بوده اند. تجزیه و تحلیل معادلات ساختاری مدل پژوهش با استفاده از نرم افزار لیزرل نیز حاکی از تاثیر مثبت تجربه مهمان نوازی بر رضایت مهمان بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 811

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 268 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    447-473
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    221
  • دانلود: 

    129
چکیده: 

مسیولیت اجتماعی شرکت ها، اقدام ضروری برای سازمان ها به رسمیت شناخته شده است؛ از آنجا که ارتباط مثبت بین اقدامات مسیولیت اجتماعی شرکت و واکنش مصرف کنندگان نسبت به شرکت و محصولات آن وجود دارد؛ بنابراین، هدف این پژوهش بررسی تاثیر مسیولیت اجتماعی شرکت بر واکنش مصرف کننده با نقش تعدیل کنندگی شایستگی های محوری شرکت است. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر نحوه گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی مشتریان صنعت بانکداری در شهر اردبیل بودند که 460 نمونه صحیح مورد ارزیابی قرار گرفت. برای بررسی متغیرهای پژوهش از ابزار پرسشنامه استفاده شد که دارای 56 سوال است. در این پژوهش اطلاعات موردنیاز از دو طریق کتابخانه ای و میدانی یا پیمایشی جمع آوری شده است. همچنین برای تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزارهای SPSS و AMOS استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد که، مسیولیت اجتماعی شرکت بر واکنش مصرف کننده اثر ساختاری مثبت دارد و به ترتیب ابعاد اخلاقی، بشردوستانه، اقتصادی و قانونی بیشترین اثر ساختاری را دارند. همچنین نتایج نشان داد شایستگی های محوری شرکت اثر ساختاری مسیولیت اجتماعی شرکت بر واکنش مصرف کننده را تعدیل نمی کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 221

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 129 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    475-497
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    223
  • دانلود: 

    118
چکیده: 

این پژوهش با هدف کاوش در رفتار مشتریان بانکی در ایجاد پایگاه کلان داده به ویژه در محیط رسانه های اجتماعی آنلاین با استفاده از نظریه داده بنیاد و داده کاوی انجام پذیرفت. جامعه آماری مشتمل بر 15 نفر از مشتریان و10 نفر از مدیران بانک های دولتی و خصوصی شهر تهران که فضای رسانه های اجتماعی آنلاین را تجربه کرده اند، است، که با آنها مصاحبه نیمه باز انجام شد. در این پژوهش از روش نمونه گیری نظری استفاده شد. برای بررسی روایی پژوهش، بر اساس شاخص های کرسول مقایسه ای میان مدل نهایی این پژوهش با مدل های قبلی انجام پذیرفت. برای تحلیل داده های حاصل از شبکه های اجتماعی از نرم افزار NVIVO10 و برای شناسایی روش ها و نتایج حاصل از داده از نرم افزار IBM SPSS Modeler 140. 2 استفاده شد. در این پژوهش، ابتدا رفتار مشتریان در ایجاد پایگاه کلان داده بررسی گردید. سپس، ارتباط آمیخته های بازاریابی بانکی مبتنی بر مشتری محوری در ارتباط با پایگاه کلان داده مبتنی بر داده کاوی و سیستم توصیه گر بررسی شد. در نهایت، مدل رفتار مشتریان بانکی در رسانه های اجتماعی آنلاین با رویکردی جامع، ضمن برطرف کردن نقایص مدل های قبلی، ارایه گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 223

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 118 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    499-528
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    354
  • دانلود: 

    588
چکیده: 

آمیخته بازاریابی از جمله حوزه هایی است که تاثیر به سزایی در عملکرد برند دارد. به منظور افرایش عملکرد برند، سازمان ها با توجه به موقعیت موجود در پی استراتژی هایی بر اساس آمیخته بازاریابی بر می آیند. هدف اصلی این تحقیق بررسی اثر آمیخته بازاریابی بر عملکرد سودآوری برند خرده فروشی خشکپاک با نقش میانجی ارزش ویژه برند می باشد. در این تحقیق که جامعه آماری آن را خرده فروشان برند خشکپاک در شهر تهران تشکیل داده است نمونه گیری با استفاده از شیوه تصادفی ساده انجام گرفته است. جامعه آماری تحقیق نامحدود بوده و تعداد نمونه آن 384 در نظر گرفته شده است. به منظور تجزیه تحلیل داده های پرسشنامه از نرم افزار SPSS و Smart PLS استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که بین آمیخته بازاریابی و عملکرد سودآوری برند رابطه مثبت و معناداری وجود دارد؛ همچنین با توجه به نتیجه آزمون سوبل مشخص شد که ارزش ویژه برند به عنوان میانجی نقش مثبتی را در رابطه بین آمیخته بازاریابی و عملکرد سودآوری برند داشته است. با توجه به این نتایج پیشنهاد می شود مدیران با در نظر گرفتن منابعی که در اختیار دارند اقدام به تخصیص منابع برای بهبود عملکرد سودآوری برند نموده و از تخصیص منابع برای شاخص هایی که تاثیر مثبتی ندارند و یا تاثیرشان کمتر است، بپرهیزند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 354

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 588 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    529-556
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    984
  • دانلود: 

    432
چکیده: 

نگرانی ها در مورد تخریب محیط زیست در چند دهه گذشته افزایش یافته است. در پاسخ به این نگرانی ها مصرف کنندگان با بروز رفتار خرید سبز و استفاده از محصولات سبز به حفظ محیط زیست کمک می کنند. این مطالعه با هدف شناسایی عوامل اصلی تاثیرگذار بر رویکردهای محیطی مصرف کنندگان، که به طور غیرمستقیم بر رفتار خرید سبز آن ها تاثیر می گذارد انجام شد. مدلی برای بررسی تاثیر عوامل موثر بر نگرش محیطی و رفتار خرید سبز ارایه شده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی است. نمونه آماری این پژوهش از دانشجویان دانشگاه یزد به تعداد 233 نفر است که به صورت در دسترس انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه و برای تجزیه و تحلیل داده ها از Spss و Amos استفاده شد. یافته ها نشان می دهد که نفوذ بین فردی و نوع دوستی بر نگرش محیطی تاثیر دارد ولی بر رفتار خرید سبز اثر ندارند، همچنین نفوذ بین فردی از طریق میانجی گری نگرش محیطی بر رفتار خرید سبز نیز تاثیر ندارد، ولی نوع دوستی با میانجی گری نگرش محیطی بر رفتار خرید سبز به صورت مستقیم اثرگذار است. اثر دانش زیست محیطی بر نگرش محیطی رد شده است، لکن بر رفتار خرید سبز از طریق میانجی گری نگرش محیطی به صورت بخشی اثرگذار است. با توجه به نتایج پژوهش مجریان بازاریابی و سیاست گذاران باید به طور جدی اطلاعات مربوط به مسایل و مشکلات زیست محیطی را منتشر سازند تا خریداران را به سمت پذیرا بودن محصولات سبز سوق دهند، همچنین پیام های تبلیغاتی برای جلب توجه مصرف کنندگان باید مبتنی بر آرمان گرایی، نوع دوستی و ارزش هایی باشد که در کاهش تردید مصرف محصولات سبز کمک کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 984

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 432 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    557-585
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    277
  • دانلود: 

    118
چکیده: 

در صنعت بیمه شناخت و دسته بندی نظام مند مشتریان نه تنها برای بازاریابان، بلکه برای کل سازمان یک دغدغه اساسی است. هدف این پژوهش به عنوان یک تحقیق کاربردی، توصیفی و کمی، خوشه بندی مشتریان با رویکرد داده کاوی (کی میانگین) می باشد. جامعه آماری پژوهش مشتریان بیمه پاسارگاد در شهر شیراز بوده که 800 نفر به صورت تصادفی انتخاب و با رعایت اصول اخلاق پژوهشی، داده های چهار عامل مدت ارتباط، تازگی، تعداد تراکنش ها و حجم خرید نمونه آماری، از سامانه استخراج و با روش کی-میانگین به چهار خوشه کلیدی، دست و دل باز، متناوب و نامطمین تقسیم شدند. در نهایت ارزش وزنی طول عمر آنها تعیین شد. یافته ها نشان می دهد 2/24 درصد از مشتریان در گروه مشتریان کلیدی با بالاترین ارزش طول عمر قرار دارند که حفظ و نگهداری از آن ها برای شرکت بیمه بسیار ضروری به نظر می رسد. مشتریان متناوب با بیشترین سهم از کل مشتریان بیمه با 4/33 درصد، در رتبه دوم ارزش طول عمر قرار گرفتند که شرکت های بیمه برای بالابردن ارزش مالی مبادلات این گروه نیازمند برنامه ریزی است. مشتریان دست و دل باز با 8/25درصد و مشتریان نامطمین با 6/16 درصد به ترتیب در رده های بعدی گروه فراوانی مشتریان در خوشه ها قرار دارند. تعیین سهم و اهمیت خوشه های مشتریان بر اساس ارزش وزنی طول عمر مشتری از نتایج این پژوهش است که ضمن نگهداشت مشتریان دست و دل باز، توجه خاص به دو گروه مشتریان کلیدی و متناوب را به مدیران و برنامه ریزان بازاریابی صنعت بیمه توصیه می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 277

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 118 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0