مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

776
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

908
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی مولفه های موثر در مشارکت والدین در مدرسه: رویکردی کیفی با روش تحلیل مضمون

صفحات

 صفحه شروع 269 | صفحه پایان 300

چکیده

مشارکت والدین در مدرسه از اهمیت بسزایی برخوردار است. امروزه انتظارات جامعه از دستگاه تعلیم و تربیت به صورت روز افزون افزایش یافته است. لذا نظام آموزشی تنها مسیولیت تدریس و انتفال مواد آموزشی در ذهن فراگیران را بر عهده ندارد و برای موفقیت برنامه های آموزشی وتربیتی بایستی سیاستگذاران نظام آموزش و پرورش زمینه های مشارکت والدین را برای ارتقاء رشد دانش آموزان فراهم آورند. پژوهش حاضربا هدف شناسایی مولفه های موثر درمشارکت والدین به شیوه کیفی و با روش تحلیل مضمون برمبنای رویکرد استقرایی (آتراید-استرلینگ) انجام شده است. نمونه گیری از مجموع اسناد کتابخانه ای ومنابع علمی که در مجلات معتبرعلمی-پژوهشی چاپ گردیده است با بررسی محتواهای مرتبط انتخاب گردید. تجزیه و تحلیل داده ها بر اساس تحلیل مضمون انجام شد. برای اعتباریابی داده ها از روش بازبینی و موضع گیری پژوهشگر و همسوسازی با منابع علمی و اسناد کلیدی آموزش و پرورش استفاده گردید. براساس نتایج این پژوهش مولفه های موثر در مشارکت والدین در1مضمون کلی, 16 مضمون پایه و4 مضمون سازمان دهنده چالش های غالب, بستر سازی مشارکت, مفروضه های بنیادی تعامل و مهندسی ارتباط وتعامل طبقه بندی گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آگاه، فریبا، نادی، محمدعلی، و کریمی، فریبا. (1400). شناسایی مولفه های موثر در مشارکت والدین در مدرسه: رویکردی کیفی با روش تحلیل مضمون. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 9(2 )، 269-300. SID. https://sid.ir/paper/957703/fa

    Vancouver: کپی

    آگاه فریبا، نادی محمدعلی، کریمی فریبا. شناسایی مولفه های موثر در مشارکت والدین در مدرسه: رویکردی کیفی با روش تحلیل مضمون. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1400؛9(2 ):269-300. Available from: https://sid.ir/paper/957703/fa

    IEEE: کپی

    فریبا آگاه، محمدعلی نادی، و فریبا کریمی، “شناسایی مولفه های موثر در مشارکت والدین در مدرسه: رویکردی کیفی با روش تحلیل مضمون،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 9، no. 2 ، pp. 269–300، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/957703/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا