مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

277
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

125
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل رابطه اخلاق حرفه ای با تسهیم دانش: نقش میانجی خودکنترلی

صفحات

 صفحه شروع 158 | صفحه پایان 165

چکیده

 زمینه مدیریت ارزشهای اخلاقی در محیط کار, موجب مشروعیت اقدامات مدیریتی و انسجام و تعادل فرهنگی می شود. در ضمن تقویت خودکنترلی کارکنان, بستر فرهنگی را برای تقویت تجربه و دانش کارکنان مهیا می سازد. مقاله پیش رو, به تحلیل رابطه اخلاق حرفه ای بر تسهیم دانش با میانجی خودکنترلی کارکنان می پردازد. روش پژوهش توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری, شامل کلیه کارکنان سازمان دیوان محاسبات کشور در حوزه های اداری استانهای؛ گلستان, مازندران, خراسان شمالی, خراسان جنوبی و خراسان رضوی بود. به دلیل محدودیت جامعه تمامی آن به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزار پژوهش 3 پرسشنامه استاندارد بود. برای تحلیل داده ها از روش مدل یابی معادلات ساختاری با بهره گیری از نرم افزار PLS و SPSS استفاده شد. یافته ها ضریب آماره T برآورد شده در رابطه اخلاق حرفه ای کارکنان بر تسهیم دانش برابر 543/0 نتیجه شده است. لذا اخلاق حرفه ای کارکنان با تسهیم دانش رابطه معنی داری دارد و خودکنترلی رابطه بین, اخلاق حرفه ای کارکنان را با تسهیم دانش به خوبی میانجیگری کرده است. نتیجه گیری پارادایمی که به منظور تسهیم دانش فردی کارکنان, تسهیم فرصت یادگیری و تقویت انگیزه آن در سازمان مطرح شده است, بیانگر الزام به تسهیم دانش است تا در کلیه بخشهای سازمان سرایت یافته و همگانی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خیاط مقدم، سعید، طباطبایی نسب، سیده مهدیه، و سجادی، کیومرث. (1399). تحلیل رابطه اخلاق حرفه ای با تسهیم دانش: نقش میانجی خودکنترلی. اخلاق در علوم و فناوری، 15(2 )، 158-165. SID. https://sid.ir/paper/957861/fa

    Vancouver: کپی

    خیاط مقدم سعید، طباطبایی نسب سیده مهدیه، سجادی کیومرث. تحلیل رابطه اخلاق حرفه ای با تسهیم دانش: نقش میانجی خودکنترلی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1399؛15(2 ):158-165. Available from: https://sid.ir/paper/957861/fa

    IEEE: کپی

    سعید خیاط مقدم، سیده مهدیه طباطبایی نسب، و کیومرث سجادی، “تحلیل رابطه اخلاق حرفه ای با تسهیم دانش: نقش میانجی خودکنترلی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 15، no. 2 ، pp. 158–165، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/957861/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button