مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

356
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

581
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدیریت درسی سبک زندگی سلامت-محور در مدارس متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 134

چکیده

 هدف تحقیق حاضر, طراحی الگوی درسی سبک زندگی سلامت-محور برای دانش آموزان دوره متوسطه اول بود. روش پژوهش, کیفی و با رویکرد داده بنیاد بود. بدین منظور 16 نفر از متخصصان پزشکی کودک و نوجوان علوم تربیتی به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند و با استفاده از روش مصاحبه مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج کدگذاری و تحلیل داده ها منجر به شناسایی مقوله ها و زیر مقوله های پژوهش شد. همچنین این پژوهش نیز به صورت هدفدار از اسناد و مدارکی استفاده شد که با موضوع مرتبط هستند که تعداد اسناد مورد بررسی 15 مورد می باشد. در این پژوهش نیز ملاک پایان نمونه گیری اشباع نظری بود. بر اساس یافته ها, مدل مفهومی پژوهش, توسط داده های تجربی در بخش کیفی حمایت شد. همچنین, نتایج حاصل از تحلیل و کدگذاری حاصل از مصاحبه با مشارکت کنندکان به استخراج 22 مقوله, 38 زیرمقوله و 121 مفهوم منتهی شد. پس از بررسی اسناد و انجام مصاحبه ها, این موارد تحلیل محتوا شد تا مولفه ها استخراج شوند. این تحلیل ها بیان گر طراحی و اعتبار یابی الگوی برنامه درسی در سبک زندگی سلامت محور برای دانش آموزان دوره متوسطه اول بودند. در نتیجه عوامل درسی می توانند سبک زندگی سلامت-محور را تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین آموزش و ارتقای این عوامل در دانش آموزان می تواند تا حدودی سبک زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین, انجام پژوهش برای بررسی نقش آموزش این عوامل به دانش آموزان در تغییر سبک زندگی سلامت-محور آ ن ها, کاربردی خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خسروی، ملیحه، صائمی، حسن، حسینائی، علی، و بیانی، علی اصغر. (1400). مدیریت درسی سبک زندگی سلامت-محور در مدارس متوسطه. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 9(2 )، 99-134. SID. https://sid.ir/paper/958451/fa

    Vancouver: کپی

    خسروی ملیحه، صائمی حسن، حسینائی علی، بیانی علی اصغر. مدیریت درسی سبک زندگی سلامت-محور در مدارس متوسطه. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1400؛9(2 ):99-134. Available from: https://sid.ir/paper/958451/fa

    IEEE: کپی

    ملیحه خسروی، حسن صائمی، علی حسینائی، و علی اصغر بیانی، “مدیریت درسی سبک زندگی سلامت-محور در مدارس متوسطه،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 9، no. 2 ، pp. 99–134، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/958451/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button