مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

151
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

504
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی پدیدارشناسانه نقش اتاق تعویض لباس مراکز خرید در به یادآوری تجارب خرید

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 23

چکیده

 هدف مقاله بررسی تاثیر اتاق تعویض لباس بر واکنش های رفتاری و هیجانی مشتریان در مراکز خرید است. پژوهش با هدف کاربردی و با روش کیفی و رهیافت پدیدارشناسی و از طریق مصاحبه عمیق با مشارکت کننده به بررسی امکانات اتاق تعویض لباس و رابطه آن ها با واکنش های مشتریان در جامعه زنان جوان مراکز خرید تهران پرداخته است. شواهد گردآوری شده با کدگذاری به صورت استقرایی در طی چند مرحله با کاربرد نرم افزار مکس کیودا تجزیه و تحلیل و مدل نظری ترسیم شد. کدهای اولیه به صورت کدگذاری باز ایجاد و تعداد 50 مفهوم (تصمیم گیری راحت, اجازه تفکر در ارزیابی, بازگشت مجدد, آزمایش لباس به تعداد زیاد, تکرار خرید, توصیه به دیگران, رضایت از خرید, اجتناب از آزمایش لباس, اجتناب از خرید, ترک فروشگاه بدون آزمایش لباس, عدم بازگشت مجدد, احساس خوب, اطمینان, امنیت, آرامش, ذوق زدگی, راحتی, رغبت, کلافگی, خفگی, پشیمانی, کاهش اعتماد, تردید, عدم آرامش, عدم راحتی, عصبانیت, غبن در خرید, کسل کننده, ناخوشایندی, نگرانی, کاربرد دمپایی, زنگ تماس, کفپوش موکت, وجود سکو, وجود صندلی, وجود گیره لباس, نبود بوی بد, نظافت و پاکیزگی, تعداد اتاق, تهویه هوا, درب مناسب, سرمایش و گرمایش, طراحی داخلی, علامت پر بودن, محل اتاق تعویض لباس, وجود قفل, ابعاد و اندازه, رنگ اتاق تعویض لباس, نور مناسب, وجود آینه), 8 مقوله (واکنش مثبت, واکنش منفی, هیجانات مثبت, هیجانات منفی, امکانات تسهیلاتی, بهداشتی, ساختاری و اساسی) و 4 طبقه (واکنش رفتاری, واکنش هیجانی, ویژگی های مورد نیاز اتاق تعویض لباس و ارزیابی درست محصول) شناسایی شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجفی، کبری، حیدرزاده هنزایی، کامبیز، و خون سیاوش، محسن. (1399). واکاوی پدیدارشناسانه نقش اتاق تعویض لباس مراکز خرید در به یادآوری تجارب خرید. مطالعات رفتار مصرف کننده، 7(2 )، 1-23. SID. https://sid.ir/paper/958762/fa

    Vancouver: کپی

    نجفی کبری، حیدرزاده هنزایی کامبیز، خون سیاوش محسن. واکاوی پدیدارشناسانه نقش اتاق تعویض لباس مراکز خرید در به یادآوری تجارب خرید. مطالعات رفتار مصرف کننده[Internet]. 1399؛7(2 ):1-23. Available from: https://sid.ir/paper/958762/fa

    IEEE: کپی

    کبری نجفی، کامبیز حیدرزاده هنزایی، و محسن خون سیاوش، “واکاوی پدیدارشناسانه نقش اتاق تعویض لباس مراکز خرید در به یادآوری تجارب خرید،” مطالعات رفتار مصرف کننده، vol. 7، no. 2 ، pp. 1–23، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/958762/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button