مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

183
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

495
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین رهبری دانش و سکوت سازمانی با نقش میانجی تیم پذیری مدیران مدارس

صفحات

 صفحه شروع 341 | صفحه پایان 361

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل بر موثر بر سکوت سازمانی با تاکید بر نقش رهبری دانش تیم پذیری مدیران بود. روش این تحقیق توصیفی-همبستگی از نوع مدل یابی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی مدیران مدارس دوره ابتدایی شهر ساری به تعداد 186 نفر بود. با توجه به حجم جامعه آماری پژوهش پرسش نامه های پژوهش بین تمامی مدیران مدارس توزیع و تعداد 162 پرسش نامه جمع آوری شد. بر این اساس روش نمونه گیری تمام شمار استفاده شد. برای گردآوری داده های پژوهش از سه پرسش نامه استاندارد رهبری دانش استاگدیل, سکوت سازمانی دیمیترس و وکولا و تیم پذیری مدیران سلطانی استفاده شد. داده های تحقیق پس از جمع آوری با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و مدل معادلات ساختاری در نرم افزارهای آماری Lisrel وSPSS تحلیل شدند. نتایج به دست آمده نشان داد که رابطه رهبری دانش با سکوت سازمانی منفی و معنی دار بود. رابطه رهبری دانش با تیم پذیری مدیران مثبت و معنی دار بود. رابطه تیم پذیری مدیران با سکوت سازمانی منفی و معنی دار بود. همچنین مشخص شد که نقش میانجی تیم پذیری مدیران در ارتباط بین رهبری دانش با سکوت سازمانی منفی و معنی دار است. در نتیجه با توجه به مولفه های رهبری دانش و تیم پذیری مدیران می توان شاهد کاهش سکوت سازمانی در مدارس بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیازآذری، مرضیه. (1399). رابطه بین رهبری دانش و سکوت سازمانی با نقش میانجی تیم پذیری مدیران مدارس. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 8(4 )، 341-361. SID. https://sid.ir/paper/958146/fa

    Vancouver: کپی

    نیازآذری مرضیه. رابطه بین رهبری دانش و سکوت سازمانی با نقش میانجی تیم پذیری مدیران مدارس. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1399؛8(4 ):341-361. Available from: https://sid.ir/paper/958146/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه نیازآذری، “رابطه بین رهبری دانش و سکوت سازمانی با نقش میانجی تیم پذیری مدیران مدارس،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 8، no. 4 ، pp. 341–361، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/958146/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button