Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

180
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

446
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین و ارائه مدل بومی اخلاق حرفه ای برای مدیران صنعت بانکداری

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 18

چکیده

 زمینه و هدف: در عصر حاضر, رعایت اخلاق حرفه ای توسط مدیران به عنوان یکی از مهم ترین متغیرها در موفقیت سازمان ها به شمار می آید. پژوهش حاضر با هدف تبیین و ارائه مدل بومی اخلاق حرفه ای مدیران بانک و شناسایی ابعاد و مولفه های آن انجام شده است. مواد و روش ها: در این مطالعه کیفی از رویکرد نظریه داده بنیاد, مبتنی بر رهیافت ظاهرشونده گلیزر در سال 1397 استفاده شد. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه های عمیق و نیمه ساختارمند استفاده شد. پس از مصاحبه با 15 نفر از مدیران ستادی و روسای شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی که به صورت هدفمند انتخاب شدند, اشباع نظری داده ها حاصل شد. تحلیل محتوی داده ها به روش استقرایی و مقایسه مستمر در فرآیند کدگذاری باز, محوری و انتخابی با استفاده از نرم افزار Maxqad 10, انجام و پس از سازماندهی به صورت مدل ارائه گردید. یافته ها: 403 مفهوم اولیه و 23 مقوله اخلاق حرفه ای برای مدیران بانک پدیدار شد که در سه بعد فردی, سازمانی و فراسازمانی طبقه بندی و به صورت مدل ارائه شدند. در سطح فردی مولفه های اخلاق حرفه ای پدیدارشده عبارت از: جوانمردی, خطرپذیری, خودارتقایی, امانت داری, آداب اجتماعی, سعه صدر, قاطعیت و وجدان کاری؛ در سطح سازمانی عبارت از: شایسته سالاری, مشارکت طلبی, پاک دستی, تکریم کارکنان, انگیزه خدمت, پایبندی به ارزش ها, قانون مداری, عدالت و انصاف, آینده نگری و رقابت طلبی؛ در سطح فراسازمانی عبارت از: مشتری مداری, مسوولیت اجتماعی, پاسخگویی, خیرخواهی عمومی و اعتمادآفرینی بودند. نتیجه گیری: این پژوهش یک مدل جامع اخلاق حرفه ای برای مدیران بانک ها ارائه نمود. استفاده از این مدل به عنوان راهنمای اخلاق سازمانی و حرفه ای برای مدیران بانک ها توصیه می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحمدل، هادی، سامانیان، مصیب، و کفاش پور، آذر. (1398). تبیین و ارائه مدل بومی اخلاق حرفه ای برای مدیران صنعت بانکداری. اخلاق زیستی، 9(32 )، 7-18. SID. https://sid.ir/paper/957528/fa

    Vancouver: کپی

    رحمدل هادی، سامانیان مصیب، کفاش پور آذر. تبیین و ارائه مدل بومی اخلاق حرفه ای برای مدیران صنعت بانکداری. اخلاق زیستی[Internet]. 1398؛9(32 ):7-18. Available from: https://sid.ir/paper/957528/fa

    IEEE: کپی

    هادی رحمدل، مصیب سامانیان، و آذر کفاش پور، “تبیین و ارائه مدل بومی اخلاق حرفه ای برای مدیران صنعت بانکداری،” اخلاق زیستی، vol. 9، no. 32 ، pp. 7–18، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/957528/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا