امروزه طبیعت گردی به عنوان یکی از گونه های منحصربه فرد و در حال رشد حوزه گردشگری، به یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی در این حوزه تبدیل شده که اگر به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، می تواند نقش مهمی را در توسعه پایدار محلی و کسب درآمد برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه ایفا کند. در همین راستا، هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر راهبردهای بازاریابی مبتنی بر تجربه بر روی وفاداری طبیعت گردها می باشد. این پژوهش از نوع پیمایشی-تحلیلی بوده و داده های آن در یک نمونه ی 98 نفره از طبیعت گردها در چند سفر طبیعت گردی در استان کردستان با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی قابل دسترس انتخاب شده است. داده های مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه های توزیع شده، جمع آوری و به منظور تجزیه و تحلیل داده ها، ابتدا پایایی و روایی هریک از سازه های مدل بررسی شد و درنهایت فرضیه های پژوهش با استفاده از آزمون ناپارامتریک فی و وی کرامر مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد راهبردهای بازاریابی مبتنی بر تجربه در طبیعت گردی یعنی راهبردهای خدمات ادراک شده خلق تجربه، قیمت ادراک شده خدمات، تعامل ادراک شده افراد درگیر در ارایه خدمات، جذابیت های فیزیکی ادراک شده خدمات و فرآیندهای ادراک شده خدمات با وفاداری طبیعت گرد رابطه معنی داری دارد اما بین راهبرد ترفیع ادراک شده خدمات و وفاداری طبیعت گرد رابطه معنی داری وجود ندارد.