Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

195
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

421
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مسئولیت اجتماعی رکن اصلی اخلاق حرفه ای و ارزیابی رابطه اشکال اختیاری و قانونی آن با نگرش مشتریان

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 123

چکیده

 زمینه: مسیولیت اجتماعی رکن اساسی در اخلاق حرفه ای است. مسیولیت اجتماعی شرکت یک عنصر مهم در مباحثه بین شرکت ها و ذینفعان بوده و بر برنامه کاری شرکت ها تاثیرگذار است. از این رو پژوهش حاضر بر آن شد تا رابطه اشکال اختیاری و قانونی مسیولیت اجتماعی را به عنوان رکنی اساسی در اخلاق حرفه ای با نگرش مشتریان مورد بررسی قرار دهد. روش: روش پژوهش حاضر آمیخته بود. در بخش کیفی در بخش کیفی پژوهش در دو مرحله انجام شد در مرحله اول, از استراتژی فراترکیب استفاده شد که برای تحلیل متون انتخاب شده از مقالات, از روش تحلیل تم استفاده شد. در مرحله دوم, از روش تحلیل متعامد و تحلیل توامان استفاده شد (با کاربرد نرم افزار اس پی اس اس) استفاده شد. در بخش کمی از روش شبه تجربی استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی مشتریان عمده شرکت های تولید مواد غذایی استان خراسان بود که از میان آنها 220 نفر با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد بود و به منظور تجزیه وتحلیل داده های پژوهش از آزمون t در نرم افزارهای SPSS استفاده شد. یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد نگرش مشتری نسبت به کسب و کارهای که مسیولیت اجتماعی (در هر دو شکل ختیاری و قانونی) بالایی با ذینفعان دارند با کسب و کارهایی که به این موارد بی توجه اند, متفاوت است. همچنین, نگرش مشتری نسبت به کسب و کارهای که مسیولیت اجتماعی اختیاری بالایی با ذینفعان دارند با کسب و کارهایی که مسیولیت اجتماعی قانونی بالایی دارند, متفاوت است. نتیجه گیری: توجه سازمان به مولفه مسیولیت اجتماعی در هر دو شکل قانونی و اختیاری آن نگرش مشتریان را به واسطه تسهیل و تسریع فرایند خدمات رسانی به آنان, تحت تاثیر قرار می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    متقی راد، احمد، وظیفه دوست، حسین، و نیکومرام، هاشم. (1400). مسئولیت اجتماعی رکن اصلی اخلاق حرفه ای و ارزیابی رابطه اشکال اختیاری و قانونی آن با نگرش مشتریان. اخلاق در علوم و فناوری، 16(2 )، 115-123. SID. https://sid.ir/paper/957060/fa

    Vancouver: کپی

    متقی راد احمد، وظیفه دوست حسین، نیکومرام هاشم. مسئولیت اجتماعی رکن اصلی اخلاق حرفه ای و ارزیابی رابطه اشکال اختیاری و قانونی آن با نگرش مشتریان. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1400؛16(2 ):115-123. Available from: https://sid.ir/paper/957060/fa

    IEEE: کپی

    احمد متقی راد، حسین وظیفه دوست، و هاشم نیکومرام، “مسئولیت اجتماعی رکن اصلی اخلاق حرفه ای و ارزیابی رابطه اشکال اختیاری و قانونی آن با نگرش مشتریان،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 16، no. 2 ، pp. 115–123، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/957060/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا