مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,063
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

695
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه تحصیلی استان آذربایجان شرقی به منظور ارائه یک مدل

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 92

چکیده

 این پژوهش در راستای ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل موثر بر اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه تحصیلی انجام شده است. روش پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی بوده و جامعه آماری این پژوهش را کلیه معلمان مقاطع سه گانه تحصیلی استان آذربایجان شرقی تشکیل می دهند. حجم نمونه با استفاده از روش کوکران به تعداد 400 نفر تعیین که به طور تصادفی طبقه ای از 10 منطقه آموزشی استان انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات مشتمل بر سه پرسشنامه (یک پرسشنامه استاندارد و دو پرسشنامه محقق ساخته) است. پرسشنامه اول  (OWEI)یک پرسشنامه استاندارد بوده و روایی صوری و محتوایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفته, ولی پرسشنامه های بعدی از نوع محقق ساخته بوده و جهت آگاهی از پایایی آن بر روی نمونه 30 نفری اجرا و از طریق ضریب آلفای کرانباخ معادل 95% مورد تایید قرار گرفته است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی (درصد, میانگین) و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون, آزمون t برای دو گروه مستقل, تجزیه و تحلیل واریانس, تحلیل عاملی و آزمون فریدمن) استفاده شد. یافته های پژوهش 4 عامل را تحت عنوان عوامل فردی, اجتماعی, سازمانی-مدیریتی, اعتقادی-ارزشی موثر بر اخلاق کاری معلمان معرفی کرد. در نهایت مدلی مشتمل بر 5 بخش طراحی و با درجه تناسب 80 درصد به تائید 30 نفر از صاحب نظران و متخصصان دانشگاهی و ذی ربط رسید.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

قهرمانی، جعفر. (1390). بررسی اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه تحصیلی استان آذربایجان شرقی به منظور ارائه یک مدل. تحقیقات مدیریت آموزشی، 3(2 (مسلسل 10))، 71-92. SID. https://sid.ir/paper/95891/fa

Vancouver: کپی

قهرمانی جعفر. بررسی اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه تحصیلی استان آذربایجان شرقی به منظور ارائه یک مدل. تحقیقات مدیریت آموزشی[Internet]. 1390؛3(2 (مسلسل 10)):71-92. Available from: https://sid.ir/paper/95891/fa

IEEE: کپی

جعفر قهرمانی، “بررسی اخلاق کاری معلمان مقاطع سه گانه تحصیلی استان آذربایجان شرقی به منظور ارائه یک مدل،” تحقیقات مدیریت آموزشی، vol. 3، no. 2 (مسلسل 10)، pp. 71–92، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/95891/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button