مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

230
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

474
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بهزیستی روان شناختی و خودکارآمدی دانش آموزان کم بینا

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 32

چکیده

 هدف: هدف: از مطالعه حاضر, اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بهزیستی روان شناختی و خودکارآمدی دانش آموزان دختر و پسر کم بینا مقطع متوسطه ی دوم مدارس تهران بود. روش ها: تحقیق کاربردی حاضر از نوع نیمه آزمایشی پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود که در سال 1399 انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پسر کم بینای مقطع متوسطه دوم مدارس تهران بود. نمونه گیری به صورت در دسترس بود. افراد پس از انتخاب به صورت تصادفی در دو گروه درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (15=n) و گروه کنترل (15=n) جایگزین شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه های بهزیستی روانشناختی ریف و خودکارآمدی شوارتز و جروسلم جمع آوری شد. درمان بر مبنای پذیرش و تعهد (8 جلسه 45 دقیقه ای به صورت هفتگی) در گروه مداخله اجرا شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و از طریق آزمون تحلیل واریانس چندراهه تجزیه و تحلیل شدند. نتایج: نتایج: مطالعه نشان داد که بین دو گروه مداخله و کنترل در زمینه های بهزیستی روانشناختی و خودکارآمدی تفاوت معناداری وجود دارد (05/0>P-Value). همچنین میانگین بهزیستی روانشناختی و خودکارآمدی در گروه مداخله بالاتر از گروه کنترل می باشد (05/0>P-Value). نتیجه گیری: یافته های پژوهش نشان می دهد درمان مبتنی بر پذیرش بر بهزیستی روانشناختی و خودکارآمدی دانش آموزان کم بینا موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی تیله بنی، میرعون، احدی، حسن، و ثابت، مهرداد. (1400). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بهزیستی روان شناختی و خودکارآمدی دانش آموزان کم بینا. طب پیشگیری، 8(1 )، 23-32. SID. https://sid.ir/paper/959936/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی تیله بنی میرعون، احدی حسن، ثابت مهرداد. اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بهزیستی روان شناختی و خودکارآمدی دانش آموزان کم بینا. طب پیشگیری[Internet]. 1400؛8(1 ):23-32. Available from: https://sid.ir/paper/959936/fa

    IEEE: کپی

    میرعون موسوی تیله بنی، حسن احدی، و مهرداد ثابت، “اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بهزیستی روان شناختی و خودکارآمدی دانش آموزان کم بینا،” طب پیشگیری، vol. 8، no. 1 ، pp. 23–32، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/959936/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button