مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

423
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

772
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر خصوصیات شخصیتی برند، تعامل مصرف کننده با برند و تعامل شبه اجتماعی بر ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف کننده: نقش واسطه ای عشق برند

صفحات

 صفحه شروع 277 | صفحه پایان 299

چکیده

 امروزه رشد سریع و استفاده روزافزون از شبکه های اجتماعی, این امکان را فراهم نموده است که فروشندگان, خرده فروشان و خریداران, در محیط خرده فروشی آنلاین, به شکلی بسیار مؤثرتر باهم ارتباط برقرار کرده و بدین طرق, اثربخشی فرآیند مبادله از طریق افزایش تعامل مصرف کننده با برند و تعامل شبه اجتماعی شکل گرفته در شبکه های اجتماعی و ارتقای ارزش برند مبتنی بر مصرف کننده از طریق افزایش عشق مصرف کننده به برند, بیش از پیش میسر شده است. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر خصوصیات شخصیتی برند, تعامل مصرف کننده با برند و تعامل شبه اجتماعی بر ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف کننده با نفش واسطه ای عشق برند است. جامعه ی آماری پژوهش عبارتند از افراد فعال در شبکه اجتماعی اینستاگرام که تا به حال قصد خرید از سایت دیجی کالا را داشته اند (خرید کرده اند یا نکرده اند) و اطلاعاتی در زمینه قصد خریدشان یا خریدشان را در این شبکه ی اجتماعی منتشر کرده اند. در این پژوهش بر اساس فرمول کوکران برای جامعه نامحدود, حجم نمونه 348 نفر به دست آمد. به منظور اندازه گیری مولفه های خصوصیات شخصیتی برند, از پرسشنامه گراهمن و همکاران (2009) استفاده شد. عشق برند با استفاده از پرسشنامه لوریو و همکاران (2009), تعامل مصرف کننده با برند با استفاده از پرسشنامه تسای و من (2013), تعامل شبه اجتماعی با استفاده از پرسشنامه کیتزمن (2011) و ارزش ویژه برند, با استفاده از پرسشنامه ماچادو و همکاران (2019) مورد سنجش انجام گرفت. روایی پرسشنامه ها بر اساس روایی سازه, تشخیصی, واگرا و همگرا و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ با نرم افزار Smart PLSبررسی گردید. نتایج نشان داد که خصوصیات شخصیتی مردانه برند و خصوصیات شخصیتی زنانه برند بر ارزش برند مبتنی بر مصرف کننده تاثیر مثبت دارند. عشق برند در ارتباط بین خصوصیات شخصیتی برند و ارزش برند مبتنی بر مصرف کننده از نقش واسطه ای برخوردار می باشد. همچنین تعامل مصرف-کننده با برند و تعامل شبه اجتماعی بر ارزش برند مبتنی بر مصرف کننده تاثیر مثبت دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی کلور، حسین، کاظمی، زهرا، و بیگی فیروزی، اله یار. (1399). تاثیر خصوصیات شخصیتی برند, تعامل مصرف کننده با برند و تعامل شبه اجتماعی بر ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف کننده: نقش واسطه ای عشق برند. مطالعات رفتار مصرف کننده، 7(1 )، 277-299. SID. https://sid.ir/paper/958467/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی کلور حسین، کاظمی زهرا، بیگی فیروزی اله یار. تاثیر خصوصیات شخصیتی برند, تعامل مصرف کننده با برند و تعامل شبه اجتماعی بر ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف کننده: نقش واسطه ای عشق برند. مطالعات رفتار مصرف کننده[Internet]. 1399؛7(1 ):277-299. Available from: https://sid.ir/paper/958467/fa

    IEEE: کپی

    حسین رحیمی کلور، زهرا کاظمی، و اله یار بیگی فیروزی، “تاثیر خصوصیات شخصیتی برند, تعامل مصرف کننده با برند و تعامل شبه اجتماعی بر ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف کننده: نقش واسطه ای عشق برند،” مطالعات رفتار مصرف کننده، vol. 7، no. 1 ، pp. 277–299، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/958467/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button