مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

226
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

510
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت ها بر واکنش مصرف کننده با تعدیل گری شایستگی های محوری شرکت

صفحات

 صفحه شروع 447 | صفحه پایان 473

چکیده

 مسیولیت اجتماعی شرکت ها, اقدام ضروری برای سازمان ها به رسمیت شناخته شده است؛ از آنجا که ارتباط مثبت بین اقدامات مسیولیت اجتماعی شرکت و واکنش مصرف کنندگان نسبت به شرکت و محصولات آن وجود دارد؛ بنابراین, هدف این پژوهش بررسی تاثیر مسیولیت اجتماعی شرکت بر واکنش مصرف کننده با نقش تعدیل کنندگی شایستگی های محوری شرکت است. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر نحوه گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی مشتریان صنعت بانکداری در شهر اردبیل بودند که 460 نمونه صحیح مورد ارزیابی قرار گرفت. برای بررسی متغیرهای پژوهش از ابزار پرسشنامه استفاده شد که دارای 56 سوال است. در این پژوهش اطلاعات موردنیاز از دو طریق کتابخانه ای و میدانی یا پیمایشی جمع آوری شده است. همچنین برای تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزارهای SPSS و AMOS استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد که, مسیولیت اجتماعی شرکت بر واکنش مصرف کننده اثر ساختاری مثبت دارد و به ترتیب ابعاد اخلاقی, بشردوستانه, اقتصادی و قانونی بیشترین اثر ساختاری را دارند. همچنین نتایج نشان داد شایستگی های محوری شرکت اثر ساختاری مسیولیت اجتماعی شرکت بر واکنش مصرف کننده را تعدیل نمی کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسکندری، نادر، باشکوه اجیرلو، محمد، و رحیمی کلور، حسین. (1400). تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت ها بر واکنش مصرف کننده با تعدیل گری شایستگی های محوری شرکت. کاوش های مدیریت بازرگانی، 13(25 )، 447-473. SID. https://sid.ir/paper/958183/fa

    Vancouver: کپی

    اسکندری نادر، باشکوه اجیرلو محمد، رحیمی کلور حسین. تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت ها بر واکنش مصرف کننده با تعدیل گری شایستگی های محوری شرکت. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1400؛13(25 ):447-473. Available from: https://sid.ir/paper/958183/fa

    IEEE: کپی

    نادر اسکندری، محمد باشکوه اجیرلو، و حسین رحیمی کلور، “تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت ها بر واکنش مصرف کننده با تعدیل گری شایستگی های محوری شرکت،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 13، no. 25 ، pp. 447–473، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/958183/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button