مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

422
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

831
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و استخراج ابعاد و مولفه های پروپاگاندا در عملیات روانی رسانه ای (مورد مطالعه: اساتید دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر)

صفحات

 صفحه شروع 189 | صفحه پایان 203

چکیده

 یکی از مولفه های مهم در عملیات روانی رسانه ای, پروپاگاندا یا تبلیغات است که علیرغم اینکه اوج استفاده از پروپاگاندا مربوط به دوره جنگ جهانی دوم است, اما هنوز هم مکرر در جنگ نرم مورداستفاده قرار می گیرد. در حال حاضر دولت ها, گروه ها و افراد مختلف با به کارگیری روش های نوین پروپاگاندا در عملیات روانی رسانه ای با یکدیگر در نزاع می باشند. ازاین رو, پژوهش حاضر از نوع توصیفی-کاربردی است و با استفاده از روش گراندد تیوری و با استفاده از نرم افزار Maxquda نسبت به شناسایی, طبقه بندی و استخراج مولفه ها و ابعاد پروپاگاندا در عملیات روانی رسانه ای پرداخته است. جامعه آماری شامل 25 نفر از اساتید دانشگاه علوم دریایی نوشهر و متخصص درزمینه جنگ نرم و عملیات روانی و رسانه بوده, که در فرآیندهای کدگذاری, طبقه بندی طبقات فرعی واصلی و شناسایی مولفه ها و ابعاد آن مشارکت داشته است. یافته های این تحقیق نشان داد که استفاده از پروپاگاندا یا تبلیغات در عملیات روانی رسانه ای شامل طیف متنوعی از مولفه ها و ابعاد تاثیرگذار است که از آن می توان به: راهبردها, تاکتیک ها, تکنیک ها, رسانه ها و تاثیرات آن اشاره کرد. ازآنجاکه چنین ابزاری به راحتی قابلیت و قدرت نفوذ به حریم افراد یک جامعه را دارد پژوهشگران این تحقیق را به این نتیجه رساند که تمامی افراد جامعه از تمامی اقشار باید نسبت به شناخت و روش مقابله با این تهدید به طور مستمر آموزش ببینند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، علیرضا، دانایی، ابوالفضل، و زرگر، سیدمحمد. (1399). شناسایی و استخراج ابعاد و مولفه های پروپاگاندا در عملیات روانی رسانه ای (مورد مطالعه: اساتید دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر). آموزش علوم دریایی، 7(22 )، 189-203. SID. https://sid.ir/paper/960027/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی علیرضا، دانایی ابوالفضل، زرگر سیدمحمد. شناسایی و استخراج ابعاد و مولفه های پروپاگاندا در عملیات روانی رسانه ای (مورد مطالعه: اساتید دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر). آموزش علوم دریایی[Internet]. 1399؛7(22 ):189-203. Available from: https://sid.ir/paper/960027/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا محمدی، ابوالفضل دانایی، و سیدمحمد زرگر، “شناسایی و استخراج ابعاد و مولفه های پروپاگاندا در عملیات روانی رسانه ای (مورد مطالعه: اساتید دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر)،” آموزش علوم دریایی، vol. 7، no. 22 ، pp. 189–203، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/960027/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button