Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    1-23
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    150
  • دانلود: 

    489
چکیده: 

هدف مقاله بررسی تاثیر اتاق تعویض لباس بر واکنش های رفتاری و هیجانی مشتریان در مراکز خرید است. پژوهش با هدف کاربردی و با روش کیفی و رهیافت پدیدارشناسی و از طریق مصاحبه عمیق با مشارکت کننده به بررسی امکانات اتاق تعویض لباس و رابطه آن ها با واکنش های مشتریان در جامعه زنان جوان مراکز خرید تهران پرداخته است. شواهد گردآوری شده با کدگذاری به صورت استقرایی در طی چند مرحله با کاربرد نرم افزار مکس کیودا تجزیه و تحلیل و مدل نظری ترسیم شد. کدهای اولیه به صورت کدگذاری باز ایجاد و تعداد 50 مفهوم (تصمیم گیری راحت، اجازه تفکر در ارزیابی، بازگشت مجدد، آزمایش لباس به تعداد زیاد، تکرار خرید، توصیه به دیگران، رضایت از خرید، اجتناب از آزمایش لباس، اجتناب از خرید، ترک فروشگاه بدون آزمایش لباس، عدم بازگشت مجدد، احساس خوب، اطمینان، امنیت، آرامش، ذوق زدگی، راحتی، رغبت، کلافگی، خفگی، پشیمانی، کاهش اعتماد، تردید، عدم آرامش، عدم راحتی، عصبانیت، غبن در خرید، کسل کننده، ناخوشایندی، نگرانی، کاربرد دمپایی، زنگ تماس، کفپوش موکت، وجود سکو، وجود صندلی، وجود گیره لباس، نبود بوی بد، نظافت و پاکیزگی، تعداد اتاق، تهویه هوا، درب مناسب، سرمایش و گرمایش، طراحی داخلی، علامت پر بودن، محل اتاق تعویض لباس، وجود قفل، ابعاد و اندازه، رنگ اتاق تعویض لباس، نور مناسب، وجود آینه)، 8 مقوله (واکنش مثبت، واکنش منفی، هیجانات مثبت، هیجانات منفی، امکانات تسهیلاتی، بهداشتی، ساختاری و اساسی) و 4 طبقه (واکنش رفتاری، واکنش هیجانی، ویژگی های مورد نیاز اتاق تعویض لباس و ارزیابی درست محصول) شناسایی شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 150

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 489 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    24-47
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    333
  • دانلود: 

    593
چکیده: 

در محیط رقابتی امروز و با کاهش اعتماد به سازمان ها و آگهی های تبلیغاتی آنها و با افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی، اهمیت توسعه روابط با مصرف کننده در شبکه های اجتماعی به ویژه جوامع برند آنلاین برای سازمان ها در دستیابی به ارتباطی دوجانبه و مطلوب با مصرف کنندگان بسیار حیاتی شده است، به اندازه ای که در سا لهای اخیر، از این رابطه به منظور، تاثیر گذاری بر عقاید سایر افراد در چارچوب بازاریابی بشارتی استفاده فراوانی شده است. هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر روابط مصرف کننده و برند در جامعه برند مبتنی بر شبکه های اجتماعی بر متغیرهای بشارت برند از طریق تقویت اعتماد به برند در بین مشتریان گوشی های تلفن همراه سامسونگ حاضر در شبکه های اجتماعی در شهر همدان است که منجر به رفتارهای حمایتی می شود. بدین منظور تعداد 384 نفر، با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد که پایایی و روایی آن به وسیله آلفای کرونباخ و تحلیل عاملی تاییدی مورد سنجش قرار گرفت. مدل مفهومی پژوهش با استفاده از بخش ساختاری مدل معادلات ساختاری موسوم به تحلیل مسیر مورد سنجش قرار گرفت. نتایج نشان داد که روابط مصرف کننده با مولفه های برند (محصول، برند، شرکت و سایر مشتریان) در جامعه برند مبتنی بر شبکه های اجتماعیاز طریق متغیر میانجی اعتماد مصرف کننده به برند تاثیر مثبت و معنی داری بر بشارت برند دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 333

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 593 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    48-73
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    218
  • دانلود: 

    491
چکیده: 

در سالهای 1960 و اوایل سال 1970 مسایل مربوط به محیط زیست بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و مصرف کنندگان در خریدهای خود مسایل زیست محیطی را مدنظر قرارداده واین نگرانی ها منجر به رشد محصولات اکولوژیک در سطح جهان گردید. هدف این پژوهش شناسایی و استخراج عوامل موثر بر رفتار خرید سبز مصرف کنندگان می باشد. به همین منظور این مقاله به دنبال بررسی نظام مند مطالعات صورتپذیرفته در زمینه رفتار خرید سبز می باشد تا با ارایه یک مدل خاص از ترکیب نتایج آنها، اهمیت این موضوع را بیش از پیش نمایان سازد. روش کار در این مطالعه، کیفی و از نوع متامطالعه به نام فراترکیب است. جمعیت مورد مطالعه شامل تمامی مقالات و پژوهش های مرتبط با موضوع پژوهش می باشد. با بررسی 61 مقاله از 407 مقاله ی اولیه در نهایت 2 بعد (درونی و بیرونی)، 6 مولفه اصلی (عوامل روانی، فردی، ارزشی-اعتقادی، آمیخته بازاریابی، اجتماعی-فرهنگی و مرتبط با محصول) و 59 زیر مولفه به عنوان عوامل موثر بر رفتار خرید سبز مصرف کنندگان که در پژوهش های محتلف داخلی و خارجی در بین سالهای 2000 الی2017 به آنها اشاره شده است شناسایی، استخراج و دسته بندی شد. براساس این عوامل، مدل یکپارچه نهایی ارایه و با استفاده از شاخص کاپا اعتبارسنجی شده است. این مقاله می تواند بعنوان مبنایی برای برنامه ریزی از سوی مدیران دولتی و همچنین شرکتهای تولید کننده محصولات سبز قرار بگیرد و پژوهشگران می توانند در تحقیقات آتی خود از آن استفاده نموده و به راستی آزمایی آن بپردازند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 218

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 491 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    74-88
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    165
  • دانلود: 

    506
چکیده: 

در فرایند بازاریابی یکی از ابزارهای استراتژیک که کلیه تصمیمات مربوط به آمیخته بازار را تحت تاثیر قرار می دهد فرایند بخش بندی بازار، انتخاب بازار و جایگاه یابی بازار است. اجرای درست این فرایند باعث می گردد تا بازاریابان دید و درک بهتری از مشتریان بدست آورند و در نتیجه نیازهای آنها را بهتر برآورده سازند. جهت بخش بندی بازار معیارهای متفاوتی مطرح شده است و از ابزارهای تحلیلی متنوعی از استفاده می گردد. در این تحقیق تلاش گردید تا با توجه به اهمیت رشته بیمه های عمر در صنعت بیمه از دیدگاه درامدزایی و سرمایه گذاری و همچنین سهم آن از بازار، بخشهای این بازار شناسایی گردند. پژوهش حاضر از نوع کاربردی بوده و روش ان کمی می باشد و صبغه پژوهش حاضر کتابخانه ای و پایگاه داده ای است. متغیرهای درآمد ماهیانه، وضعیت تاهل، نسبت بیمه گذار با بیمه شده، جنسیت، سن، استان محل تولد جهت بخش بندی انتخاب شدند. جامعه آماری این پژوهش مشتریان بیمه های عمر انفرادی شرکت بیمه پارسیان در سال 1396، بوده که شامل 58181 فقره بیمه نامه می گردد که 711 بیمه گذار به عنوان نمونه انتخاب شدند و به صورت تصادفی از پایگاه داده سیستم های صدور بیمه نامه های عمر بیمه پارسیان اطلاعات آنها استخراج گردید و در نهایت از طریق انجام تحلیل شبکه های عصبی خود یادگیرنده SOM شش بخش بازار شناسایی شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 165

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 506 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    89-104
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    268
  • دانلود: 

    534
چکیده: 

در شرایط کنونی، مسایل و تنگناهای مختلف بیش از هر زمان دیگر، فشارهای روانی متعددی را بر افراد تحمیل می کند و به دنبال آن، احساس ناامنی و نارضایتی بیشتری نیز در مشتری بوجود می آید. استفاده ازبرندهای نوستالژیک می تواند به احیای احساسات مثبت گذشته منجر شده و از طریق کاهش فشارهای روانی بوسیله استفاده از این محصولات، زمینه را برای خلق روابط عمیق با محصول ایجاد می کند. از طرفی باید در نظرداشت که در هزاره سوم خلق پیوندهای احساسی بین برند و مشتری به اهرمی قدرتمند برای ایجاد ارتباطات بلند مدت با مشتری و ایجاد جریان مستمر درآمد، تبدیل شده است. هدف این پژوهش بررسی رابطه مفاهیم نوستالژی، اعتماد، ترجیح مشتری و عشق به برند می باشد. برای این منظور بر اساس مرور گسترده ادبیات، مدل پژوهش شکل گرفت و و در ادامه این مدل مورد آزمون قرار گرفت. جامعه پژوهش شامل مصرف کنندگانی بود که سابقه شناخت طولانی محصول را داشتند. روش نمونه گیری، نمونه گیری در دسترس و ابزار مورد استفاده پرسشنامه بود. نتایج بدست آمده حاکی از آن بودکه نوستالژی فراخوانده شده، ترجیح مشتری و اعتماد به برند با شدت های مختلف بر یکدیگر و بر عشق برند تاثیر داشتند. این پژوهش با بررسی تاثیر نوستالژی بر عشق به برند، پیوندهای احساسی با برند را از جنبه متفاوت مورد بررسی قرارداد و چشم انداز جدیدی را در روابط احساسی بین مصرف کننده و برند گشوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 268

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 534 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

نظری محسن | عیسوی هیرو

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    105-133
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    137
  • دانلود: 

    467
چکیده: 

مشتریان بر مبنای ادراک خود از قیمت، ویژگی های محصول و سایر عناصر آمیخته بازاریابی تصمیم می گیرند. بنابراین آنچه برای تصمیم گیران بازاریابی در سازمان ها اهمیت دارد، ادراک مشتریان از عناصر آمیخته بازاریابی از جمله قیمت های پیشنهادی است و نه واقعیت آن ها. پژوهش حاضر در صدد تبیین فرایند ادراک قیمت و بررسی متغیرهای اثرگذار بر ادراک قیمت در میان اقوام ایرانی و مقایسه ی آن با پیشینه تحقیق می-باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف در گروه تحقیقات توسعه ای قرار می گیرد. از نظر ماهیت داده ها و سبک تحلیل در گروه تحقیقات کیفی و با مصاحبه های عمیق با مشارکت کنندگان داده ها جمع آوری می شود. از منظر روش انجام پژوهش، تحلیلی-توصیفی است و داده های پژوهش با روش تحلیل محتوی، تحلیل می شوند. محیط پژوهش 3 قوم کرد، فارس و ترک می باشد. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که ادراک قیمتی مصرف کنندگان این اقوام متفاوت است و عامل این تفاوت تاثیر فرهنگ بر ادراک قیمتی آنها می باشد. از این پژوهش 80 کد، 14 مفهوم و 6 مقوله استخراج شده است. از 80 کد استخراج شده از مصاحبه ها قوم کرد در ایجاد 53 کد، قوم فارس در ایجاد 64 کد و قوم ترک در ایجاد 67 کد مشارکت داشته اند...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 137

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 467 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    134-155
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    221
  • دانلود: 

    476
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور انتخاب استراتژی بهینه بازاریابی با استفاده از رویکرد تصمیم گیری چند معیاره (روش فرآیند تحلیل شبکه ای و تاپسیس) در هتل های سه ستاره و بالاتر شهر های کرمانشاه و سنندج در نیمه اول سال 1397 انجام شده است. جامعه آماری پژوهش، مدیران ارشد سطوح مختلف هستند که با توجه به محدود بودن تعداد این هتل ها همه ی آن ها مورد بررسی قرار گرفتند. بنابراین روش نمونه گیری از نوع تمام شماری است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه (در قالب ماتریس مقایسات زوجی) و برای تحلیل داده ها از نرم افزار های تخصصی سوپر دسیژن و نرم افزار تخصصی تاپسیس (ام-سی-دی-ام اینجین) و اکسل استفاده شد. معیار های مورد بررسی در این پژوهش عبارتند از: قابلیت های مدیریتی، قابلیت های ارتباط با مشتری، قابلیت های نوآوری در بازار، دارایی های منابع انسانی و دارایی های اعتباری و حسن شهرت. همچنین استراتژی های اسلاتر و اولسون گزینه های انتخابی برای تعیین استراتژی بهینه در نظر گرفته شدند. نتایج نشان داد که در رویکرد تاپسیس استراتژی بازاریابی تهاجمی و در رویکرد فرآیند تحلیل شبکه ای استراتژی بازاریابی ارزشی بهینه ترین استراتژی بازاریابی بوده است. این نتایج رهنمود های لازم را جهت کسب مزیت رقابتی پایدار با توجه به منابع محدود و خاص بازاریابی برای مدیران هتل ها، با اتخاذ استراتژی های بازاریابی مناسب فراهم آورده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 221

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 476 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    156-171
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    179
  • دانلود: 

    421
چکیده: 

به منظور بررسی درک پاسخ هواداران تیم استقلال نسبت به حامی مالی تیم رقیب همچنین نقش تعدیلگر خوشحالی از ناراحتی دیگران، تحقیقی توصیفی از نوع مدل معادلات ساختاری اجرا شد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه هواداران تیم استقلال تهران بود (n=450). به منظور اندازه گیری متغیرهای تحقیق از پرسشنامه استاندارد نگرش قبلی (میتچل و اولسن)، تناسب درک شده (تامسون و اسپید)، هویت هوادار (دالاکاس و ملانکن، آنجل و همکاران)، خوشحالی از ناراحتی دیگران (دالاکاس و ملانکن، آنجل و همکاران) و پیامدهای حامیگری (اسپید و تامپسون، آنجل و همکاران، بریک ویست) در مقیاس 5 ارزشی لیکرت استفاده گردید. به منظور بررسی روایی صوری پرسشنامه از نظرات متخصصین، روایی محتوایی از مدل لاشه (CVR=0/62)، روایی سازه از تحلیل عاملی تاییدی و مدل معدلات ساختاری استفاده گردید. یافته ها نشان دادند مدل پیامد حامیگری از برازش مناسبی برخوردار است (70/0 =R2). نگرش قبلی و هویت هوادار روی پیامدهای حامیگری اثر داشتند و خوشحالی از ناراحتی دیگران نیز رابطه بین تناسب درک شده و پیامدهای حامیگری را تعدیل کرد. بطورکلی عدم تجانس در پاسخ های حامی موضوع جدیدی در تیوری بازاریابی ورزشی است که تا به امروز به خوبی مورد بررسی قرار نگرفته است. این موضوع نیز نیاز به تحقیقات بیشتری در آینده دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 179

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 421 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    172-198
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    201
  • دانلود: 

    509
چکیده: 

تامین مالی اقتصاد ایران، بانک محور بوده و بیش از80 درصد نیازهای مالی اقتصاد توسط بازار پول و سیستم بانکی تامین می گردد. این امر اهمیت نظام بانکی در رشد و توسعه اقتصاد ایران را به خوبی نمایان می سازد. لذا نظام بانکی تاب آور می تواند به مقاومت اقتصادی بیشتر منتهی شود. این مطالعه به بررسی تاب آوری نظام بانکی در اقتصاد ایران با تمرکز بر رفتار مصرف کنندگان تسهیلات می پردازد. از آنجاییکه تمرکز مطالعه بر رفتار مصرف کننده تسهیلات (ریسک اعتباری) می باشد، از بین شاخص های کمل، شاخص کفایت سرمایه و نسبت تسهیلات غیر جاری به کل تسهیلات انتخاب و داده های سری زمانی 10 ساله (1386 تا 1396) برای 10 بانک منتخب که از صورتهای مالی آنها استخراج شده مورد استفاده قرار گرفته است. بررسی تاب آوری بدون شوک یا استرس معنایی ندارد لذا تاب آوری نظام بانکی در برابر شوکهای تغییر رشد تولید ناخالص داخلی (شوک عرضه)، نرخ تورم (شوک تقاضا) و شوک نرخ ارز (شوک خارجی) مورد بررسی قرار گرفته است. تاکنون پژوهشی در خصوص ارتباط تاب آوری نظام بانکی و رفتار مصرف کننده تسهیلات با این حجم از اطلاعات (بیش از 85 درصد نظام بانکی کشور) انجام نپذیرفته است. یافته های پژوهش نشان می دهد که نظام بانکی در اقتصاد ایران در برابر شوکهای منتخب، مقاوم نبوده و اثر منفی این شوکها در طول زمان بر شاخص های سلامت بانکی پایدار خواهد بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 201

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 509 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    199-215
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    328
  • دانلود: 

    681
چکیده: 

هدف از انجام این تحقیق بررسی نقش ارتباطات بازاریابی یکپارچه در دلبستگی عاطفی به برند و رفتار مصرف کنندگان ورزشی بود. این تحقیق از لحاظ ماهیت، از نوع پژوهش های توصیفی-همبستگی و از دیدگاه هدف، در زمره پژوهش های کاربردی و از دید زمانی و اجرایی نیز، یک پژوهش تک مقطعی بود. داده های تحقیق، از طریق پرسشنامه جمع آوری گردید. اعتبار سازه نیز با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی مورد تایید قرار گرفت. نمونه آماری شامل 384 نفر از مصرف کنندگان محصولات کالاهای ورزشی که به صورت هدفمند و در دسترس انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفت. برای پردازش داده ها، از روش مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان دادمدل مفهومی تحقیق از برازش مناسبی برخوردار است و ارتباطات بازاریابی یکپارچه تاثیر معنی داری بر رفتار مصرف کنندگان دلبستگی عاطفی آنان به برند دارد. لذا تولیدکنندگان لباس و وسایل ورزشی می بایستی با بکار گیری شیوه های نوین ارتباطی در بازاریابی به ایجاد دلبستگی عاطفی مصرف کنندگان به برند تلاش خود را بکار گیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 328

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 681 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    216-234
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    211
  • دانلود: 

    518
چکیده: 

این تحقیق با هدف بررسی تاثیرات هیجانات مثبت و منفی و احساسات کاربران شبکه های اجتماعی در ایجاد نگرش نسبت به تبلیغات انجام پذیرفته است. همچنین نقش احساسات به عنوان متغیر میانجی در تاثیر هیجان بر نگرش بررسی شده است. این تحقیق از نوع کاربردی و از نظر ماهیت پیمایشی علی می باشد. ابزار گردآوری در این تحقیق پرسشنامه می باشد. جامعه آماری این تحقیق کلیه کاربران شبکه مجازی تلگرام در شهر مشهد بودند. با توجه به در اختیار داشتن بانک کاربران همراه اول دارای تلگرام با پیشوند شماره 915، پرسشنامه الکترونیکی برای حدود 4000 کاربر به صورت تصادفی ارسال گردید که در نهایت 402 پرسشنامه به عنوان نمونه آماری مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. پایایی پرسشنامه به روش آلفای کرونباخ سنجیده شد که نتایج برای همه متغیرها بالاتر از 0. 7 بود و روایی آن به روش تحلیل سازه بررسی گردید. همچنین تجزیه و تحلیل داده ها به روش مدل یابی معادلات ساختاری و به وسیله نرم افزار Smart PLS انجام پذیرفت. براساس نتایج به دست آمده اثر هیجانات مثبت و احساسات بر نگرش نسبت به پذیرش تبلیغات در تلفن همراه معنادار بود. همچنین مشخص شد اثر مستقیم هیجانات مثبت بر نگرش بیش از سایر متغیرها است. در عین حال اثر هیجانات منفی بر شکل دهی احساسات و نگرش نسبت به تبلیغات مبتنی بر تلفن همراه تایید نگردید. در این تحقیق اثر نگرش بر ایجاد قصد پذیرش نیز مثبت ارزیابی شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 211

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 518 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    235-253
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    412
  • دانلود: 

    606
چکیده: 

امروزه شرکت ها و بازاریابان بر درک رفتار مشتری تمرکز کرده اند، چراکه توجه به ارزش های اخلاقی مشتریان می تواند وفاداری مشتریان را تبیین نماید و این مهم می تواند نقش حیاتی در موفقیت تمامی فعالیت های بازاریابی شرکت ها ایفا کند. هدف از این پژوهش، بررسی عوامل موثر بر تصمیم گیری خرید اخلاقی محصولات سبز می باشد. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت به صورت توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش تمامی مصرف کنندگان محصولات پوستی سبز در شهر مشهد می باشند که تعداد آن ها نامحدود است و با استفاده از جدول مورگان و شیوه نمونه گیری خوشه ای دومرحله ای تعداد نمونه آماری 384 نفر انتخاب شدند. داده های موردنیاز پژوهش با استفاده از پرسشنامه استاندارد جمع آوری شده که جهت سنجش روایی از روایی صوری نظر اساتید و جهت سنجش پایایی از آلفای کرونباخ استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده های پژوهش روش مدل یابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار Smart PLS استفاده شده است. نتایج حاصل حاکی از این است که آگاهی اخلاقی مصرف کنندگان بر نیت خرید محصولات پوستی سبز تاثیر مثبت و معناداری می گذارد و نیت خرید محصولات پوستی سبز نیز بر رفتار خرید این محصولات تاثیر مثبت و معناداری می گذارد. همچنین نتایج حاصل بیانگر این بود که ویژگی های شخصیتی مصرف کنندگان که شامل ابعاد (آگاهی اخلاقی، مقاومت خرید، بدبینی، رشد اخلاقی و عقلانیت اقتصادی) و عوامل محیطی که شامل ابعاد (محیط فیزیکی، شرایط خرید، وضعیت فعلی و محیط اجتماعی) می باشند، می توانند ارتباط بین نیت خرید و رفتار خرید محصولات پوستی سبز را تعدیل کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 412

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 606 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button