مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

117
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

463
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل سازی رابطه ادراک کیفیت خدمات با رضایتمندی و تمایل به بازگشت به سواحل دریای خزر (مطالعه موردی: المپیاد ورزش های آبی و ساحلی بابلسر)

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 44

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه ادراک کیفیت خدمات با رضایت و تمایل به بازگشت در المپیاد ورزش های آبی و ساحلی شهرستان بابلسر بود. روش پژوهش توصیفی و از نظر نتیجه کاربردی, شیوه گردآوری داده ها از طریق مطالعات کتابخانه ای و پرسشنامه استاندارد صورت گرفت. جامعه آماری شامل مسیولین اجرایی, مربیان و ورزشکاران شرکت کننده در المپیاد ورزش های آبی و ساحلی شهر بابلسر بودند که تعداد 360 نمونه از بین این جامعه که در المپیاد ورزش های آبی و ساحلی بابلسر حضور داشتند به طور تصادفی ساده انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss و برای بررسی نتایج استنباطی و روابط بین متغیرهای پژوهش از تحلیل معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزیی با استفاده از نرم افزار smart pls استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین متغیر کیفیت خدمات و رضایتمندی رابطه معنادار مستقیم و مثبت برقرار بوده و متغیر کیفیت خدمات 79% از تغییرات متغیر رضایتمندی را تبیین می کند. بین دو متغیر کیفیت خدمات ادراک شده و تمایل به بازگشت مجدد رابطه مثبت و مستقیم برقرار بوده و متغیر کیفیت خدمات ادراک شده 26% از تغییرات متغیر تمایل به بازگشت مجدد را تبین می کند؛ همچنین متغیر رضایتمندی نیز 58% از تغییرات متغیر تمایل به بازگشت مجدد را تبیین می کند و بر این اساس می توان گفت متغیر کیفیت خدمات به طور غیرمستقیم و از طریق متغیر میانجی رضایت 45% از تغییرات متغیر تمایل به بازگشت مجدد را تبیین می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحمانی، محدثه، و دوستی، مرتضی. (1400). مدل سازی رابطه ادراک کیفیت خدمات با رضایتمندی و تمایل به بازگشت به سواحل دریای خزر (مطالعه موردی: المپیاد ورزش های آبی و ساحلی بابلسر). آموزش علوم دریایی، 8(24 )، 35-44. SID. https://sid.ir/paper/959119/fa

    Vancouver: کپی

    رحمانی محدثه، دوستی مرتضی. مدل سازی رابطه ادراک کیفیت خدمات با رضایتمندی و تمایل به بازگشت به سواحل دریای خزر (مطالعه موردی: المپیاد ورزش های آبی و ساحلی بابلسر). آموزش علوم دریایی[Internet]. 1400؛8(24 ):35-44. Available from: https://sid.ir/paper/959119/fa

    IEEE: کپی

    محدثه رحمانی، و مرتضی دوستی، “مدل سازی رابطه ادراک کیفیت خدمات با رضایتمندی و تمایل به بازگشت به سواحل دریای خزر (مطالعه موردی: المپیاد ورزش های آبی و ساحلی بابلسر)،” آموزش علوم دریایی، vol. 8، no. 24 ، pp. 35–44، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/959119/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button