مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

426
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

622
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل متغیرهای موثر بر عشق و تعهد به برند و تاثیر آن بر وفاداری به برند، تمایل به پرداخت بیشتر و تبلیغات دهان به دهان در کاربران تلفن های همراه هوشمند

صفحات

 صفحه شروع 158 | صفحه پایان 168

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی مدل متغیرهای موثر بر عشق و تعهد به برند و تاثیر آن بر وفاداری به برند, تمایل به پرداخت بیشتر و تبلیغات دهان به دهان در کاربران تلفن های همراه هوشمند و طرح پژوهش رابطه ای از نوع مدلسازی معادلات ساختاری است. جامعه آماری این پژوهش را همه کاربران تلفن های همراه هوشمند تشکیل می دهند و برای نمونه گیری, 180 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران که کاربر تلفن های همراه هوشمند با برندهای اپل, سامسونگ و هواوی هستند, با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار سنجش شامل پرسشنامه های عشق به برند (Unal & Aydin, 2013), تجربه برند (Brakus et al, 2009), اعتماد به برند (Delgado-Ballester et al, 2003), شناسایی برند (Lam et al, 2010), تعهد به برند (Fullerton, 2005), وفاداری به برند (Japutra & Molinillo, 2017) وتمایل به پرداخت بیشتر (Chaudhuri & Ligas, 2009) است و برای تحلیل داده ها از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که بین متغیرهای تجربه برند, تنوع طلبی, تصویر برند, خود اجتماعی برند و اعتماد به برند با عشق به برند و بین متغیرهای خود اجتماعی برند و اعتماد به برند با تعهد به برند روابط معناداری وجود دارد (05/0>P). همچنین نتایج نشان دادند که بین تنوع طلبی, اعتماد به برند, عشق به برند و تعهد به برند با وفاداری به برند, بین عشق و تهعد به برند با تمایل به پرداخت بیشتر و بین عشق به برند با تبلیغات دهان به دهان روابط معناداری وجود دارد (05/0>P).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدفضلی، هادی، میرابی، وحیدرضا، و حمدی، کریم. (1400). مدل متغیرهای موثر بر عشق و تعهد به برند و تاثیر آن بر وفاداری به برند, تمایل به پرداخت بیشتر و تبلیغات دهان به دهان در کاربران تلفن های همراه هوشمند. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 22(2 (پیاپی 84) )، 158-168. SID. https://sid.ir/paper/957702/fa

    Vancouver: کپی

    سیدفضلی هادی، میرابی وحیدرضا، حمدی کریم. مدل متغیرهای موثر بر عشق و تعهد به برند و تاثیر آن بر وفاداری به برند, تمایل به پرداخت بیشتر و تبلیغات دهان به دهان در کاربران تلفن های همراه هوشمند. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1400؛22(2 (پیاپی 84) ):158-168. Available from: https://sid.ir/paper/957702/fa

    IEEE: کپی

    هادی سیدفضلی، وحیدرضا میرابی، و کریم حمدی، “مدل متغیرهای موثر بر عشق و تعهد به برند و تاثیر آن بر وفاداری به برند, تمایل به پرداخت بیشتر و تبلیغات دهان به دهان در کاربران تلفن های همراه هوشمند،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 22، no. 2 (پیاپی 84) ، pp. 158–168، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/957702/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button