مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

133
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

49
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر قصه گویی در پیشگیری از عفونت مجدد انگلی-روده ای در دانش آموزان مدارس ابتدایی روستاهای ارومیه

صفحات

 صفحه شروع 56 | صفحه پایان 67

چکیده

 زمینه و هدف: آلودگیهای انگلی-روده ای با عوارضی چون اختلال در تغذیه و اسهال باعث توقف رشد کودکان می شود. لذا مطالعه حاضر با هدف تعیین تاثیر قصه گویی در پیشگیری از عفونت مجدد انگلی-روده ای در دانش آموزان مدارس ابتدایی روستاهای ارومیه انجام گردید. مواد و روش ها: پژوهش حاضر یک مطالعه نیمه تجربی است که بر روی 400 دانش آموز دبستانی روستاهای ارومیه در سال 1391 انجام شد. بعد از انجام آزمایش مدفوع از کل دانش آموزان و تعیین نیازهای مداخله آموزشی, در مورد پیشگیری از عفونت مجدد انگلی-روده ای با استفاده از روش قصه گویی برای گروه آزمون آموزش داده شد. اطلاعات در دو مرحله قبل و 6 ماه پس از اتمام مداخله آموزشی توسط پرسشنامه, با استفاده از نرم افزار SPSS, نسخه 16 گردآوری شد و از آزمون آماری کای اسکویر در تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. یافته ها: یافته های پژوهش حاکی از کاهش قابل ملاحظه ای در آلودگی مجدد به عفونت های انگلی-روده ای در گروه آزمون نسبت به گروه کنترل پس از انجام مداخله آموزشی به روش قصه گویی بود. همچنین سطح آگاهی گروه آزمون پس از انجام مداخله آموزشی نسبت به گروه کنترل افزایش داشته است. آزمون کای اسکویر نشان داد که بین مداخله آموزشی به روش قصه گویی و کاهش عفونت های انگلی-روده ای در دانش آموزان رابطه معنی داری وجود داشت(05/0> P. نتیجه گیری: اجرای برنامه آموزشی مبتنی روش قصه گویی می تواند تاثیر مثبتی در کاهش خطر آلودگی مجدد به عفونت های انگلی-روده ای در دانش آموزان داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضاپور، براتعلی، و خشاوه، شهلا. (1400). بررسی تاثیر قصه گویی در پیشگیری از عفونت مجدد انگلی-روده ای در دانش آموزان مدارس ابتدایی روستاهای ارومیه. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، 9(1 )، 56-67. SID. https://sid.ir/paper/959314/fa

    Vancouver: کپی

    رضاپور براتعلی، خشاوه شهلا. بررسی تاثیر قصه گویی در پیشگیری از عفونت مجدد انگلی-روده ای در دانش آموزان مدارس ابتدایی روستاهای ارومیه. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران[Internet]. 1400؛9(1 ):56-67. Available from: https://sid.ir/paper/959314/fa

    IEEE: کپی

    براتعلی رضاپور، و شهلا خشاوه، “بررسی تاثیر قصه گویی در پیشگیری از عفونت مجدد انگلی-روده ای در دانش آموزان مدارس ابتدایی روستاهای ارومیه،” آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، vol. 9، no. 1 ، pp. 56–67، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/959314/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button