مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,438
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

731
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین جو سازمانی مدارس متوسطه نظری با ثبات مدیریت مدیران آنان در شهر خرم آباد

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 126

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین جو سازمانی مدارس متوسطه نظری شهر خرم آباد با ثبات مدیریت مدیران آنان انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق, کلیه دبیران دبیرستان های متوسطه نظری شهر خرم آباد به تعداد 1389 نفر را شامل بود. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران به تعداد 293 نفر (155 نفر زن و 138 نفر مرد) تعیین و با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها عبارت بود از پرسش نامه استاندارد جو سازمانی هالیپن و کرافت .(OCDA) به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل آزمون همبستگی دو رشته ای پیرسون و آزمون t گروه های مستقل استفاده شد. نتایج نشان داد که: 1- بین ثبات مدیریت و جو سازمانی مدارس به طور کلی رابطه مثبت و ضعیف وجود دارد؛ یعنی با افزایش ثبات مدیریت مدیران, جو سازمانی مدارس تغییر جزیی دارد.2- بین ثبات مدیرین مدیران و رفتار حمایتی و حرفه ای آنان رابطه مثبت ضعیف وجود دارد, اما بین ثبات مدیران و رفتار هدایتی آنان رابطه منفی است؛ یعنی هرچه ثبات مدیریت مدیران بیشتر می شود, رفتار هدایتی آنان کاهش می یابد. 3- بین ثبات مدیریت مدیران و رفتار حرفه ای معلمان رابطه مثبت, اما بین ثبات مدیریت و رفتار ناامیدانه معلمان رابطه بسیار ضعیف وجود دارد. ((r=%13 -4 بین ثبات مدیریت مدیران و رفتار صمیمانه معلمان رابطه مثبت ضعیف وجود دارد. (r=%16), و این شاید حاکی از کاهش رفتار صمیمانه معلمان بر اثر طول مدیریت مدیران باشد. از عمده پیشنهادهای پژوهش حاضر می توان به دو مورد اشاره کرد: 1) انتصاب مدیران بر مبنای دانایی, قدرت تصمیم گیری, هنر انجام کار و توان خودگردانی با نظر معلمان 2) در ارتباط با ایجاد جو صمیمانه و اعتلای مفهوم رهبری آموزش تلاش هایی در جهت آموزش پیش از خدمت و حین خدمت مدیران انجام گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مهرداد، حسین. (1390). بررسی رابطه بین جو سازمانی مدارس متوسطه نظری با ثبات مدیریت مدیران آنان در شهر خرم آباد. تحقیقات مدیریت آموزشی، 3(2 (مسلسل 10))، 109-126. SID. https://sid.ir/paper/95888/fa

    Vancouver: کپی

    مهرداد حسین. بررسی رابطه بین جو سازمانی مدارس متوسطه نظری با ثبات مدیریت مدیران آنان در شهر خرم آباد. تحقیقات مدیریت آموزشی[Internet]. 1390؛3(2 (مسلسل 10)):109-126. Available from: https://sid.ir/paper/95888/fa

    IEEE: کپی

    حسین مهرداد، “بررسی رابطه بین جو سازمانی مدارس متوسطه نظری با ثبات مدیریت مدیران آنان در شهر خرم آباد،” تحقیقات مدیریت آموزشی، vol. 3، no. 2 (مسلسل 10)، pp. 109–126، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/95888/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button