مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

187
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

448
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و تبیین مدل آمادگی جاری سازی راهبردهای گروه صنایع غذایی

صفحات

 صفحه شروع 187 | صفحه پایان 208

چکیده

جاری سازی استراتژی و برخورداری از فرایندهای رسمی مدیریت اجرای استراتژی, در تسهیل اجرای استراتژی و دستیابی به عملکردهای برجسته, بسیار حیاتی است. این درحالی است که آمادگی جاری سازی استراتژی از جمله نواقص و کاستی های جدی علمی و عملی در پیاده سازی اثربخش جاری سازی راهبردها می باشد. این پژوهش می کوشد با رویکرد پژوهشی استقرایی-قیاسی و در قالب راهبرد پژوهشی ترکیبی اکتشافی, ابعاد و مولفه های سنجش آمادگی جاری سازی راهبردها را پایه ریزی نماید. در این بررسی, ضمن مرور مبانی نظری موضوع و بهره مندی از نظرات 21 نفر از خبرگان گروه صنایع غذایی مورد مطالعه, مبتنی بر روش تحلیل محتوای کیفی و کدگذاری نظری, به طراحی و تبیین مدلی جامع و عملیاتی پرداخته شده است. براین اساس, نتایج تجزیه و تحلیل داده های کیفی که روایی آن را اساتید و خبرگان دانشگاهی تایید کردند؛ درقالب 4 بعد آمادگی رهبری, انسانی, سازمانی و استراتژیک, به همراه 12 مولفه کلیدی و 62 گویه, نشان داده شده است. همچنین, از روش مدلسازی معادلات ساختاری به منظور ارزیابی برازش مدل پیشنهادی آمادگی جاری سازی راهبردها استفاده شده است. نتایج کاربرد روش شناسی پیشنهادی پژوهش حاضر, گواه برازش و اعتبار قابل قبول مدل آمادگی سازمان برای جاری سازی راهبردها است. تحلیل داده های این تحقیق, نشان داد که مولفه آمادگی استراتژیک, مهمترین مولفه آمادگی جاری سازی و مولفه آمادگی رهبری, ضعیف ترین وضعیت آمادگی در گروه صنایع غذایی مورد نظر شناخته شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمودی میمند، محمد، جلالی، محمد، و اکبری، مهدی. (1400). طراحی و تبیین مدل آمادگی جاری سازی راهبردهای گروه صنایع غذایی. کاوش های مدیریت بازرگانی، 13(25 )، 187-208. SID. https://sid.ir/paper/958180/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی میمند محمد، جلالی محمد، اکبری مهدی. طراحی و تبیین مدل آمادگی جاری سازی راهبردهای گروه صنایع غذایی. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1400؛13(25 ):187-208. Available from: https://sid.ir/paper/958180/fa

    IEEE: کپی

    محمد محمودی میمند، محمد جلالی، و مهدی اکبری، “طراحی و تبیین مدل آمادگی جاری سازی راهبردهای گروه صنایع غذایی،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 13، no. 25 ، pp. 187–208، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/958180/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button