مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

409
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

567
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین شاخص ها و الگوی فرآیندی تفکر انتقادی در آموزش و یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 210 | صفحه پایان 226

چکیده

 پژوهش حاضر, باهدف تعیین شاخص های تفکر انتقادی در آموزش و یادگیری در ایران بر مبنای نظریه داده بنیاد با رویکرد سیستماتیک منسوب به اشتراوس و کوربین و منطق پارادایمی انجام شد. حوزه این پژوهش شامل متون و نظریات مربوط به آموزش تفکر انتقادی در حسابداری بوده است. جهت جمع آوری داده های مورد نیاز؛ علاوه بر ادبیات تحقیق, از تکنیک مصاحبه نیمه ساختار یافته با اساتید دانشگاه های برتر و روش نمونه گیری گلوله برفی استفاده شده است. تحلیل داده ها بر مبنای سه مرحله کدگذاری باز, کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام شد. یافته ها با 41 مفهوم/مضامین و 212 شناسه نهایی در شش مقوله کلی دسته بندی شد. در نهایت نظریه اولیه اجرایی الگوی فرآیندی تفکر انتقادی در آموزش و یادگیری دانشجویان حسابداری بصورت الگوی پارادایمی مفهومی تدوین شد. از آنجا که توانایی تفکر انتقادی یک پیامد مهم آموزش است, نیاز به تحقیقات بیشتر و توسعه مداوم ابزارهای پایا و روا برای اندازه گیری تفکر انتقادی دانشجویان به منظور هدایت راهبردهای آموزشی که به طور موثر تفکر انتقادی را در میان دانشجویان تسهیل نماید, وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ترکزاده، محسن، برزگر، بهرام، و ماهینی، فاخته. (1400). تعیین شاخص ها و الگوی فرآیندی تفکر انتقادی در آموزش و یادگیری. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 18(43 (پیاپی 70) )، 210-226. SID. https://sid.ir/paper/957116/fa

    Vancouver: کپی

    ترکزاده محسن، برزگر بهرام، ماهینی فاخته. تعیین شاخص ها و الگوی فرآیندی تفکر انتقادی در آموزش و یادگیری. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1400؛18(43 (پیاپی 70) ):210-226. Available from: https://sid.ir/paper/957116/fa

    IEEE: کپی

    محسن ترکزاده، بهرام برزگر، و فاخته ماهینی، “تعیین شاخص ها و الگوی فرآیندی تفکر انتقادی در آموزش و یادگیری،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 18، no. 43 (پیاپی 70) ، pp. 210–226، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/957116/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button