مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

128
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

420
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل سؤالات کتب علوم دوره ی ابتدایی با استفاده از ابزار ارزیابی سبک سؤالات کتاب درسی لووری و لئونارد

صفحات

 صفحه شروع 186 | صفحه پایان 199

چکیده

 این پژوهش با هدف اصلی تحلیل سبک سؤالات کتاب های علوم دوره ی ابتدایی با استفاده از TQSAI بود. جامعه ی آماری پژوهش کتاب های علوم دوره ی ابتدایی چاپ 1398 و نمونه ی آماری سؤالات کتاب های علوم بود. روش تحقیق از نوع تحلیل محتوا ( تحلیل سؤالات) و ابزار مورد استفاده, ابزار ارزیابی سبک های پرسش های کتاب درسی لووری و لئونارد (1978) بود. روایی این مقیاس بر اساس روایی محتوایی مورد تأیید متخصصان قرار گرفت و پایایی این روش نیز با استفاده از پایایی ضریب توافق کاپای کوهن محاسبه شد که 89/0 به دست آمد. نتایج تحلیل سؤالات کتاب های درسی علوم در شش پایه نشان داد که فراوانی سؤالات باز (05/54 درصد) در پایه ی اول و (3/47 درصد) در پایه ی ششم نسبت به سایر دوره ها بیشتر بود. فراوانی سؤالات متمرکز در کتاب علوم پایه ی دوم (1/13درصد), پایه ی سوم 5/37 درصد, پایه ی چهارم 3/39 درصد و پایه ی 7/47 درصد بود. بررسی کتاب های درسی علوم تجربی دوره ی ابتدایی نشان داد سؤالات تجربی بیشتر از نوع سؤالات سازماندهی است. این موضوع نشان می دهد که باید برای طراحی سؤالات سطح بالا و انواع دیگر سؤالات تجربی, توجه بیشتری نشان داد؛ بنابراین بهتر است مؤلفان کتب درسی علوم بین سؤالات سطح بالا و سؤالات سطح پایین تعادل ایجاد کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    روحی، مهدیه، و محمودی، فیروز. (1400). تحلیل سؤالات کتب علوم دوره ی ابتدایی با استفاده از ابزار ارزیابی سبک سؤالات کتاب درسی لووری و لئونارد. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 18(42 (پیاپی 69) )، 186-199. SID. https://sid.ir/paper/957104/fa

    Vancouver: کپی

    روحی مهدیه، محمودی فیروز. تحلیل سؤالات کتب علوم دوره ی ابتدایی با استفاده از ابزار ارزیابی سبک سؤالات کتاب درسی لووری و لئونارد. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1400؛18(42 (پیاپی 69) ):186-199. Available from: https://sid.ir/paper/957104/fa

    IEEE: کپی

    مهدیه روحی، و فیروز محمودی، “تحلیل سؤالات کتب علوم دوره ی ابتدایی با استفاده از ابزار ارزیابی سبک سؤالات کتاب درسی لووری و لئونارد،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 18، no. 42 (پیاپی 69) ، pp. 186–199، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/957104/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا