مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

175
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

473
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل کانونی رابطه مولفه های اعتبار معلم (تخصص، ملاحظه گری و اخلاق) با مولفه های احساس عدالت در بین دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 130 | صفحه پایان 136

کلیدواژه

شایستگی(تخصصی)Q1

چکیده

 زمینه: در ایران در زمینه: تحقیقات آموزشی بویژه در مطالعات عدالت و تاثیر آن بر نتایج دانش آموزان مطالعات چندانی صورت نگرفته است بطوریکه شکاف قابل توجهی در این زمینه: مشاهده می شود. بر همین اساس پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین مولفه های اعتبار معلم(تخصصی, ملاحظه گری و اخلاق) واحساس عدالت کلاسی در بین دانش آموزان انجام می گیرد. روش: این پژوهش از لحاظ هدف کاریردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها از نوع همبستگی کانونی است. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه شهر ارومیه بود. که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعداد 528 نفر انتخاب شدند. داده های مورد نیاز با استفاده از 4پرسشنامه استاندارد اعتبار معلم, احساس عدالت (توزیعی و رویه ای), تعا ملی و اطلاعاتی جمع آوری شد. فرضیه ها با استفاده از ماتریس همبستگی پیرسون و همبستگی کانونی تجزیه تحلیل شد. یافته ها: نشان دادند که ادراک دانش آموزان از اعتبار معلم بطور مثبت ادراکات عدالت را پیش بینی می کند. و ابعاد اعتبار معلم (تخصص, مراقبت و اخلاقیات), با ادراک عدالت کلاسی همبستگی مثبت دارد. به طور خاص, اخلاقیات معلم بالاترین همبستگی را با عدالت کلاسی داشت. همچنین, اعتبار مربی بیشتر به رابطه عدالت تعاملی مرتبط بود. نتیجه گیری: معلمانی که می خواهند ادراکات دانش آموزان از عدالت در کلاس را افزایش دهند, باید تلاش کنند که دانش آموزان آنها را به عنوان معلمانی با تخصص, ملاحظه گری و اخلاق بالا شناسایی کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طالبی، معصومه، حسنی، محمد، و کبیری، افشار. (1400). تحلیل کانونی رابطه مولفه های اعتبار معلم (تخصص, ملاحظه گری و اخلاق) با مولفه های احساس عدالت در بین دانش آموزان. اخلاق در علوم و فناوری، 16(2 )، 130-136. SID. https://sid.ir/paper/959478/fa

    Vancouver: کپی

    طالبی معصومه، حسنی محمد، کبیری افشار. تحلیل کانونی رابطه مولفه های اعتبار معلم (تخصص, ملاحظه گری و اخلاق) با مولفه های احساس عدالت در بین دانش آموزان. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1400؛16(2 ):130-136. Available from: https://sid.ir/paper/959478/fa

    IEEE: کپی

    معصومه طالبی، محمد حسنی، و افشار کبیری، “تحلیل کانونی رابطه مولفه های اعتبار معلم (تخصص, ملاحظه گری و اخلاق) با مولفه های احساس عدالت در بین دانش آموزان،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 16، no. 2 ، pp. 130–136، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/959478/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button